Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Kilka uwag

(1/2) > >>

tomdzio67:
Zajrzałem tu po kilkunastu latach i bardzo się cieszę, że projekt żyje i się rozwija. Uruchomiłem ostatnią wersję i mam kilka pytań oraz uwag:
1. Czy są jakieś błędy w symulacji układu hamulcowego? Po uruchomieniu sprężarki, napełnieniu zbiornika i przestwieniu kranu w pozycję napełniania ciśnienie w przewodzie głównym nie rośnie. Udało mi się ruszyć tylko poprzez "ręczne" wyluzowanie hamulców lokomotywy (Num 4).
2.  Przestawianie kurka trójdrożnego w przedziale maszynowym (Ctrl+V) jest kompletnie niewidoczne (nawet niesłuszalne). Z drugiej strony jak się go nie przestawi to pantografy po pewnym czasie opadają. Czy jest jakaś możliwość zobaczenia w jakiej on jest pozycji?
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w kontynuacji tego ciekawego projektu.

Joachimowicz:
Żeby napełnić PG trzeba użyć odluźniacza. W części pojazdów z napędem asynchronicznym jest przycisk asymilacji, który trzeba wcisnąć myszą.
Kurek trójdrożny jest używany na scenariuszach stosunkowo rzadko. Położenie kurka sprawdzamy pod F12 w zakładce vehicles.

tmj:

--- Cytat: tomdzio67 w 09 Stycznia 2020, 15:13:06 ---3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.

--- Koniec cytatu ---
Stan obecny symulacji drgan itp jest na poziomie o ktorym McZapkie wspomina na koncu -- drgania realizowane sa poprzez generowanie/tlumienie impulsow odzwierciedlajacych aktualne wektory przyspieszen dzialajacych na pojazd. Nalezy zwrocic uwage ze efekt ten przenoszony jest na kamere, dlatego widoczny jest przy jezdzie w kabinie, nie przy obserwacji pojazdow stojac gdzies na zewnatrz. Dodatkowo symulacja modyfikowana jest przez parametry okreslone na poziomie pliku mmd danego pojazdu; inaczej telepie np w EU07 a inaczej (bardziej) w EP05.

Jako ciekawostke tutaj mozna sobie obejrzec sprzegniecie parametrow symulacji z platforma 6dof:


mareczek:

--- Cytat: tomdzio67 w 09 Stycznia 2020, 15:13:06 ---Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
--- Koniec cytatu ---
Co do BVE, jest dostępny kod źródłowy dla OpenBVE. Nawet myślałem, czy aby próbnie nie przerzucić fizyki bujania do maszyny, z ciekawości jakby to się mogło zachowywać...

tomdzio67:

--- Cytat: Joachimowicz w 09 Stycznia 2020, 15:24:13 ---Żeby napełnić PG trzeba użyć odluźniacza. W części pojazdów z napędem asynchronicznym jest przycisk asymilacji, który trzeba wcisnąć myszą.
Kurek trójdrożny jest używany na scenariuszach stosunkowo rzadko. Położenie kurka sprawdzamy pod F12 w zakładce vehicles.

--- Koniec cytatu ---
No to trzeba by zaktualizować o opis sterowania bo jest tam mowa tylko o odhamowaniu przez NUM 6. Nikt na to do tej pory nie narzekał? Nie wierzę żeby ktoś nie mający pojęcia o lokomotywach sam na to wpadł.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod