Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Propozycja kilku mostów/wiaduktów dla scenerii Linia 61

<< < (2/4) > >>

Stele:
Jak najbardziej możesz porobić podfoldery w eng na klocki podzielone tematycznie.

firleju:
A my teraz nie składamy obiektów includując bezpośrednio w t3d?

MW:
O ile się orientuję, to includowanie w t3d jest teraz stosowane w przypadku nowszych modeli pojazdów. Wydaje się to rozsądnym i eleganckim rozwiązaniem pozwalającym na ekonomiczne wykorzystanie przy budowie nowych pojazdów elementów powtarzalnych (np. wózki, sprzęgi itd.) i pewnie znacznie ułatwia tworzenie.

Może się mylę, ale w przypadku obiektów takich jak omawiane w tym wątku może to niestety stanowić pewne utrudnienie dla użytkownika niezorientowanego w strukturze t3d i chcącego zestawić na potrzeby swojej scenerii nowy model z gotowych elementów.
Zapisy w .inc wydają się stosunkowo przejrzyste i łatwo zorientować się w znaczeniu poszczególnych parametrów „node ... models”. W przypadku includowania w t3d należałoby chyba dla każdego elementu składowego podać punkt zaczepienia (zerowy submodel) i w jego transformie dokonać odpowiednich translacji i obrotów (o ile słusznie zakładam, że w t3d nie są rozpoznawane parametry wpisów include). Szczególnie obroty mogą sprawiać trudności – w .inc wystarczy podać intuicyjnie zrozumiały kąt, natomiast w t3d wypełnienie macierzy transformacji może być dla wielu barierą nie do przekroczenia. W tak rozumianych warunkach znacznie mniej przejrzysta zawartość końcowego pliku t3d oraz jego zwiększona objętość mogłyby odstraszać potencjalnych użytkowników.
Ponadto wydaje się, że problemy mogłyby wystąpić w nazwami parent w elementach składowych i nazwami punktów zaczepienia tych elementów w nadrzędnym t3d – trzeba by je uzgadniać, co chyba zanegowało by niezależność modeli składowych i obróciło z niwecz samą ich koncepcję (muszą przecież być zupełnie niezależne).
Pomijam już fakt, że rzeczywiście pliki t3d są usuwane w paczce użytkowej i dla nowego użytkownika chcącego coś zrobić brak łatwo dostępnych wzorów.

Balaclava:
Parametry include w t3d działają i nic nie stoi na przeszkodzie żeby ich używać. Tylko że potencjalnie skomplikuje to edycję w programach do tego przeznaczonych, ale to zależy też od tego w jaki sposób będzie to realizowane. W każdym razie pokrycie każdego możliwego przypadku użycia mechanizmu parametrów będzie graniczyło z cudem, bo nie wiadomo jakie szamaństwa ktoś sobie wymyśli.

matek123:
Składanie w pliku inc nie mnoży plików modeli. Jeżeli miałoby być z poziomu t3d składane, to i tak by musiał powstać osobny model.  Moim zdaniem includy w inc pozwalają na większą swobodę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod