Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Zastąpienie eventów językiem skryptowym

<< < (2/3) > >>

miko22:

--- Cytat: Milek7 w 29 Sierpnia 2017, 00:53:42 ---No i w tym wątku prosiłbym o opinię oraz życzenia funkcjonalności (ponad te dostępne już w eventach) które mają pojawić się w skryptowym API.

--- Koniec cytatu ---
Jeśli nie będzie z tym dużo roboty, to przydałaby się większa ilość kombinacji klawiszowych do ręcznego sterowania zdarzeniami, żeby dało się zrobić jakieś proste stanowisko dyżurnego do obsługi stacji, bo dostosowanie scenerii pod obsługę przez SCS'a jest baaardzo czasochłonne. Obecnie obsługiwane kombinacje to tylko [Shift] plus cyfry [1]-[0]. Jest też jeden scenariusz, w którym trzeba zatrąbić, żeby robotnicy zeszli z torów - jeśli tego nie ma, to tutaj także przydatna byłaby możliwość ręcznego, ale też wyzwalanego jakimś zdarzeniem przemieszczania i/lub obracania (symulacja upadku) dowolnego obiektu (samochodu, zwierzęcia, drzewa itp.) na tory, żeby można było odzwierciedlić takie sytuacje z rzeczywistości. No i nie wiem czy to po stronie zdarzeń, czy już bardziej po stronie exe, ale fajna byłaby też możliwość niecałkowitego przestawienia (awarii) zwrotnicy oraz dodania do konkretnego semafora funkcji jego wygaszania przy poborze prądu z sieci o wartości większej niż zadana na odcinku, za którym stoi, bo takie rzeczy w rzeczywistości też się zdarzają, chyba szczególnie wtedy, jak jest duża wilgotność (deszcz, mgła itp.). Z tego co wiem, ma to związek z przebiciem izolacji systemu wykrywania zajętości toru lub coś w tym rodzaju.

Milek7:

--- Cytat: miko22 w 29 Sierpnia 2017, 12:16:50 ---Jeśli nie będzie z tym dużo roboty, to przydałaby się większa ilość kombinacji klawiszowych do ręcznego sterowania zdarzeniami, żeby dało się zrobić jakieś proste stanowisko dyżurnego do obsługi stacji, bo dostosowanie scenerii pod obsługę przez SCS'a jest baaardzo czasochłonne. Obecnie obsługiwane kombinacje to tylko [Shift] plus cyfry [1]-[0].
--- Koniec cytatu ---
Hmm, no ale jake klawisze, scenariusz powinien mieć dostęp do podpięcia eventlaunchera pod dowolny klawisz? To nie problem zrobić, ale może lepiej będzie dodać obiekty w które kliknięcie będzie uruchamiało event? Albo też przełączanie stanów zwrotnic/semaforów kliknięciem? (z jakimś małym gui do wyboru sygnału). Chociaż to wymagało by przerobienia obecnego działania semaforów, bo exe nie wie jakie tam są sygnały dostępne tylko zapala lampki ustawione przez event.


--- Cytat: miko22 w 29 Sierpnia 2017, 12:16:50 ---Jest też jeden scenariusz, w którym trzeba zatrąbić, żeby robotnicy zeszli z torów - jeśli tego nie ma, to tutaj także przydatna byłaby możliwość ręcznego, ale też wyzwalanego jakimś zdarzeniem przemieszczania i/lub obracania (symulacja upadku) dowolnego obiektu (samochodu, zwierzęcia, drzewa itp.) na tory, żeby można było odzwierciedlić takie sytuacje z rzeczywistości.
--- Koniec cytatu ---
Wydaje mi się że obracanie/przestawianie już jest możliwe eventem animation. Czyli wystaczy dodać tylko eventlaunchera na trąbkę? (a może na dowolną akcję w lokomotywie)


--- Cytat: miko22 w 29 Sierpnia 2017, 12:16:50 ---No i nie wiem czy to po stronie zdarzeń, czy już bardziej po stronie exe, ale fajna byłaby też możliwość niecałkowitego przestawienia (awarii) zwrotnicy
--- Koniec cytatu ---
Hm, ale po co? Jak taka zwrotnica miałaby działać?


--- Cytat: miko22 w 29 Sierpnia 2017, 12:16:50 ---dodania do konkretnego semafora funkcji jego wygaszania przy poborze prądu z sieci o wartości większej niż zadana na odcinku, za którym stoi, bo takie rzeczy w rzeczywistości też się zdarzają, chyba szczególnie wtedy, jak jest duża wilgotność (deszcz, mgła itp.). Z tego co wiem, ma to związek z przebiciem izolacji systemu wykrywania zajętości toru lub coś w tym rodzaju.

--- Koniec cytatu ---
To raczej po stronie skryptów, musiałby cyklicznie sprawdzać pobór prądu przez pociągi na danym odcinku i odpowiednio ustawiać semafor.


--- Cytat: Kacper9 w 29 Sierpnia 2017, 08:23:15 ---Innymi słowy SCS'owy ANP w symku?

--- Koniec cytatu ---
Z tego co wyczytałem w dokumentacji to wygląda na to że implementacja takiego ANP powinna być możliwa w skryptach po dodaniu api do introspekcji układu torowego.


--- Cytat: krzysiuup w 29 Sierpnia 2017, 08:03:52 ---Postulowałem kiedyś o wprowadzenie do plików SCN takiego mini języka, który na przykład pozwoliłby ustawiać include za pomocą pętli. Wtedy prosto można by napisać np. skrypt sadzący drzewka.
--- Koniec cytatu ---
Ale po co? Jakie byłyby zalety wykonywania skryptów w trakcie ładowania scenerii generujących obiekty, w porównaniu do po prostu napisania takiego skryptu osobno i wstawienie drzewek na stałe to scn?


--- Cytat: Mariusz1970 w 29 Sierpnia 2017, 01:55:51 ---Jesli mamy zrobic duzy skok, to pisanie scenariuszy powinno sie sprowadzac, iz Kowalski na wejsciu podaje potrzebne dane o pociagu (gdzie, skad, dokad, o ktorej, przez co) ma jechac (czyli wszystkie niezbedne dane), a nazwijmy to "system" robi sam, automatycznie wszystko, aby to zrealizowac. Uzytkownik nie powinien w ogole wchodzic w szczegoly, jak to tam dziala ten system, jaki jest uzyty jezyk itp.
Kwestia teraz jest taka, ze aby mogly powstac fundamenty tego systemu, to potrzeba jest uzycia np. tych jezykow skryptowych, ktore proponujesz, to jestem jak najbardziej za. Jesli natomiast na tych fundamentach sie zatrzymamy, to duzego pozytku dla Kowalskiego nie widze z tego co proponujesz.

--- Koniec cytatu ---
Stworzenie systemu który by sterował wszystkim tylko na podstawie rozkładów jest dosyć trudne ze względu na to że każda stacja jest inna, i do tego jeszcze dochodzą manewry itp. Można właśnie takie coś próbować zaimplementować w skryptach po dodaniu api do odczytu układu torowego i rozkładów. Wydaje mi się że implementacja tego w skryptach jest lepsza niż w exe, będzie można testować same pliki scenerii bez grzebania ciągle w exe i mergowania z masterem. Nie ma też idealnych rozwiązań i w każdej scenerii będzie można wprowadzić drobne modyfikacje do sterowania, a nie dodawać milion trybów do regulacji w algorytmie zaimplementowanym exe.

Stele:
Eventlauchery pod dowolny klawisz (no literki) są od dawien, dawna. Animacje proste zdarzeniami też. Semafory kształtowe i szlabany tak działają przecież. Ci robotnicy, to połączenie jednego z drugim. Tylko był eventlauncher na "A/a", a teraz wypadałoby tam "s" jeszcze podpiąć...

AtapiCl:

--- Cytat: miko22 w 29 Sierpnia 2017, 12:16:50 ---Obecnie obsługiwane kombinacje to tylko [Shift] plus cyfry [1]-[0].

--- Koniec cytatu ---

KeyCtrl (czyli shift i 0-9) jest globalny, natomiast można zdefiniować sobie eventlauncher z dowolnym literowym klawiszem. Tak działały ręcznie przestawiane zwrotnice, wykolejnice.

miko22:

--- Cytat: Milek7 w 29 Sierpnia 2017, 13:39:51 ---Hmm, no ale jake klawisze, scenariusz powinien mieć dostęp do podpięcia eventlaunchera pod dowolny klawisz? To nie problem zrobić, ale może lepiej będzie dodać obiekty w które kliknięcie będzie uruchamiało event? Albo też przełączanie stanów zwrotnic/semaforów kliknięciem? (z jakimś małym gui do wyboru sygnału). Chociaż to wymagało by przerobienia obecnego działania semaforów, bo exe nie wie jakie tam są sygnały dostępne tylko zapala lampki ustawione przez event.

--- Koniec cytatu ---
Chodzi o to, aby druga osoba siedząca gdzieś obok mogła sterować eventami z drugiej klawiatury podłączonej do komputera. Obecnie można tak zrobić tylko 10 eventów, bo inne kombinacje oprócz [Shift] + [1]-[0] nie działają.

--- Cytat: Milek7 w 29 Sierpnia 2017, 13:39:51 ---Wydaje mi się że obracanie/przestawianie już jest możliwe eventem animation. Czyli wystaczy dodać tylko eventlaunchera na trąbkę? (a może na dowolną akcję w lokomotywie)

--- Koniec cytatu ---
W tym jednym scenariuszu (niestety nie pamiętam, w którym - być może "moczniki_popych" podczas jazdy powrotnej) już jest tak, że robotnicy usuwają się z torów po zatrąbieniu, tylko nie wiem czy można taką animację przesunięcia, obrócenia lub obu naraz wywołać innym zdarzeniem niż zatrąbienie albo ręcznie przez wciśnięcie kombinacji klawiszy. Jeśli tak, to ok., a jeśli nie, to byłoby przydatne.
EDIT:
Ok, @Stele napisał, że można.

--- Cytat: Milek7 w 29 Sierpnia 2017, 13:39:51 ---Hm, ale po co? Jak taka zwrotnica miałaby działać?

--- Koniec cytatu ---
Żeby zasymulować awarię zwrotnicy. Musiałoby być widać, że żadna z iglic nie dolega do szyny (są ustawione po środku), a wjazd na taką zwrotnicę kończyć się wykolejeniem.

--- Cytat: Milek7 w 29 Sierpnia 2017, 13:39:51 ---To raczej po stronie skryptów, musiałby cyklicznie sprawdzać pobór prądu przez pociągi na danym odcinku i odpowiednio ustawiać semafor.

--- Koniec cytatu ---
Tudzież nawet robić "choinkę", czyli w tym przypadku naprzemiennie wyświetlać sygnał zezwalający z S1 w zależności od poboru prądu. Raz takie coś widziałem właśnie jak padało przez dłuższy czas, a maszynista chciał chyba dynamiczniej ruszyć opóźnionym osobowym spod peronu.

--- Cytat: AtapiCl w 29 Sierpnia 2017, 14:00:00 ---KeyCtrl (czyli shift i 0-9) jest globalny, natomiast można zdefiniować sobie eventlauncher z dowolnym literowym klawiszem. Tak działały ręcznie przestawiane zwrotnice, wykolejnice.

--- Koniec cytatu ---
Tylko, że pojedyncze klawisze i wciskane z "Shiftem" mają wpływ na działanie prowadzonego pojazdu, a tu lepsza była by kombinacja [Ctrl] + [coś], bo np. wciśnięcie [Shift] w trakcie przestawiania nastawnika sprowadza go od razu na pozycję bezoporową/zerową, a [Ctrl] nie ma takich negatywnych skutków.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod