Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Zasięg ograniczenia prędkości semafora

<< < (5/5)

barman_2000:
Dyżurny nie jest od tego, jak ma dobry humor to podpowie. Miałem w sylwestra taką sytuację, stałem przez 2 godziny bo panowie maszyniści nie wiedzieli jak po stacji jeździć.

RUDEK:
Jak jest ktoś ogarnięty to sobie poradzi, zawsze można zapytać itd. Wiele razy się wpada pierwszy raz w stację na awarię czy po wykolejeniach po nocach i nikt nie narzeka bo trzeba sobie poradzić.

Ensifer:
Nie wyobrażam sobie znać zapisów regulaminu każdej stacji, przez którą przejeżdżam - to jest zwyczajnie niewykonalne, zwłaszcza jak nie robimy tylko jednej trasy, a jeździmy po całym kraju. Zawsze pozostaje "telefon do przyjaciela". Regulamin trzeba znać, jeśli robimy zaplanowane manewry - wtedy nie ma zmiłuj się.

ganc:
Prośba o rozwianie moich wątpliwości.
Do przedstawienia sytuacji posłużyłem się schematem stacji Warszawa Gdańska ze strony https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Warszawa_Gda%C5%84ska_Osobowa i zamieszczam dwie sytuacje, wjazd i wyjazd ze stacji.
Ze strony https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=mapa#6/52.000/18.000 wywnioskowałem, że prędkości drogowe lk 509 i lk 20 w rejonie Warszawy Gdańskiej to 80 km/h.
W Ie-1 Rozdział 2, §3, ust. 8 jest napisane:

--- Cytuj ---Jeżeli sygnał na semaforze świetlnym zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością, to jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem, z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.
--- Koniec cytatu ---
I teraz dwa pytania:
1. Czy wjeżdżając spod semafora B mając podany sygnał S10 razem ze wskaźnikiem W21 wyświetlającym cyfrę 5 po zjechaniu z rozjazdu nr 10 mogę zwiększyć prędkość do 80 km/h czy muszę się kulać z prędkością 50 km/h do semafora M1 i dopiero mogę zwiększyć prędkość do 80 km/h?
2. Czy wyjeżdżając spod semafora P103 mając podany sygnał S12 razem ze wskaźnikiem W21 wyświetlającym cyfrę 5 po zjechaniu z rozjazdu nr 127 mogę zwiększyć prędkość nawet do 80 km/h po czym zmniejszyć do 60 km/h (jadąc np. lokomotywą luzem) przy semaforze U8 wyświetlającym sygnał S10a czy muszę się kulać z prędkością 50 km/h do semafora U8 i dopiero mogę zwiększyć prędkość do 60 km/h?

gravition:
W obydwóch przypadkach poruszasz się po torze głównym zasadniczym będącym przedłużeniem toru szlakowego, więc obowiązuje pierwsza częśc punktu 8 instrukcji Ie-1. Tak więc po opuszczeniu ostatniego rozjazdu okręgu zwrotnicowego osłanianego semaforem możesz przyspieszyć i potem stosować się do następnych semaforów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod