Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
Celuś:
--- Cytat: mareczek w 21 Stycznia 2023, 22:43:24 ---
--- Cytat: Celuś w 21 Stycznia 2023, 12:25:14 ---W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.
--- Koniec cytatu ---
1) Usuń plik .sbt
2) Pobierz paczkę gdzie jest plik .sbt
3) Rozpakuj paczkę
4) Ponownie skasuj .sbt
F**k logic :|
Dodam, że wywalając .sbt z paczki oszczędzamy 200 MB...
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem gdzie wyczytałeś punkt 4. Instrukcja kończą się na trzecim. Dołączając plik sbt do paczki oszczędzamy godziny czasu ładowania, zwłaszcza dla użytkowników że slabyszm sprzętem. To nie jest kolejnt plejn z pierdzikołkiem tworzony 30 lat notatnikiem.
mareczek:
To po co pisać że trzeba wywalić plik .sbt? Przecież tak zostanie on nadpisany i wsio.
Celuś:
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Dodatkowy krok żadnej różnicy to nie robi, a potencjalnie zapewnia idiotoodporność.
Celuś:
Ciocia odwiedza i poprawia link do pobrania bo nie działał, zapraszam do pierwszego postu zainteresowanych. Z prawie nieistniejące życia projektu - rozpoczęły się prace przygotowawcze pod teren dla linii 97 (odcinek Skawina - Sucha Beskidzka), oraz dokończenie sieci trakcyjnej na obecnie "eksploatowanej" części scenerii. Pzdr.
Jaco:
@Celuś: Twój post zachęcił mnie do ściągnięcia w końcu scenerii "Zakopianka" i wypróbowania jej. Już kilka lat temu ktoś pokazał kawałeczek i wtedy pomyślałem: chętnie bym spróbował przejechać się tą górską trasą. Tak więc stało się...
Napiszę kilka zdań "z gruntu", które może zachęcą innych do ściągnięcia/pomocy w ukończeniu. Na początku zamieniłem EU07 na SU46, bo od Suchej B. nie ma trakcji (pojawia się później bodaj od Sieniawy) i jeśli ktoś chciałby później wracać z Zakopanego to proponuję uszczuplić skład z 7 do 6 wagonów, aby na peronie 2 w Zakopcu swobodnie oblecieć skład. Wielkie wrażenie zrobiły na mnie długie i kręte podjazdy, gdzie SUka na 15 pozycji wykręcała ledwo jakieś 50 km/h przy prądzie 2800A. Na odcinkach z Vmax 100 ledwo udało mi się osiągnąć 80 km/h, co pokazuje skalę trudności. Do tego dochodzą zmiany prędkości szlakowej i trzeba być bardziej uważnym niż na innych sceneriach. W końcu jesteśmy w górach. No właśnie, jadąc tą SU46 po wzniesieniach koło Sieniawy rozmyślałem o tym, jak będzie wyglądać sceneria z ukończoną trakcją, obiektami inżynieryjnymi, texturami budynków/gór, "obsiane" roślinnością/krzewo i drzewostanem oraz nad filmem z YT, w którym zaprezentowano kiedyś jak EU07 na jakimś IC nie daje rady podjechać pod jedno ze wzniesień w okolicach Sieniawy... Aż tu nagle zerwało mi SHP i stoję! Skończyło się na tym, że musiałem się wycofać do poprzedniej stacji i rozpocząć rozruch od nowa, bo ruszyć z miejsca na tych górkach nie dało się. Tak więc poczułem szybko klimat górskiej linii...
Tak jak pisano w pierwszym wątku, trzeba sobie wajchy przekładać samemu, ale w moim przypadku skorzystałem z tego jak poniżej:
- oblot składu w Chabówce,
- ułożenie przed Spyrkówką drogi do Zakopanego, a nie na tory postojowe prosto ze szlaku,
- ułożenie w Zakopanem drogi na tor przy peronie 2 (ten, gdzie jest rozjazd na końcu do oblatywania) - tutaj faktycznie lepiej jest mieć w składzie 6 pudeł, a nie 7.
Kończąc relację dodam, że odruchowo szukałem w Zakopanem "grzejki" na żeberku w postaci EP02-07 lub ET21-250, bo takowe pamiętam z przełomu lat 80/90. Mam nadzieję, że kiedyś się tam pojawią. Pomimo tego, że sceneria nie jest jeszcze ukończona, to te 82 km trasy pokazały swój pazur i w przyszłości może być to jedna z bardziej kluczowych i technicznie wymagających scenerii w MaSzynie!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej