Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Wzniesienia / doliny terenu - pomoc.

<< < (2/2)

Stele:
Przekrój poprzeczny zrobiony wg filmu powyżej musisz wszyć w siatkę terenu. Automat podlinkowany powyżej robi to dla terenu nmt100 i przekroju z rainsteda. W 3dsie albo dociągasz siatkę terenu do poprzecznych opcją vertex>weld to target albo szyjesz trójkąciki opcją polygon>create. Zresztą jak pamiętam to na filmie to pokazałem.
Po skończeniu na całą siatkę terenu rzucasz modyfikator optimise z parametrami dobranymi na oko, by usunął zbędne trójkąty na płaskim a nie zjadł rowów.
Piszę teoretycznie co by nie było, bo w życiu nie zrobiłem nic ponad to na demonstracji i swoje próby robienia mapy wiele lat temu.

Krystian.:
Ogólnie według twojego filmu zrobiłem przekrój, choć jestem pewien, że mimo zwracania uwagi na wartości XYZ jakie tam podałeś wyszły mi jakieś inne,
ponieważ gdy nałożyłem przekrój na torowisko to wyszły bardzo dziwne wzniesienia i rowy, kompletnie nienaturalne :P

Pobawię się tym jeszcze tylko tak jak piszę, nie rozumiem za bardzo czym mam się kierować w wykresie przekroju, jakie mam wykonywać obliczenia etc.

Potrzebna mi jakaś pewna wiedza fundamentalna, krok po kroku, bo tak to dużo nie zdziałam.

A to co mi mówicie na temat terenów nmt100 to już kompletnie nie rozumiem, bawię się w to od tygodnia i przyszedł czas na to aby teren nie był płaski dlatego próbuję się pouczyć :P

Stele:
Przekrój w sumie dowolny, byle zgodny z normą.


Nmt100 to rządowy model numeryczny terenu Rzeczypospolitej dostępny za darmo i możliwy do wykorzystania u nas przy pomocy powyższego programu. Są też dokładniejsze, płatne dane, również używane u nas.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod