Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
(1/1)
Stele:
Trójkąty w fazie przezroczystych (alfa blend; opacity 0) muszą być rysowane od najdalszych kamery do najbliższych.
Najdalsze od kamery muszą być u dołu pliku t3d, najbliższe kamery u góry. Tyczy się to zarówno trójkątów w ramach jednego submodelu (szyby wiaty, hali dworca, itp) jak i różnych submodeli (podświetlenia i szybki mierników w kabinie).
Dzieci niższego stopnia są rysowane po rodzicu. Więc jeśli plan3 znajduje się technicznie pod planem2 w t3d, ale jego rodzic jest nad planem2 to i tak zostanie namalowany w złej kolejności.
Mariusz1970:
Można by było przypiąć, chociaż w dziale poradniki, wszystko nadaje się do przypięcia :) Przypięcie motywuje tym, iż bywają problemy z tym a o tym się zapomina (przynajmniej ja) a tu elegancko na tacy podane.
Stele:
Takie podsumowanie poprawek w prawie wszystkich kabinach impulsa, które zjadły pół niedzieli. :) Sortowanie tak nie boli nowego renderera, ale wyłazi na legacy. Zawsze więc warto swoje dzieło przejrzeć na obu. Do testerów też się to odnosi. Jak gdzieś ginie podświetlenie/szybki, to na 90% ma pomieszane fazy renderowania albo kolejność obiektów w modelu.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej