Autor Wątek:  D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka  (Przeczytany 35290 razy)

asdftatreg, maciekb_19 i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dziewiątka

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #60 dnia: 22 Czerwca 2025, 18:19:35 »
Temat nie jest tak do końca porzucony, chociaż faktycznie dwie osoby do dekorowania to nie jest wiele. Gorzej jest jak już wiadomo z drogami i siecią trakcji elektrycznej. Z tego co wiem, to @Jan21 posiada RSF.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2025, 18:41:20 wysłana przez Dziewiątka »

Offline katom

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 110
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #61 dnia: 22 Czerwca 2025, 22:54:46 »
Wiem, że projekt Zakopianki i tak został porzucony, więc myślę, że lepsze to niż nic, ponieważ mało osób podejmuje się dekorowania.

W żadnym wypadku, z tego co tutaj czytam nad trasą siedzą 4 osoby. Ostatnim większym działaniem był pomysł przeniesienia roślinności ze scenerii autorki w TD2 do Maszyny. Plan wyszedł, wystarczyło by dobrze dopasować koordynaty i mamy z góry gotowe Zakopane, Maków, Suchą Beskidzką i w przyszłości Skawce.
Wrzuciłem podesłane od Ciebie otoczenie i jest świetne. Gęsto obsadzone drzewa, są imitacje dróg, trasa nabiera życia. Grosz do grosza, a będzie cała mapa gotowa!
Wszystkiego próbuje i na tym się kończy.
Choć ciężko kładzie się perony po łuku np. w Chabówce...

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2980
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #62 dnia: 23 Czerwca 2025, 11:39:47 »
Tylko z założenia miała to być mapa realistyczna a zatem nie powinno być imitacji a realne drogi. Innymi słowy od Zakopanego przez Poronin czy Biały Dunajec ma biec drogowa zakopianka wraz z korkami oraz charakterystycznymi budynkami.
Drzewa to najmniejszy problem. Ważniejsza jest infrastruktura a najważniejsze realne dopasowanie profilu pionowego linii i poprawki gruntu wchodzącego w tory.

Offline halo1halo

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #63 dnia: 23 Czerwca 2025, 14:15:42 »
Drogi nie będzie w najbliższym czasie, więc imitacje na razie można zostawić. Później będzie można je usunąć. O charakterystyczne budynki też ciężko, bo Maszyna nie ma jakoś zbyt dużo modeli.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2025, 14:42:39 wysłana przez halo1halo »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2980
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #64 dnia: 23 Czerwca 2025, 16:18:12 »
Dlatego Blender albo 3dsmax w dłoń i robić. W przeciwnym razie dekorowanie nie ma sensu.

Offline halo1halo

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #65 dnia: 23 Czerwca 2025, 16:33:41 »
Dlaczego nie ma sensu ? Drogi można zrobić później. A tak poza tym nie wszystkie budynki są tak bardzo charakterystyczne. Je też można w przyszłości wykonać lub zastąpić, tak jak na Galicji. I kto z nas ma to zrobić, skoro tylko 4 osoby to robią, a główni autorzy zaprzestali prac ?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 560
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1703
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #66 dnia: 23 Czerwca 2025, 16:58:35 »
Nie żeby coś, ale 4 osoby to jest tak o 100% więcej niż liczył bazowy zespół. Galicja to też były dwie osoby. Dopiero później się zebrało więcej ludzi, głównie do dekoracji.

Niech każda osoba z waszej czwórki się w czymś wyspecjalizuje i będzie ekipa jak się patrzy.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline katom

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 110
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #67 dnia: 23 Czerwca 2025, 17:02:19 »
W gwoli ścisłości:
1. Dróg na mapie nie ma w zasadzie wcale. Pisząc o imitacjach, chodziło mi o drogi wyłożone z płyt dostępnych w nodebanku, które sama autorka poleciła mi stosować przy jakiś krótkich, miejskich odcinkach.
    Oczywiście jeśli ktoś ma umiejętności w Reinstedzie i chęci, to zrobienie krajowej 47 wyjdzie tylko na plus.
2. Znam osobę, której dobrze idzie modelowanie i niedawno zajmowała się problematycznymi peronami na łukach. Jednak patrząc z drugiej strony robienie dedyków bez zdjęć poglądowych i tekstur też się mija z celem. W każdym razie gdy jakieś specjalne obiekty się pojawią to nie będzie to każdy dworzec co do jednego na trasie. Tego jest zwyczajnie za dużo.
Wszystkiego próbuje i na tym się kończy.
Choć ciężko kładzie się perony po łuku np. w Chabówce...

Offline Dziewiątka

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #68 dnia: 23 Czerwca 2025, 17:29:29 »
Myślę, że najważniejsza jest w tej chwili sieć. Imitacje dróg to pół biedy, bo zawsze coś jest. Sieć jest w tej chwili jednak ważniejsza. Nie mniej jedno i drugie wymaga osoby, która umie Rainsteda.

Offline Celuś

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 375
Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Odpowiedź #69 dnia: 23 Czerwca 2025, 18:33:35 »
No sieć to jest totalnie ostatnia rzecz która może w jakikolwiek sposób blokować prace. Zróbta choć te osieciowane 30km do końca to i się czarodziej albo wiedźma od sieci znajdzie. Część drogowej Zakopianki w RSFie (który, jak już wspomniałam parę postów wyżej ma JAN, nie wiem dlaczego tu lecą jakieś teorie o zaginięciu) leży, tylko trzeba dokończyć i wypoziomować. Założenie było takie, jak wspomina ST44 - od DK28 w Skawcach, aż do Zakopanego miała to być jedna dynamiczna droga, tak aby było na niej życie. Natomiast pozostałe na spokojnie możecie substytować plackami, bądź innymi technikami które w międzyczasie powstały.