Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 .dds - problem z odczytaniem

(1/1)

Krystian.:
Witam. Postanowiłem się pouczyć w zakresie tworzenia scenerii. No i pierwszy problem mnie napotkał :/
Używam 3dsmax'a w wersji 9. Korzystam z poradnika podlinkowanego poniżej:

https://eu07.pl/userfiles/8463/riv-Wlasna_sceneria_-_krok_po_kroku_2017_PDF.pdf

Doszedłem do momentu teksturowania terenu (rozdział 4.4), podpunkt 3).



No i tam wchodzę w Select Bitmap Image File. Według poradnika wybieram folder textures i nawet plik, który autor wybrał.
Musiałem zmienić typy szukanych plików na "All Files (*.*)", ponieważ przy "All Formats" nie szukało praktycznie żadnego pliku .dds

Zdjęcie z poradnika:



Jak już znalazłem to wybieram tego ".dds" ale jak widać poniżej wyskakuje mi taki niemiły komunikat:



KOMUNIKAT: grass_new.dds is an invalid file type

Moglibyście mi pomóc z tym? Bo takie coś kompletnie mi zaburza dalszą pracę :(

Pozdrawiam serdecznie!

matek123:
Pobierz odpowiednik w tga z https://wiki.eu07.pl/websvn/ (login i hasło jak do forum).

Stele:
W sumie można robić na ddsach, tylko trzeba pamiętać by w materiale ustawić "flip v" ze względu na odwrotną orientacją. Jaką wersję maxa masz? Natywne wsparcie dla ddsów pojawiło się w okolicach wersji 6 naście lat temu. Patrzyłeś czy na wszystkich plikach wyrzuca ten błąd?

Krystian.:
Dzięki za paczkę z .tga, pomogło ;) Mimo wszystko jednak..


--- Cytat: Stele w 20 Kwietnia 2019, 17:52:48 ---W sumie można robić na ddsach, tylko trzeba pamiętać by w materiale ustawić "flip v" ze względu na odwrotną orientacją. Jaką wersję maxa masz? Natywne wsparcie dla ddsów pojawiło się w okolicach wersji 6 naście lat temu. Patrzyłeś czy na wszystkich plikach wyrzuca ten błąd?

--- Koniec cytatu ---

Błąd wyrzuca na wszystkich plikach tego typu. Mam wersję "9". Ponadto zaczął się pokazywać taki błąd:



Jakieś pomysły koledzy? :/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod