Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 LEW EL2 - kolej kopalniana

<< < (16/22) > >>

przecicinek:
Potrzebuję wsparcia specjalistów tu zgromadzonych w zidentyfikowaniu sposobu działania zakreskowanego elementu podwozia krokodylka. Zdaje się, że jest to część układu hamulcowego, bo z czego rozumiem po lewo mamy widoczny cylinder hamulcowy, ale zastanawia mnie konstrukcja całości. Nie umiem ułożyć sobie do końca tego w wyobraźni. Nie jestem aż tak biegły w tych tematach, więc zdaję się na was. Jak to działa?

matek123:
Po lewej stronie widać cylinder hamulcowy, natomiast na wcześniejszym zdjęciu https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31006.0;attach=154451;image widzę w dziurze, za sprężyną, klocki hamulcowe. Zakreskowane elementy pewnie pracują jako układ dźwigni połączonych z tłokiem cylindra hamulcowego.
Po prawej stronie widać sprzęgi między wózkami, to one przenoszą główne siły pociągowe lokomotywy, a nie pudło, jak jest zazwyczaj.

Jaco:
Wyobrażam sobie to tak: cięgno u góry z "uchem igielnym" porusza do przodu i tyłu poprzeczną "belkę", która jest zabezpieczona długimi płaskownikami z lewej i prawej swojej strony. Ruch "belki" powoduje ruch obrotowy "kolana" z boku wózka (L i P strona), które połączone jest z cylindrem. W uchu igielnym jest długi otwór zapewne służący do regulacji układu. I jeszcze jedno: między tym uchem, a płaskownikiem jest jeszcze klamra także z płaskownika - to pewnie jest zabezpieczenie na czas demontażu części układu.

Poza konkursem: ten układ hamulcowy i te cięgna skojarzyły mi się z tzw. "kopertą" na wózkach tocznych w... EN57.

Warto luknąć tutaj https://www.transportszynowy.pl/Kolej/kolhamulceklockowe, aby co nieco zrozumieć jak działają cięgna na różnych przykładach.

MichałŁ:
Te zakreskowane elementy to napęd hamulca ręcznego. To cięgło, które ginie gdzieś tam nad silnikiem trakcyjnym, normalnie jest podpięte do napędu w pudle lokomotywy. To ucho igielne umożliwia pracę cylindrów hamulcowych bez kolizji z mechanizmem ręcznego.

przecicinek:
Dzień dobry wszystkim tu zgromadzonym, chciałbym pokazać aktualny etap prac nad wózkiem krokodylka. Postawiłem trochę bardziej na detale niż ostatnim razem i powstało coś takiego:


Są jeszcze rzeczy do zrobienia i poprawy, ale jak na tą chwilę jestem zadowolony. Został poczyniony duży przeskok względem poprzedniego modelu pod względem jakości, a dzięki planom znalezionym przez @Draccus - również i dokładności pod kątem rzeczywistości. Oczywiście jest to tylko 'clay-render'; Na tekstury przyjdzie jeszcze czas, gdy cały model będzie gotowy. Do zrobienia pozostaje:

* Mapa UV - na później
* Wózek B w którym różni się kilka elementów
* Druga strona wózków, gdzie widoczne są trzy resory piórowe (na razie są po dwa na stronę)
* Nowy sprzęg, ten obecny jest zapożyczony z innego mojego projektu i choćby swoją liczbą trójkątów nie wpasowuje się zbytnio w ramy MaSzyny
* Optymalizacja, optymalizacja i optymalizacjaTeraz coś, za co maszynowi modelarze i inni magicy growych brył pogonią mnie z rączką kranu hamulcowego ;D Mianowicie 38,128K trójkątów (licząc bez tego nieszczęsnego high-poly sprzęgu). Oczywiście wózek zostanie szczodrze zoptymalizowany. Po prostu na ten czas potrzebuję w miarę dokładnej referencji do dalszego dłubania i nie ukrywając, kilka elementów zostało zrobione na bakier z optymizacją topologii, upsik :]


W skrócie, prace idą do przodu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod