Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 182988 razy)

Carmelovy, amokk6, dcholerzynski89, jakol112, luiss i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6676
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 695
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1560 dnia: 11 Sierpnia 2018, 13:55:13 »
Nie wgrywałeś moich matów dających im shader normalmapy?
Mój kanał youtube

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 310
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1561 dnia: 11 Sierpnia 2018, 13:57:48 »
Zapomniałem :(

Nie wgrywałeś moich matów dających im shader normalmapy?
Wgrywałem. I pewnie nimi popsułem...

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6676
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 695
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1562 dnia: 11 Sierpnia 2018, 13:58:48 »
Exe tmj nie rozpozna matów ze zdefiniowanym shaderem. Chyba, żeby tam dodać jakieś aliasy "diffuse"="texture1", "normal"="texture2" i ignoruj całą resztę.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2018, 14:00:45 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 310
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1563 dnia: 11 Sierpnia 2018, 14:02:30 »
No to będzie to to, podziękował.

Online Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 497
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 205
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1564 dnia: 11 Sierpnia 2018, 18:48:34 »
Przejazd już jakiś czas zamknięty, passat zatrzymał się dopiero w połowie rogatki.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1565 dnia: 11 Sierpnia 2018, 23:38:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla AI, poniewaz czas to pieniadz wirtualni kierowcy i mechanicy powinni rozpedzac sie nieco energiczniej nawet gdy wiedza, ze czeka ich wkrotce hamowania

- lekcje dla AI, instruktorzy nauki jazdy pokazali emerytom jak sie hamuje

- poprawka, dlugosc animowanych iglic powinna byc lepiej dobierana do dlugosci rozjazdu

- poprawka, exe nie glupieje juz w przypadku napotkaniu plikow .mat dla swego bardziej zaawansowanego technicznie potomka

- poprawka, kalkulacja sily oswietlenia w kabinie uwzglednia rowniez zalaczenie przetwornicy w sasiednich czlonach polaczonych sprzegiem stalym

Online pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1566 dnia: 12 Sierpnia 2018, 10:31:51 »
Kolego @tmj może dało by się sterować, kółkiem od myszy na urządzenie na które najedziemy myszką. Np:najeżdzamy na kran hamulca i sterujemy kółkiem.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1567 dnia: 12 Sierpnia 2018, 11:20:41 »
Kolego @pinokio. Operuję nastawnik jazdy przez pokrętło myszki od lat. Zapewniam Cię że wypróbowałem ten sposób równierz do głównego zaworu maszynisty. I tutaj niestety Cię zawiodę. W kranach od wersji SPKS Ilość impulsów kranu jest tak duża, że obrót pół obrotu koła to zaledwie ruszenie rączką o około 10 stopni. Co innego z kranem Knorr'a H14K1, który działa na starych ustawieniach. Na nim pewnie zadziała, przy czym nie będzie to wygodne.
Jeśli jesteś zainteresowany jakim programem i jak w jego ustawieniach to zaSzaManić to daj znać na pw.
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2018, 11:31:58 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1568 dnia: 12 Sierpnia 2018, 12:56:27 »
Kolego @tmj może dało by się sterować, kółkiem od myszy na urządzenie na które najedziemy myszką. Np:najeżdzamy na kran hamulca i sterujemy kółkiem.
Jest to potencjalnie problematyczne -- urzadzenia sa animowane, wiec jest spora szansa ze przy zmianie polozenia urzadzenie "wyjdzie spod myszki". Poza tym jesli juz ruszasz mysza by wcelowac na urzadzenie, dlaczego po prostu nie wdusic przycisku i sterowac ruchem gora/dol..?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1569 dnia: 12 Sierpnia 2018, 13:03:15 »
@tmj a gdyby tak zamienić zapisy num +; - z num 3; 9 w keyboards? Może o to Koledze @pinokio chodzi?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1570 dnia: 12 Sierpnia 2018, 14:50:48 »
Nie wiem czy o to chodzi, ale jesli tak to tego typu zmiany mozna sobie przeprowadzic indywidualnie, zmieniajac powiazania klawiszy z funkcjami w eu07_input-keyboard.ini

Online pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1571 dnia: 12 Sierpnia 2018, 21:37:07 »
Chciałbym sterować kranem ham. kółkiem ponieważ po wyluzowaniu ciężko ustawić hamulec w pozycji jazdy. (przez moją nieudolność) Wydaje mi się że kółkikem w myszy będzie dokładniej.
Miejsce pracy: FH14 500

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1572 dnia: 12 Sierpnia 2018, 21:43:09 »
Jesli chodzi konkretnie o sterowanie kranem hamulca, to mozesz zmienic konfiguracje funkcji przypisanych do kolka myszy w pliku eu07_input-mouse.ini

Zamiana wpisu domyslnego na:
wheel trainbrakedecrease trainbrakeincrease
spowoduje, ze krecenie kolkiem myszy "w gore" bedzie luzowac poziom hamulca, a krecenie "w dol"/"do siebie" bedzie zwiekszac sile hamowania. Jesli preferowany jest uklad odwrotny nalezy zamienic miejscami dwa ostatnie slowa we wpisie.

(na marginesie, kran hamulca na pozycje jazdy mozna przestawic bezposrednio wciskajac klawisz 6 na klawiaturze numerycznej)
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2018, 21:44:51 wysłana przez tmj »

Online pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1573 dnia: 12 Sierpnia 2018, 22:01:59 »
Wiem że 6 jest jazda, wtedy widzę że  niedokładnie ustawiłem kran ham. Może podobnie jak jest teraz wciskamy LPM na kranie lub "gazie" i wtedy kręcimy kółkiem.
Miejsce pracy: FH14 500

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1574 dnia: 13 Sierpnia 2018, 00:04:05 »
Czy jest jakis szczegolny powod dla ktorego trzeba by tak kombinowac jak kon pod gore z celowaniem, wciskaniem i kreceniem zamiast po prostu przypisac sobie komende do myszy, jesli twoim celem jest zwykla mozliwosc kontrolowania kranu hamulca przez krecenie kolkiem?

edit
W dzisiejszym (a wlasciwie wczorajszym) uaktualnieniu:

- poprawka, obie iglice zwrotnic sa generowane z poprawnymi wektorami normalnymi, zamiast pol na pol

- lekcje dla AI, zamiast walic przy rozruchu jak malpa w przycisk WS az zadziala AI nauczyla sie zwracac uwage na wskaznik WN
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 04:37:05 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1575 dnia: 13 Sierpnia 2018, 04:39:54 »
@tmj - @youby nadal na EP09 nie działa rozłączanie liniowych za pomoca przycisku odluzniacza.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 05:41:40 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1576 dnia: 13 Sierpnia 2018, 14:19:27 »
Nie wiem o co chodzi.

Dodatkowo w watku testow dziewiontkow piszesz ze po wcisnieciu odluzniacza nie wylacza sie hamulec ED. Tak wiec co w koncu ma sie wylaczac po wcisnieciu odluzniacza -- styczniki liniowe? Hamulec ED? Jedno i drugie?

Bylo w ogole do tej pory cos takiego?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1226
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1577 dnia: 13 Sierpnia 2018, 15:29:51 »
Tak pobieżnie patrząc po schematach dziewiątki to przycisk odluźniacza zasila tylko zawory odcinające i elektrozawory luzowania hamulca.

Edit:

Może chodzi mu o to, że po użyciu przycisku odluźniacza powinno wyłączyć się hamowanie ED - na skutek wyluzowania hamulca lokomotywy, a nie samego wciśnięcia przycisku.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 22:00:57 wysłana przez RooteK »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 484
  • Promocja MaSzyny w terenie -tymczasowo ograniczona
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1578 dnia: 13 Sierpnia 2018, 17:52:22 »
Testuję właśnie pulpit przed kolejną wystawą i zauważyłem, że przy aktywnej komunikacji przez UART i tylko wtedy, ale nawet na TD, dosyć często zdarzają się chwilowe, trwające dziesiąte części sekundy przycięcia symulacji. Czasami nawet co kilka sekund. Raczej nic poważnego się z tego powodu nie dzieje, ale jednak przeszkadzają w jeździe takie szarpania. Czy mógłbyś spróbować to jakoś naprawić @tmj lub @Milek7? Może by przenieść całą komunikację do osobnego wątku, żeby nie wpływała na liczenie fizyki?

Przy okazji zauważyłem jeszcze jeden błąd w działaniu lokomotyw siódemkopodobnych (i innych pewnie też) - kiedy w cylindrach lokomotywy jest ciśnienie powyżej 0,11MPa, ale lampka styczników liniowych jeszcze się świeci (poniżej 0,21MPa), nie da się załączyć jazdy nastawnikiem (nieprawidłowo), natomiast kiedy załączy się jazdę najpierw i dopiero później ciśnienie w cylindrach wzrośnie powyżej 0,11MPa, to jazda nie wyłącza się, do puki ciśnienie nie osiągnie 0,21MPa (prawidłowo). Przypuszczam, że w exe jest na sztywno uzależnienie załączenia jazdy od ciśnienia w cylindrach poniżej 0,11MPa, natomiast powinno być takie samo uzależnienie, jakie jest dla lampki styczników liniowych, tzn. jeśli lampka się świeci, to powinno się dać załączyć jazdę.
Opis powstawania mojego pulpitu jest tutaj. Ost. akt.: 30.08.2015r.
Symulator ET41 w Chabówce i Warszawie

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 631
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 236

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 484
  • Promocja MaSzyny w terenie -tymczasowo ograniczona
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1580 dnia: 13 Sierpnia 2018, 21:13:10 »
Zawiesza się zaraz na starcie. Taki sam komunikat pojawia się na exe paczkowym i @tmj, kiedy nie jest podłączone Arduino, a w *.ini jest załączona komunikacja.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 21:15:28 wysłana przez miko22 »
Opis powstawania mojego pulpitu jest tutaj. Ost. akt.: 30.08.2015r.
Symulator ET41 w Chabówce i Warszawie

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 631
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 236
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1581 dnia: 13 Sierpnia 2018, 23:40:10 »
eh ten windows :(
postaram się jutro do tego zobaczyć głębiej.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 484
  • Promocja MaSzyny w terenie -tymczasowo ograniczona
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1582 dnia: 14 Sierpnia 2018, 02:39:25 »
Ok, fajnie :) Natomiast przy wdrażaniu nowej funkcji (przekaźnik różnicowy obwodu głównego) wyszedł teraz jeszcze błąd w komunikacji - exe nie wysyła wartości prędkości większej niż 131km/h (83hex), nawet jeśli lokomotywa dalej się rozpędza. Mógłbyś i na to spojrzeć przy okazji?
Opis powstawania mojego pulpitu jest tutaj. Ost. akt.: 30.08.2015r.
Symulator ET41 w Chabówce i Warszawie

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1583 dnia: 14 Sierpnia 2018, 06:47:22 »
Nie wiem o co chodzi.

Dodatkowo w watku testow dziewiontkow piszesz ze po wcisnieciu odluzniacza nie wylacza sie hamulec ED. Tak wiec co w koncu ma sie wylaczac po wcisnieciu odluzniacza -- styczniki liniowe? Hamulec ED? Jedno i drugie?

Bylo w ogole do tej pory cos takiego?
Przepraszam. Oczywiście nie chodziło mi o liniowe tylko o wyłączenie hamulca ED.
Odnoszę wrażenie że na poprzednim exe ta funkcja działała prawidłowo.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1226
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1584 dnia: 14 Sierpnia 2018, 16:46:00 »
Nie wiem o co chodzi.

Dodatkowo w watku testow dziewiontkow piszesz ze po wcisnieciu odluzniacza nie wylacza sie hamulec ED. Tak wiec co w koncu ma sie wylaczac po wcisnieciu odluzniacza -- styczniki liniowe? Hamulec ED? Jedno i drugie?

Bylo w ogole do tej pory cos takiego?
Przepraszam. Oczywiście nie chodziło mi o liniowe tylko o wyłączenie hamulca ED.
Odnoszę wrażenie że na poprzednim exe ta funkcja działała prawidłowo.

Czy chodzi ci o to, co napisałem wcześniej?

Może chodzi mu o to, że po użyciu przycisku odluźniacza powinno wyłączyć się hamowanie ED - na skutek wyluzowania hamulca lokomotywy, a nie samego wciśnięcia przycisku.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1585 dnia: 14 Sierpnia 2018, 16:58:21 »
@RooteK co rozumiesz pod pojeciem wyluzowania lokomotywy? Podczas hamowania ED ciśnienia w cylindrach nie ma a jak było to w niektórych rozwiązaniach szczątkowe. Przycisk odluzniacza musiał więc wpływać na wyłączanie ED. Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2018, 17:01:50 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5586
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 138
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1586 dnia: 14 Sierpnia 2018, 19:00:32 »
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1226
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1587 dnia: 14 Sierpnia 2018, 19:05:27 »
Dokładnie wyjaśnił to YB, miałem na myśli wyluzowanie na zaworze rozrządczym a nie wskazania manometrów. Stąd też (nie wiem jak teraz), ale był w maszynie błąd, że lampka sygnalizująca hamowanie dynamiczne zapalała się przy przyhamowaniu lokomotywy hamulcem dodatkowym.
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2018, 19:07:58 wysłana przez RooteK »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1830
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1588 dnia: 15 Sierpnia 2018, 09:12:51 »
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).
@youBy ogladał film który przesłałem?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 831
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1589 dnia: 15 Sierpnia 2018, 20:04:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wagony z zepsutym hamulcem nie powinny mieszac AI w kalkulacjach uzycia hamulca

- lekcje dla AI, przyspieszanie i hamowanie powinno byc nieco bardziej efektywne i precyzyjne