Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Przeliczenie Linii 053 na rzeczywistą trasę

<< < (4/4)

Jaco:
Może ustalmy sobie co znaczy tutaj "retro". Nie mamy przecież tutaj czynnych parowozów i wagonów "boczniaków", natomiast z powodzeniem można ustawić skład z lat np. 80/90 tj ST43/SP45/SU46/ET21/EU07+Bhp/ciemne pullmany itd. To "retro" z lat 80/90 nie jest jakąś prehistorią i jest bardzo eleganckie i przyjazne, bo czyż "20 lat maszynowych później" nie jeździmy tym samym taborem tylko w innym "opakowaniu"... Inna sprawa, że "retro" może się odnosić także do scenerii, srk i prędkości szlakowych. Cóż, czy jednak każdy musi gonić po Drawinowie 160 km/h na EP09? "Retro otoczenie/sygnalizacja/prędkości" mają swój urok. Pewnie, że nie przesadzajmy z odcinkami o Vmax 40 km/h, bo na dłuższych dystansach jest to nudnawe (przynajmniej dla mnie). Inna rzecz, że na scenerii "retro" każdy może sobie wyedytować bardziej współczesny skład, który tam się pojawił extra, bo czyż dzisiaj w XXI wieku na "drewniane" linie nie wjeżdżają TRAXX'y 285 Lotosu, czy Class66 oraz składy Turkol'u? Ano wjeżdżają.

gravition:

--- Cytat: Toprus w 25 Marca 2023, 20:49:51 ---Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.

--- Koniec cytatu ---

Edytor Rainsted mógłby zostać równie albo i nawet bardziej zaawansowany jak teraz, tylko tak jak napisałem - kluczowe jest zbudowanie normalnego UI i ew. poradnika, aby więcej osób mogło do tego usiąść i ogarnąć. Czy poświęcanie miesięcy/lat pracy i nauki ciężkiego, skomplikowanego narzędzia aby móc w ogóle zbudować jakąkolwiek podstawową trasę można nazwać "nie pójściem na łatwiznę"? Po co utrudniać sobie robotę, skoro można ją sobie ułatwić?
Oczywiście proszę nie odbierać mojego pisania jako jakiegoś biadolenia, bo bardzo się cieszę, że pomimo plotek symulator dalej żyje i ma się dobrze, i że nadal są osoby chętne do pracy przy nim. Tylko tak jak pisałem - uważam, że byłoby takich chętnych więcej, gdyby narzędzia były bardziej przyjazne i otwarte. Bo na upartego jak najbardziej da się wszystkiego nauczyć, ale nie każdy ma taką ilość czasu.

jakubg1:
Pomysł prostego i przystępnego edytora scenerii jak najbardziej ma sens. Można nawet zrezygnować z niezbędnych w pełnym edytorze funkcji, gdyż te dalej by były dostępne w Rainstedzie. Chodzi tu o aplikację, za pomocą której użytkownik będzie w stanie poznać i zastosować podstawowe pojęcia, którymi posługują się twórcy scenerii. Programu, w którym można by się sprawdzić. Czy jestem w stanie stworzyć scenerię? Jak dobrze mi to idzie? 5 lat później, hmm, ten edytor już obcykałem, może bym się przesiadł na bardziej zaawansowanego Rainsteda? Takie rozwiązanie spłaszczyłoby learning curve w budowie scenerii i mogłoby zachęcić potencjalnych trasopisarzy do zabawy z symulatorem. W Scratchu nie da się zrobić gry na poziomie Cyberpunka, a mimo to korzystają z niego miliony ludzi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod