Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Natywny build MacOS
piopawlu:
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to przygotowałem natywny build MacOS najnowszej znanej mi wersji kodu (na bazie brancha sim od @Milek7).
Build ten oparty jest na bibliotekach statycznych więc nie wymaga instalowania niczego za pomocą homebrew. Dodatkowo naprawiona została obsługa myszy dla monitorów retina. Build jest przygotowany dla wersji systemu BigSur 11.1, ale jeżeli jest taka potrzeba to mogę zbudować dla jakiegoś starszego wydania.
Binarka:
http://piopawlu.net/tmp/maszyna/macos/eu07_210108.bz
Mój branch z poprawkami dla MacOS można znaleźć tutaj:
https://github.com/piopawlu/maszyna/tree/MacOSNativeFixes
Do budowania statycznego używam zmodyfikowanego pliku CMakeLists którego aktualnie nie wrzucam do repozytorium bo popsuje pozostałe buildy jeżeli nie nawrzucam drabinek if/else.
Pozdrawiam,
Piotr
wedkarz:
Byłbyś w stanie jakoś pomóc w uruchomieniu na maku?
Udało mi się skompilować (korzystając z definicji w pipeline'ach azurowych).
Pozostałe pliki ściągnąłem z torrenta (nie widzę innej opcji do ściągnięcia zasobów a plik exe z instalką nie za bardzo zadziała maku).
Przy uruchomieniu jest jednak problem: Bad init: failed to create glfw window
Oczywiście OpenGL na maku to problem:
--- Kod: ---OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: AMD Radeon Pro 560X OpenGL Engine
OpenGL version string: 2.1 ATI-4.6.20
--- Koniec kodu ---
Jest szansa, żeby to działało?
Druga kwestia, jak ustawić środowisko, żeby dało się debugować aplikację?
Stele:
Bez OGL 3.3 nie ruszy bo gui wymaga.
Hubertnator23:
Musiałbyś skompilować sam plik exe, ustawiając flagę DUSE_IMGUI_GL3=OFF, wtedy legacy powinno zadziałać na OpenGL 2.0. Nie wiem na ile stabilne :v
wedkarz:
Z kompilacją nie ma jakichś większych problemów.
Używałem proponowanej przez ciebie flagi. Wziąłem w całości to co jest w definicji pipelien'a:
--- Kod: ---cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release -DCMAKE_OSX_ARCHITECTURES=x86_64 -DCMAKE_TOOLCHAIN_FILE=/tmp/vcpkg/scripts/buildsystems/vcpkg.cmake -DVCPKG_TARGET_TRIPLET=x64-osx -DWITH_ZMQ=OFF -DWITH_OPENVR=OFF -DWITH_UART=OFF -DUSE_IMGUI_GL3=OFF -DUSE_LTO=ON
--- Koniec kodu ---
źródło: https://github.com/eu07/maszyna/blob/master/azure-pipelines.yml
Niestety nadal przy uruchomieniu mam Bad init: failed to create glfw window.
Podebugowałbym, może coś by się wyjaśniło ale potrzebuję wsparcia przy konfiguracji projektu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej