Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds

<< < (2/2)

matek123:
Chodzi o to, że nowe wagony osobowe mają pliki mat w których są odwołania do tekstur, a stare wagony bez wnętrza mają bezpośrednio podpięte pliki dds. EN57 nie ma wnętrza, poza kabinami i pomostami.

jakubg1:
Zaznajom się najpierw z podstawami grafiki 3D. Na model (e3d/t3d) nakładana jest tekstura (dds/tga), która zawiera pudło i detale pojazdu. Dzięki mapowaniu, które znajduje się w modelu, wiadomo, na jaki obiekt jaką część tekstury nałożyć. Tekstura nie ma nic wspólnego z modelem - i wice wersa.

Jazda jako pasażer w EN57 nie jest możliwa z dwóch powodów, nie ma wymodelowanego przedziału pasażerskiego, oraz EXE nie obsługuje jazdy jako pasażer w EZT-ach (AI głupieje). Podobny problem jest zresztą w SN61, do którego przedział jest wymodelowany. Jest to niestety grubsza sprawa i wymaga przepisania sporej ilości kodu. Mało kto korzysta z tej funkcjonalności, toteż naprawienie tego błędu ma niski priorytet.

Kacper06:
Dobrze, że da się chociaż jechać wagonami 111A i 112A.

Stele:
Da się jechać jako pasażer środkowymi członami ezt tylko nie wolno zmieniać kabiny, bo AI zgłupieje. Trzeba siedzieć tam gdzie się załaduje na start. W kiblu collision box przedsionka jest skopany i nie da się drgnąć nawet, drzwi nie mają szyb. Zwariować idzie od takiej jazdy w kibitce.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod