Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Obliczanie transformu po zmianie parenta

(1/2) > >>

Maciej:
Chciałbym spróbować zmienić w notatniku parenta jednego z submodeli, ale problem jest w tym, że po takiej zmianie znika ten submodel. W związku z tym myślę, że należałoby zmienić jego transform. I tu moje pytanie: jak obliczany jest transform w symulatorze, że dany submodel wyświetlany jest w takim a nie innym miejscu? Wszystkie liczby znajdujące się w transformie "rodzica" są wymnażane przez liczby znajdujące się w transformie "dziecka" czy jak to działa?

Stele:
Teoretycznie mnożysz macierze od najmłodszego dziecka, przez macierze kolejnych rodziców i uzyskasz transform względem origina. Z tym, że w t3d transformy były transponowane względem openGL z tego co wiem.
http://www.opengl-tutorial.org/beginners-tutorials/tutorial-3-matrices/#cumulating-transformations
http://www.opengl-tutorial.org/assets/faq_quaternions/index.html#Q11

Nie prościej jednak postawić blendera i przepiąć hierarchię by przy eksporcie klocka przeliczył geometrię niż liczyć kwaterniony na kartce?

Maciej:
Mi na Blenderze żaden model nie chce się importować niestety i w tym cały problem :/.

A co się dzieje, jeżeli rodzic ma wpisane w transformie 0, a dziecko inną liczbę, np. 0.6489? To wtedy przecież chyba i tak dla dziecka wyjdzie 0, bo 0.6489*0=0.

szogun:
To nie jest tak hop siup, kazdy wierzcholek jest pozycjonowany wzgledem pivota (transforma). Niby wszystko da sie przeliczyc ale nie do konca, eystarczy inny obrot jest I zaczynaja sie schody.

Stele:
Cały wiersz zer ma? Na przekątnej nie może, bo byłby wynicowany. Ogarniasz ogólnie rachunek macierzowy? Nie rób tego na kartce, wklep sobie w excela. W internecie też pełno jest kalkulatorów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod