Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Pomysł na światła
wasyl:
Witam!!!
Bo powstanie jeden wielki zamęt i bałagan, a forum zaśmieci się postami w stylu "Co zrobić aby latać samolotem w maszynie?".
jaras:
--- Cytat: "wasyl" ---Bo powstanie jeden wielki zamęt i bałagan, a forum zaśmieci się postami w stylu "Co zrobić aby latać samolotem w maszynie?".
--- Koniec cytatu ---
Eeej, eeej, spokojnie, po co się tak denerwować? Może omówimy to przy bezalkoholowym? ;-)
Kolega @ Termixmini zadał pytanie - dostał i odpowiedź. Po co się od razu złościsz?
Jak ktoś będzie chciał w symku latać samolotem, to sobie i tak zrobi modele, scenerie, sygnalizację itp. ;-)
Kod źródłowy jednak powinien być dostępny - ale o tym już nie będę dyskutował. Wszak sam jego właściciel-autor już się wypowiedział. I chyba nawet (choć wcale nie po jego wypowiedziach) teraz rozumiem dokładnie mroczne motywy jego postępowania...
Jednego tylko jestem pewny: jeśli on myśli, że zatrzymując tylko dla siebie źródła starego symka, zachęci tym do pracy nad nebulą więcej ludzi - to sporo się myli.
Tymczasem, trzymajmy się głównego tematu wątku: taki pomysł na światła w symku byłby nawet dobry, ale wymagałby chyba dużych zmian w plikach scenerii oraz modeli, ale także i tekstur? Czy też wcale nie?
Pozdrowienia dla wszystkich.
Mutopompka:
Ok.. Co do świateł... Na pewno nie będzie zaimplementowana w Maszynie następujących powodów:
a) kod symka może i poradziłby sobie ze światłami, jednak nie wiem, jaki wpływ na to będzie miało FPS
b) Wszystko zależy od ilości źródeł światła.. Wiadomo, że im jest ich więcej, tym grafa dostaje "po tyłku" licząc punkciki i cienie.. To znów odbija się na wydajności
c) może i dałoby się umieścić te światła, jednak nie wiem, czy ma to sens, skoro będą one napewno zaimplementowane w Nebuli
d) kod "swiateł i ich obsługi" wprowadziłby chyba więcej "problemów" o których pisał @ jaras
--- Cytat: "jaras" ---taki pomysł na światła w symku byłby nawet dobry, ale wymagałby chyba dużych zmian w plikach scenerii oraz modeli, ale także i tekstur? Czy też wcale nie?
--- Koniec cytatu ---
Wydaje mi się, że nie, ale na pewno modyfikacja exeka i dodanie procedur odpowiedzialnych za światła...
A co do kodu źródłowego: jeśli autorzy będą chcieli go udostępnić -> na pewno by udostępnili..[/quote]
jaras:
Tomciu, Ty coś ostatnio masz chyba problemy z czytaniem. ;-)
Tutaj nie jest mowa o zmianach w kodzie symka, tylko o teksturach rozjaśniających. I tylko problem jest taki: CO musiałoby podlagać tym modyfikacjom i ILE ich by było.
Czy też wystarczyłoby ściemnić oświetlenie w scenerii? Czy może trzeba byłoby ściemnić oświetlenie i rozjaśniać tekstury? A może w modelach pozmieniać parametry Ambient, Diffuse i Specular?
Ja tego nie wiem, więc niczego nie twierdzę, tylko pytam. :-)
Pozdrowienia.
Termixmini:
Pod tym adresem: http://www.gdynia.mm.pl/~budnix/symulatorbusa.html jest Symulator Autobusu wykorzystujący światła wg mojego pomysłu. Jest też kod źródłowy więc można wykorzystać element(y) kodu tego symulatora autobusu w Maszynie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej