Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Preset eksportu z substance paintera

(1/1)

Stele:
Preset pozwalający wyeksportować tekstury z programu Substance Painter do formatów maszynowych. Należy wkleić do:
Users\user\Documents\Substance Painter\shelf\export-presets\
Projekt musi być w formacie normal openGL, PBR metalic-roughness. Przy eksporcie zostanie skonwertowany do maszynowego phong spec-gloss z wszystkimi mapami w odpowiednich kanałach. Kanał B normalmapy trzeba odwrócić. Mamy depth a SP eksportuje tylko height.
Zazwyczaj konieczne jest pobawienie się krzywymi w kanałach reflection, specular, glossines i/lub mnożnikami zwiększającymi zakres w materiale.

14.07.2020: Plik zaktualizowany o zapisywanie nazwy materiału w prefiksie tekstury.

Film z eksportem i obróbką wyniku:

Balaclava:
Chciałem poinformować że nie na potrzeby robienia żadnych konwersji z roughness do gloss itp. W zakładce Textureset Settings można dodać kanały diffuse, specular i gloss. Natomiast przy malowaniu trzeba w SP wybrać jeszcze odpowiedni shader w Shader Settings (pbr spec-gloss)

Stele:
Wiem, ale substance w ustawieniu spec-gloss to jest skrajna bieda. Nic z domyślnych materiałów ani substance share'a nie załapie. To można sobie równie dobrze w blenderze malować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod