Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Wymagania minimalne i zalecane

<< < (4/11) > >>

guest25567:
MaSzyna ma coraz wyższe wymagania, wyższą jakość modeli i lepszą, bardziej złożoną fizykę, a to oznacza więcej operacji nie tylko na grafice i jej pamięci dedykowanej, ale też na RAM-ie, gdzie jest liczona właśnie fizyka taboru i przebieg symulacji - należy się do tego przyzwyczaić. Nowe scenerie zawierają coraz więcej taboru w ruchu podczas pojedynczego scenariusza i cały ten ruch musi być wciąż liczony w czasie rzeczywistym, a do tego potrzeba nie tylko lepszych procesorów ale też lepszego RAM-u, a zatem nie zgadzam się, że DDR pracujący w trybie single channel nie ma już znaczenia - kilka nanosekund razy setki milionów operacji to już są wyraźne straty - kiedyś scenariusz z jednym składem użytkownika i ozdobnym składem do minięcia na trasie chodził płynnie na Pentium IV z 1GB SDRAM - dziś na Poranku czy Wieczorze na l053 tych pociągów i manewrów musi zostać policzonych nawet kilkanaście naraz - no, przecież z czynnym udziałem RAM-u. DDR na pewno nie szkodzi płynności, nawet jeśli nie poprawia niczego w starych scenariuszach, a ilość RAM niezgodna z ideą DDR będzie z pewnością spowalniać symulację w tych bardziej złożonych. Nie - DDR nie wymyślono dla komercyjnych superprodukcji - to był/jest dobry sposób na podwojenie wydajności podsystemu pamięci RAM nakładem mniejszym, niż wymyślanie koła na nowo, a to, że niespecjalnie pomaga w wysyłaniu maili, rysowaniu tabelek w Excelu czy pisaniu listu w Wordzie, to nie znaczy, że korzystają z tego tylko najnowsze gry komercyjne - w końcu nie wymyślono tego wczoraj, tylko w poprzedniej dekadzie i póki co nie ma lepszego sposobu na poprawę wydajności pamięci.

carmel4a:
Eemm, no w RAMie to my nic nie liczymy. Tylko trzymamy wyniki obliczeń, dane alokowane dynamicznie (np. tekstury, modele, etc). Liczymy na procesorach, czy to centralnym, czy to graficznych. Z resztą wiadomości się zgadzam, wymagania będą rosły, nie malały. Wyjątkiem może być cpu, jeśli wymyślimy jakieś magiczne optymalizacje w kodzie. Ale RAM, VRAM, przestrzeń na dysku i wymagania co do karty graficznej będą rosły.
Warto dodać coś o OpenGL'u i jego wymaganej wersji. Obecnie jest to 1.5 chyba, ale przyszłościowo będzie to 3.0. (info te jest też w Readme)
EDIT: poprawiono nieścisłość w mojej wypowiedzi

tmj:

--- Cytat: bolek w 29 Maja 2018, 21:57:42 ---Testowane na Kaliskiej na dwóch PC:
nr 1: i5 6400, 8GB RAM, GF 1050 Ti 4GB, Win 10
nr 2: i3 3330, 6GB RAM, Radeon 7770 2GB, Win 10

na sprzęcie nr 1 idzie bez większych zacięć, na sprzęcie nr 2 ta sceneria jest niegrywalna

--- Koniec cytatu ---
Jesli mowimy o wymaganiach minimalnych, to i efekty graficzne jak rowniez precyzja symulacji w eu07.ini powinny byc zredukowane, tj wylaczone cienie, zmniejszone tekstury itp


--- Kod: ---gfxrenderer simple
gfx.resource.move yes
dynamiclights 3
shadows no
maxtexturesize 1024
anisotropicfiltering 4
multisampling 0
vsync no
fullphysics no

--- Koniec kodu ---

Nikt chyba raczej nie oczekuje, ze na konfiguracji minimalnej uruchomi sobie aplikacje z wszystkimi bajerami i w najwyzszej jakosci.

CX MANIAK:
@Tmj, mój stary biurowy fabryczny blaszak DX2400 z dołożoną grafiką GTX 460, prockiem E7200 i 4Gb ramu DDR2 oraz XP32 bit spisuje się całkiem niezłe. Jedyne co to zmieniłem rozmiar tekstur do 1024, bo brakowało pamięci na wymagających sceneriach (Kaliska, Całkowo2, czy najnowsze scenariusze dla l053). Cienie, wygładzanie, filtrowanie mam na maks, albo prawie. Z tego wynika że kolosalne znaczenie ma ogólna konfiguracja sprzętu niż jego pojedyncze komponenty.
 Oczywiście jestem świadomy, że w bliższej albo dalszej perspektywie ten sprzęt będzie już niewystarczający. Rozbudować już za bardzo nie mam jak, bo system i tak więcej ramu nie rozpozna...Dlatego napisałem o tych 6 GB. Ale równie dobrze mogłoby być 8GB.
 Zresztą przy tak rozbudowanej fizyce, realnych dźwiękach 3D, czy wysokiej jakości foto teksturach nie ma na co narzekać. Nie wiem czy jest jakikolwiek darmowy symulator który ma do zaoferowania taki realizm, przy tak niewielkich wymaganiach sprzętowych. A tej wydajności wielu mogłoby Maszynie pozazdrościć i pewnie tak jest... 
Pozdrawiam.

bolek:

--- Cytuj ---Jesli mowimy o wymaganiach minimalnych, to i efekty graficzne jak rowniez precyzja symulacji w eu07.ini powinny byc zredukowane, tj wylaczone cienie, zmniejszone tekstury itp
--- Koniec cytatu ---

Cienie akurat były wyłączone, jako że zwyczajnie ich nie używam. VSync również wyłączone.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod