Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Addon do Blendera

(1/1)

Balaclava:

Pobierz najnowszą wersję (01-07-2022)
Zgłoś błądInstrukcja
Wersje archiwalne:Wersja z dnia 20-02-2022Wersja z dnia 19-05-2022
Skrypty poprawnie działają tylko na tej wersji blendera, która była oficjalną stabilną wersją w momencie publikacji skryptów..

Balaclava:
Aktualizacja 27-03-2021

- eksperymentalnie, zgodność z nowymi ficzerami wprowadzonymi jakiś czas temu do T3D, mianowice eksport i import indeksowanej geometrii. Do opcji eksportu dodany został przełącznik Export face indices. Domyślnie jest on włączony. Wyłączenie go uruchomi tradycyjny eksport, tj. trójkąty z maskami wygładzania.

- rozgrzebany import/eksport SCN oraz zalążek narzędzi edycyjnych do scenerii. Coś tam niby działa, ale na razie niestabilnie. Zalecam nie używać.

Link do pobrania najnowszej wersji znajduje się w pierwszym poście.

Balaclava:
Aktualizacja 20-02-2022:

Rewolucyjna wersja, lista zmian jest bardzo długa. Skupiłem się na podniesieniu bezstratności danych, w szczególności w zakresie shadingu geometrii.


* przebudowany system includów, dedykowane rozwiązanie zamiast kolekcji. Można już używać kolekcji w dowolny sposób, przy okazji nie ma już bezsensownego ograniczenia w postaci braku eksportu obiektów nie leżących bezpośrednio w Scene Collection.
* przebudowany import geometrii. Jeśli submodel ma trójkąty zdefiniowane bez jawnych normalnych, to są one na etapie importu liczone na podstawie smooth grup i zapisywane w meshu jako Custom Split Normals Data.
W przypadku, gdy w modelu występują przylegające do siebie płaszczyzny o odwrotnych orientacjach, to zostaną one zaimportowane prawidłowo, tzn. tworzące je wierzchołki nie zostaną połączone.
* usunięty przełącznik "Use explicit normals". Aktualnie wszystkie modele eksportują się do formatu T3D w formie indeksowanej geometrii.
* zmiany w obsłudzie obiektów typu Spot (FreeSpotLight): domyślnie wstawiają się one z wartością Selfillum=2.
Dopracowano import i eksport parametrów HotspotAngle i FalloffAngle. Dotychczasowy kod obsługujący eksport tych parametrów pochodził jeszcze ze skryptu firleja i nie do końca był poprawny. Po zmianach import i eksport tych parametrów stał się całkowicie bezstratny.
* usunięte podawanie ścieżek do repla na etapie importu. W zamian na obiektach, które mają zdefiniowane tekstury wymienne tworzone są puste materiały, w których miejsce można następnie zaimportować wybrany materiał
* submodele typu Mesh które nie zawierają geometrii są importowane do Blendera jako obiekty Empty (Plain Axes), oraz w drugą stronę: Obiekty typu Empty (o dowolnym podtypie) są eksportowane jako pusty submodel typu Mesh.
* poprawiony zakres parametru selfillum na <-1;2>
* Dodany moduł Model Preview, czyli system który pozwala na szybki podgląd modelu w silniku MaSzyny.
* W przypadku wystąpienia krytycznego błędu skryptu w czasie eksportu zawartość docelowego pliku nie ulega nadpisaniu.
* Opacity dla eksportowanego submodelu określane jest na podstawie ustawień aktywnego materiału (ustawienia znajdują się w zakładce Viewport Display - są to opcje Blend Mode oraz Clip Threshold). Parametr opacity w panelu T3D Properties pełni teraz rolę wartości zapasowej w przypadku braku materiału na submodelu. Również ustawianie odpowiednich trybów blendu alfy jest rozwiązane automatycznie po stronie importera materiałów.
* Root path ustawiany jest indywidualnie dla każdego pliku blend (pod nazwą environment path). W miarę możliwości ustawi się on sam podczas importowania assetów.
* dedykowane narzędzia do wczytywania materiałów i tekstur MaSzynowych, dbające o prawidłowe wczytanie i konfigurację wyświetlania materiału w silniku blendera
Link do najnowszej wersji oraz instrukcji znajduję się w pierwszej wiadomości. Problemy i sugestie rozwoju należy zgłaszać w osobnym wątku.

Tymczasowo wycofane zostały również narzędzia związane z plikami SCN. Rozwój skryptów będzie się teraz skupiał właśnie na nich i będą one udostępniane sukcesywnie w kolejnych wersjach.

Balaclava:
Aktualizacja 19-05-2022:

Link standardowo w pierwszej wiadomości.


* Dostosowanie importu E3D do importowania indeksowanej geometrii
* Możliwość włączenia toru w Model Preview
* Opcja na usuwanie sufiksów .001, .002 itp z nazw submodeli podczas eksportu.
* Możliwość wyboru źródła opacity w panelu submodelu
* Poprawiony eksport hierarchii, powinno dać się teraz eksportować zaznaczone submodele bez wymogu zaznaczania ich rodziców
* Usunięte małe bugi i dodane kilka nowych - znajdź je wszystkie!
Pamiętajcie że skrypty tworzę zawsze pod najnowszą oficjalną wersję. Instalacja na wersji starszej może spowodować niepoprawne działanie skryptów.

Balaclava:
Aktualizacja 01-07-2022

Link standardowo w pierwszej wiadomości.


* Znieczulenie eksportera na tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny - w takim przypadku zapisuje się sama nazwa pliku.
* Podgląd modelu jest w stanie wyświetlać tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny.
* W podglądzie modelu można obejrzeć animację modelu.
* Możliwość eksportu animacji do pliku CTR - póki co we wczesnej fazie beta, ale działa - animację do tarcz zaporowych wypluło bezbłędnie ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod