Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych, rozkładzie jazdy itp.

<< < (5/11) > >>

MaciejM:
I do niedawna linia kolejowa nr 7 na odcinku od Otwocka do Pilawy.

FrozenBokytYT:
Jednotorowe szlaki z SBL popularne są w Rosji i Ukrainie, jeśli chodzi o tym w Polsce, to nie wiem, czy mają takie szlaki w Polsce. Ale część jednotorowych szlaków z SBL w Rosji i Ukrainie nie są wyposażone sygnalizatorami blokowymi. Jednym z jednotorowych szlaków z SBL bez sygnalizatorów, które pamiętam, jest Niżyn - Czernihów, a potem dalej przez Sławutycza, Nedanczyczi i Jolczę w Białorusi aż do Semychodów w Prypeci.


Dlaczego wskaźniki We1 i We2 w roku 1946 wyglądały inaczej? I jego znaczenia są zmienione miejscami? I dlaczego trzy zielone w jednym pionie jest wycofany?

Użyj opcji modyfikuj, zamiast pisać nowy post.
Matek123

Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego zabrania się używania powtarzaczy w liniach z SBL?

matek123:
Sygnalizatorów powtarzających nie stosuje się pomiędzy semaforami SBL, żeby nie wprowadzić w błąd maszynisty. W przypadku braku widoczności semafora SBL stosuje się wskaźniki W11. Jeżeli jest kłopot z brakiem widoczności semafora, to można postawić wcześniej semafor półsamoczynny, sygnalizatory powtarzające i semafor półsamoczynny we właściwym miejscu. W stacji przed semaforem wyjazdowym mogą być sygnalizatory powtarzające niezależnie od rodzaju blokad na przylegających szlakach.

Jaco:

--- Cytat: FrozenBokytYT w 06 Października 2022, 19:23:24 ---I dlaczego linii LHS nie są zelektryfikowane?
--- Koniec cytatu ---
W chwili obecnej jest rozważana elektryfikacja PKP LHS i jej przedłużenie, ale przy budowie tej linii zakładano, że będzie to linia "dieslowska", do której obsługi zakupiono w ZSRR szerokotorowe maszyny ST44 o nr 2001 - 2068 oraz SM48. Poza tym w tamtych latach (otwarcie LHS w 1979) były inne priorytety w PL dotyczące elektryfikacji linii. Jest jeszcze jeden aspekt: jakie elektrowozy miałyby wg ciebie pracować na LHS, skoro łatwiej było pozyskać diesle o skrajni UIC, które na dodatek miały zamienne wózki na "normalny" tor? To ważne, bo zdarzały się przypadki, że Gagariny z LHS stacjonowały w MD Szczecinek (ST44-2029 i 2041) pracując co oczywiste na normalnym torze...

matek123:

--- Cytat: Jaco w 11 Października 2022, 16:37:26 ---zdarzały się przypadki, że Gagariny z LHS stacjonowały w MD Szczecinek (ST44-2029 i 2041) pracując co oczywiste na normalnym torze

--- Koniec cytatu ---
To samo transport do jakiś zakładów na wyższe poziomy utrzymania.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod