Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Wskazania przyrządów pomiarowych

(1/1)

darekocur:
Mam parę spostrzeżeń dotyczących wskazań przyrządów pomiarowych na różnych lokomotywach jednego modelu np. Sm-42.
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej.
Im wyższa moc lokomotywy na I pozycji, ten wskaźnik w miarę zmiany oporów stawianych silnikowi trakcyjnemu przez masę (skład lub samą lokomotywę) rośnie, po czym spada w miarę spadku oporów związanych ze zmianą prędkości.
Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Zachowanie generatora prądu, i podzespołów powiązanych z silnikiem spalinowym: wrzucenie I pozycji powoduje zmianę obrotów silnika spalinowego- tak w rzeczywistości jest, w symulacji SM-42 tego nie ma, tylko st-43 ma ten parametr.

Pyth00n:
Wskazówka prędkościomierza w rzeczywistości nie pracuje płynnie, a właśnie skacze (mówimy o starym Haslerze, nie elektronicznym).
Co do SM42 (nie SM-42) to w rzeczywistości wzrost prędkości obrotowej silnika następuje od pozycji numer 5 (na pozycjach 1-4 silnik ma obroty jałowe).
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

Jaco:

--- Cytat: darekocur w 17 Stycznia 2022, 18:10:35 ---Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej
--- Koniec cytatu ---
Może masz włączoną jazdę manewrową?


--- Cytat: darekocur w 17 Stycznia 2022, 18:10:35 ---Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
--- Koniec cytatu ---
Tak to właśnie ma działać.

borys_q:

--- Cytat: Pyth00n w 18 Stycznia 2022, 17:40:48 ---Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

--- Koniec cytatu ---

Prawidłowo wyregulowana SM42 na pierwszej pozycji ma bardzo niski prawie niezauważalny prąd na silnikach trakcyjnych. Ma to na celu mniejsze zużycie styków styczników liniowych podczas schodzenia z pozycji, maszynista powinien zejść do pierwszej pozycji poczekać aż prąd spadnie prawie do zera i wtedy przejść na 0 otwierając styczniki liniowe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod