1. Sieć z dwoma drutami jezdymi powinna być tylko na torch głównych zasadniczych. Mam też bardzo cichą nadzieję że użyjesz wskaźników We i dasz LPN nad trakcją.
Ilości drutów jezdnych będę się trzymał, i tak też jest robione. ze wskaźnikami to się zobaczy.
2. Tory by ładniej wyglądały, gdyby były zróżnicowane podkłady i podsypka. Nie chodzi mi o to aby była sieczka w stylu 10m takiego toru, 10m takiego i 10m siakiego, tylko aby np. na torze głównym zasadniczym były w miarę ładne podkłady strunobetonowe+ czyściutka (lub prawie czyściutka) podsypka, na torach dodatkowych podsypka zanieczyszczona+ podkłady strunobetonowe lub drewniane średnio spróchniałe, a na torch bocznych (bocznice zakładowe, ładownie, tory postojowe) może być sama rdza, zielsko i próchno. Wiem, że jest to dużo roboty, ale na niektórych trasach to aż głowa boli - 50km jednakowej podsypki i podkładów a do tego tor równy jak stół. Jeśli chodzi o tą "równość" - w Mocznikach na wyjeździe ze stacji jest to ładnie zrobione - skład delikatnie buja się do przodu i do tyłu podczas przejazdu przez angliki.
no nie dokońca rozumiem tą równość, ale sądzę, że chodzi tutaj o to, ażeby były wznisienia, to to na pewno będzie.
A z podsypką zobaczymy. Na tej stacji trzymam się zalecenia, żeby podkłady były takie same w całym okręgu zwrotnicowym. Poza tym tory głowne dodatkowe i boczne mogą być ładne i niezarośnięte, w końcu o nie też trzeba dbać. A poza tym na torach nie muszą być podkłady strunobetonowe, tylko mogą być drewniane, nawet na szlaku, prawda?
3. Trochę ograniczeń prędkości.
To musi być i będzie, bo są łuki za ciasne lub układ torowy wymuszający przejazd na dłuższym odcinku z mniejszą prędkością.
4. Jakieś oznaki życia np. zapowiedzi pociągu na peronach, gwizdek przed odjazdem, rozmowy przez readiotelefon (nie tylko w stylu "711 odjazd!", może "mechaniku, macie wolną drogę, wjazd i wyjazd podany" przed wjazdem na stację?)
No nie wiem czy będą hasła z nastawni, ale zapowiedzi planuję, sygnały odjazdu też. Jak będę na tym etapie prac to rozdysponuje stacje i pociągi(bo w końcu co skład czy dworzec, to inny głos kierpocia czy spikera).
PS. Stokrotne dzięki za użycie tablic informacyjnych na peronach.
No cóż, po to zrobiłem, żeby używać. W końcu fajniej się podstawia/wjeżdża na peron, widząc że jest o nim informacja
I jeszcze jedno: dla jakich pociągów jest przeznaczona ta trasa?
Na razie będzie tylko kibel, ale potem się coś doda, np. pośpiecha, czy brutto, albo jakiegoś prywaciarza?
Wpadłem właśnie na pomysł, żeby zrobić jakiś tor 1520mm i wypuścić pociągi MPS(Manciowickie Przewozy Szerokotorowe) z gagarami/tamarami albo coś w rodzaju manewrowa, tyle że więcej do przejechania? Co Wy na to?
PS. Dziękuję Tobie,
@Gdynianin za tyle uwag, które na pewno się przydadzą.