Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One

<< < (2/4) > >>

Stele:
A uruchomiłeś z domyślnym ustawieniem? Co tam chcesz zmienić? No na co się tak od razu poddawać. Zgadzam się, że składnia konfigu nie jest najbardziej intuicyjna i ciągle nikt jej nie opisał na wiki, ale jak zrobisz jedną funkcję, to załapiesz ideę.

FORDAN:
Tak, uruchamiałem z domyślnym ustawieniem. Jedynie działają obie gałki. Domyślnie prawa obraca kamerę a lewa odpowiada za poruszanie się. Wciśnięcie prawej gałki powoduje kasowanie czuwaka a lewej luzowanie hamulca. Tyle, że obrót kamerą działa trochę, źle bo popychając gałkę do góry, kamera "jedzie" do dołu, a popychając w dół, "jedzie" do góry. Tak samo z chodzeniem. Popychając lewą gałkę do góry (powinienem poruszać się do przodu) poruszam się do tyłu. Inne przyciski nie mają przypisanych żadnych funkcji.

Stele:

--- Kod: ---axis0 value movehorizontal x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
axis1 value_invert movehorizontal y mode0 3state mastercontrollerdecrease mastercontrollerincrease mode1 3state trainbrakeincrease trainbrakedecrease mode2 3state secondcontrollerdecrease secondcontrollerincrease mode3 3state independentbrakeincrease independentbrakedecrease
axis2 value viewturn x
axis3 value viewturn y
button0 mode 0
button1 mode 1
button2 mode 2
button3 mode 3
button8 impulse independentbrakebailoff
button9 impulse alerteracknowledge

--- Koniec kodu ---
Klawisze 0-3 (cztery po prawej) zmieniają tryb analoga 1 na obsługę różnych urządzeń. Oś 1 jest odwrócona. analogicznie możesz obrócić pozostałe.



Zamykam na prośbę autora wątku.

Otwieram

Matek123

Czarodziej:
Dzięki za otwarcie. Walczyłem ostatnio gamepadem od PS4 i maszyną i wywalczyłem to:

--- Kod: ---axis0 value movehorizontal x
axis1 value movehorizontal y mode0 3state mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease mode1 3state trainbrakedecrease trainbrakeincrease mode2 3state secondcontrollerincrease secondcontrollerdecrease mode3 3state independentbrakedecrease independentbrakeincrease
axis2 value viewturn x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
axis3 value_invert viewturn y
button0 mode 0
button1 mode 1
button2 mode 2
button3 mode 3
button4 impulse independentbrakebailoff
button5 impulse alerteracknowledge
button8 impulse nearestcarcouplingdisconnect
button9 impulse nearestcarcouplingincrease
button10 impulse reverserincrease
button11 impulse mastercontrollerincreasefast
button12 impulse reverserdecrease
button13 impulse mastercontrollerdecreasefast
--- Koniec kodu ---
Pad podłączony przez bluetooth i ustawiony przy pomocy Input mappera, domyślna konfiguracja tegoż programu i emulacja pada xboksa. Miałem taki sam problem - osie pionowe obu "grzybków" odwrócone, jest to odzwierciedlone w mojej konfiguracji. Oprócz tego, w porównaniu z domyślnym sterowaniem przeniosłem luzowanie hamulców na L (button4), kasowanie czuwaka na R (button5), trąbki lewo prawo z krzyżykiem na prawym grzybku, bo to już nie te czasy, jak się skakało w Mario i trochę ekstra: nawrotnik na krzyżaku góra dół (button10 i 12, sic, ktoś powinien za to beknąć!) i niezbyt przydatne zerowanie i maksimum nastawnika lew-prawo. Nie udało mi się niestety ustalić, czym są cyngle, wg windowsowej kalibracji jest to oś, ale axis4 nie dało efektów, a szkoda, bo to idealne na nawrotnik ;P

I teraz pytanie: Czy ma ktoś jakiegoś generycznego, chińskiego pada na usb, żeby sprawdzić te osie? Pad od PS4 w emulacji xboksa to trochę egzotyka, pad do xboksa trochę też.

Szukałem w kodzie listy opcji konfiguracyjnych do pada i nie bardzo znalazłem, z dokumentacji jest tylko post Yubiego z grubsza opisujący co i jak. Rozumiem, że dodawanie konfiguracji pada czy kierownicy (kiedyś podłączę na fazę) do startera to może być za dużo, ale fajnie, jakby chociaż na wiki albo w komentarzach w pliku było co jest do czego i który przycisk jest czym.

Subiektywnie muszę przyznać, że na padzie jeździ się znacznie lepiej niż klawiaturą :) Zmotywowało mnie to też do powrotu do pokeys i wznowienia budowy pulpitu :P

Stele:
Windows nie pokazuje w konfiguracji kontrolera jako co widzi te guziki? Może i GLFW nie łyka nadmiaru guzików. Przestudiowałeś? https://www.glfw.org/docs/3.3/input_guide.html#gamepad

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod