Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61

<< < (33/35) > >>

Częstochowiak:
@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?

@JAN21: Rozumiem, czyli nic w temacie wiedeńki ani 155-ki nie dzieje. Wolałem zapytać, bo myślałem, że przez te dwa lata były jakieś zmiany o których nie było mowy w wątku. Co do wiedeńki to jeżeli będziecie się nią zajmować pamiętajcie, że przed modernizacją cała trasa posiadła charakterystyczne stalowe słupy, które na torze w kierunku Katowic były bardziej rdzawe i wyblakłe, a w stronę Częstochowy na drugim torze były bardziej szare i ciemno rdzawe. Te słupy chyba były montowane w latach 80-tych, ale nie jestem pewien czy tak było, gdyż pewien jestem, że w większości pierwotne słupy stawiane podczas elektryfikacji w latach 1955-1956 stały w trochę innym miejscu, ale mogę się mylić.
Również na linii kolejowej nr 155 są trochę inne słupy trakcyjne, których konstrukcja pochodzi z lat 60-tych (1964-1965 rok?) i są to trochę wydłużone słupy betonowe i metalowe, na których mogłaby wisieć dodatkowa linia, bynajmniej tak mi się wydaje patrząc po ich konstrukcji.
Chciałbym też zauważyć, że należałoby wymienić wysięgniki w nowszych słupach trakcyjnych, gdyż te starego typu nie pasują, a rozumiem, że tutaj będzie sceneria już po modernizacji z 2014 roku.

Co do obsługi połączeń Częstochowa - Włoszczowa/Kielce chciałbym zauważyć, że w okolicach 2010-2011 roku kiedy województwo śląskie i świętokrzyskie zakupiły ELFy w różnych wariantach to w przypadku świętokrzyskiego po pojawieniu się EN96 te praktycznie zastąpiły EN57 na tej trasie i były w zasadzie jedynym i częstym gościem nie rzadko mijając się z garścią różnych pociągów na Rakowie. Od niedawnego czasu nie pamiętam od kiedy pojawiły się Impulsy EN63A, które obecnie obsługują wspólnie połączenia między Częstochową, a miastami kolei herbsko-kieleckiej. Mimo tego parę dni temu widziałem klasycznego EN57 podstawionego na peron kielecki z którego miał chyba obsłużyć pociąg do Kielc, ale nie sprawdzałem szczegółów kiedy byłem na Osobowej.

matek123:

--- Cytat: Częstochowiak w 19 Października 2022, 21:29:15 ---@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?

--- Koniec cytatu ---
Można wpisem w scenerii ustawić konkretny dzień roku albo ustawić, żeby dzień roku określał się na podstawie daty z systemu operacyjnego. Są pliki mat w których można definiować tekstury w zależności od pory roku. To rozwiązanie najczęściej jest stosowane przy roślinności, terenie i dachach budynków.

Celuś:

--- Cytat: Częstochowiak w 19 Października 2022, 21:29:15 ---@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?

@JAN21: Rozumiem, czyli nic w temacie wiedeńki ani 155-ki nie dzieje. Wolałem zapytać, bo myślałem, że przez te dwa lata były jakieś zmiany o których nie było mowy w wątku. Co do wiedeńki to jeżeli będziecie się nią zajmować pamiętajcie, że przed modernizacją cała trasa posiadła charakterystyczne stalowe słupy, które na torze w kierunku Katowic były bardziej rdzawe i wyblakłe, a w stronę Częstochowy na drugim torze były bardziej szare i ciemno rdzawe. Te słupy chyba były montowane w latach 80-tych, ale nie jestem pewien czy tak było, gdyż pewien jestem, że w większości pierwotne słupy stawiane podczas elektryfikacji w latach 1955-1956 stały w trochę innym miejscu, ale mogę się mylić.
Również na linii kolejowej nr 155 są trochę inne słupy trakcyjne, których konstrukcja pochodzi z lat 60-tych (1964-1965 rok?) i są to trochę wydłużone słupy betonowe i metalowe, na których mogłaby wisieć dodatkowa linia, bynajmniej tak mi się wydaje patrząc po ich konstrukcji.
Chciałbym też zauważyć, że należałoby wymienić wysięgniki w nowszych słupach trakcyjnych, gdyż te starego typu nie pasują, a rozumiem, że tutaj będzie sceneria już po modernizacji z 2014 roku.

Co do obsługi połączeń Częstochowa - Włoszczowa/Kielce chciałbym zauważyć, że w okolicach 2010-2011 roku kiedy województwo śląskie i świętokrzyskie zakupiły ELFy w różnych wariantach to w przypadku świętokrzyskiego po pojawieniu się EN96 te praktycznie zastąpiły EN57 na tej trasie i były w zasadzie jedynym i częstym gościem nie rzadko mijając się z garścią różnych pociągów na Rakowie. Od niedawnego czasu nie pamiętam od kiedy pojawiły się Impulsy EN63A, które obecnie obsługują wspólnie połączenia między Częstochową, a miastami kolei herbsko-kieleckiej. Mimo tego parę dni temu widziałem klasycznego EN57 podstawionego na peron kielecki z którego miał chyba obsłużyć pociąg do Kielc, ale nie sprawdzałem szczegółów kiedy byłem na Osobowej.

--- Koniec cytatu ---

Gwarantuję Ci, że każdy autor każdej scenerii realistycznej o tym wszystkim wie, bo research "Co? Kiedy? Gdzie? Jak" jest podstawą do odtworzenia nawet zmodernizowanego szlaku. Jeśli chodzi o wysięgniki rurowe bądź konstrukcje wsporcze, to sprawa nie jest taka prosta, ponieważ modeli po prostu nie ma. Są wysięgniki rurowe (można je ujrzeć między innymi na Bałtyku) ale są dosyć brzydkie i przede wszystkim nie wymiarowe. Prace nad paczką sieci, którą notabene między innymi ja czy jan prowadzimy, nie zakończyły się; a w niej właśnie pojawi się zestaw wysięgników rurowych, zarówno starych jak i występujących po modernizacjach. Jeszcze trochę to jednak potrwa, więc wymiana tam gdzie będzie taka potrzeba nastąpi już zapewne po wydaniu scenerii, jeśli prace nad nią wyprzedzą wydanie sieci.

Częstochowiak:
@matek123: Rozumiem, bardzo ciekawa innowacyjna technologia.

@Celuś: Ale te wysięgniki rurowe to były też na mapie l61 Częstochowa Stradom - Lubliniec i chyba to te same co na Bałtyku. Co do paczki to ona będzie miała wysięgniki z wiedeńki, które różnią się trochę od innych na pozostałych liniach kolejowych w Polsce?

Celuś:
Nie ważne gdzie występowały, my ich stosować nie będziemy - szkoda czasu. Lepiej jeżeli jest coś co trzyma wymiar i będzie łatwe do wymiany w przyszłości. Dodatkowo aby uprościć wymianę powstaje jeszcze paczka przejściowa właśnie na tych wysięgnikach. Docelowa paczka będzie zawierała przede wszystkim wysięgniki z dokumentacji, w przyszłości powstaną dodatkowe warianty jeśli to co w dokumentacji nie będzie wystarczać. "my wimy co robimy"
Edit.: Sprawdziłam szlaki w Częstochowie, i niczego nienormalnego nie zauważyłam. Inny kąt montowania rur wysięgników rurowych ze sobą niż na innej linii nie czyni wysięgników wyjątkowymi, po prostu tak się majstrom zmontowało. Jeśli Cię interesują konkretne konstrukcje, to pisz na pw, sobie pogadamy czy to wyjątkowe czy nie ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod