Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Cienie na modelu w blenderze

(1/2) > >>

Kolej_Tymek:
Cześć!
Mam problem z cieniami na modelu ST44 w blenderze. Eksperymentuje sobie z M62BF i przy każdym reflektorze lub oknie robią się cenie takie jak na poniższym screenie.

Balaclava:
Ruszałeś tam siatkę w jakikolwiek sposób? Po imporcie model ma dodane Custom Split Normals Data, najlepiej przy edycji siatki to usunąć i włączyć autosmooth, żeby to naprawić.
To działa w ten sposób, bo w T3D wygładzanie jest zapisane za pomocą grup, czego blender nie obsługuje. Wobec tego na etapie importu na podstawie tych grup wyliczane są wektory normalne, żeby zachować poprawne oświetlenie.

Miłosz Dorsz:

Kolej_Tymek:
Zrobiłem wszysto jak na poradniku i tak mi to wyszło. Nie wiem czy to ma być takie kanciaste

Stele:
Przeanalizuj jeszcze raz, bo coś jest ewidentnie źle. Pudło masz za kanciate, a resztę za okrągłą. Na aktualnych skryptach model z t3d powinien się wczytać poprawnie wygładzony. Dopiero przy edycjach siatki się posypią normalne, jak facet pokazuje w pierwszym filmie. Jeśli jednak scalisz dwa obiekty z zapisanymi split normals, to będą wyglądać dobrze, więc po prostu staraj się edytować możliwie mały kawałek modelu i wygładzaj tylko go. Dla przypomnienia ogólny workflow: shade smooth>autosmooth>set split normals data>mark sharp edges>weighted normals.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod