Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Zaczątek shadera wycieraczek
Stele:
https://eu07.pl/userfiles/23180/wycieraczki.7z
Z plikami testowymi dla elfa. Shader pod obecne exe tmj.
Nie mam pomysłu jak rozwiązać buforowanie wody między cyklami pracy pióra, to wrzucam to co jest. Może ktoś mądrzejszy coś wymyśli.
Shader przyjmuje kafelkowaną maskę wody na szybie (w przyszłości można rozbudować o spadające cząsteczki i rozbryzgi na bokach, czy animować to zależnie od pędu. Nakłada ją na podstawie maski śladu wycieraczek RGBA. Planowana jest ona pod osiem wycieraczek na pojazd.
--- Kod: --- niewycierany rgba=0 0
wycieraczka1 r=6-125 0.02-0.49
wycieraczka5 r=130-249 0.51-0.98
wycieraczka2 g=6-125 0.02-0.49
wycieraczka6 g=130-249 0.51-0.98
wycieraczka3 b=6-125 0.02-0.49
wycieraczka7 b=130-249 0.51-0.98
wycieraczka4 a=6-125 0.02-0.49
wycieraczka8 a=130-249 0.51-0.98
kryty rgba=255 1
--- Koniec kodu ---
Gdzie 1-4 i 5-8 mogą się nakładać. Ślad danego pióra to maska gradientowa od położenia spoczynkowego do max wychylenia.
Stan danego pióra przekazywany jest jako wartość -1:1 gdzie 0 to stan spoczynkowy, 1 to max wychylenie a znak określa kierunek ruchu.
Wycieranie odbywa się poprzez pogowanie wartości maski wartością wychylenia danego pióra.
Materiał inspiracyjny: https://docs.studio-397.com/developers-guide/cars/car-art/rain-effects-and-windscreen-shaders-for-cars
wacek12321:
Czy mogę tylko zapytać?
W jaki sposób mogę otworzyć taki efekt w Elfie? Aktualne pliki repo?
Wrzucić to do folderu z symulatorem i co dalej.
Exe najnowsze z warsztatu oczywiście jest.
Pozdrawiam
Stele:
Exe z warsztatu, wgrywasz wszystko i tyle.
wacek12321:
A na jakich przykładowych sceneriach to widać? Odpaliłem Bałtyk SKM i nie ma efektu :(
Stele:
Daj log. Efekt jest podpięty pod szybę w kabinie elfa. Nie ma nic wspólnego z mapą czy warunkami pogodowymi.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej