Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym

<< < (2/765) > >>

jakol112:
Ja aby uzyskać stabilne fps kupiłem mocniejszą kartę za 80zł. Wydatek stosunkowo niewielki gdy pomyśleć, że pracować będzie kolejne lata.

Pablo:
Mam pytanie. Dlaczego szyny nie rzucają cienia i czy można będzie taki efekt opcjonalnie uzyskać, jeśli ktoś ma mocniejszą kartę? 

Krzysiek626:
Nikt nie wpadl jeszcze na ten "genialny" pomysl. Mnie taki ficzer potrzebny nie jest, brakuje wielu innych poprawiajacych widok scenerii elementow. W wielu sceneriach brakuje zwyklej zabudowy.

Stele:
Rzucały cień, ale bez shadera efekt był tragiczny, więc zostały świadomie wyłączone. Na shaderze będą rzucać.

tmj:
Szyny to chyba nawet z podstawowym shaderem nie beda wygladaly zbyt ciekawie, tu juz trzeba by zaawansowanej techniki ;d

w dzisiejszym uaktualnieniu:

- mozliwosc przypisania do geometrii dodatkowej tekstury/tekstur, ktore moga byc wykorzystane do generowania bardziej zaawansowanych efektow graficznych. W wersji podstawowej umozliwia to dodanie do modeli pseudo-odbic "otoczenia"

szczegoly techniczne:

- w miejsce dotychczasowych wpisow sciezki/nazwy tekstury w plikach .scn itp. podajemy sciezke/nazwe pliku tekstowego z rozszerzeniem .mat  Dopiero w tym pliku podane sa sciezki/nazwy tekstur w postaci:

--- Kod: ---texture1: nazwa_dotychczasowej_tekstury
texture2: nazwa_tekstury_dodatkowej

--- Koniec kodu ---

- dla wygody i zachowania zgodnosci wstecznej, jesli symulator nie znajdzie pliku .mat o podanej nazwie, automatycznie probuje on wczytac wskazany plik jako podstawowa teksture. Czyli wszystko co zrobione zostalo do tej pory powinno dzialac nadal, a modele wykorzystaja nowa funkcje po dodaniu dedykowanym im pliku(ow) .mat i dodatkowych tekstur. W zalaczniku przykladowa taka przerobka dla flagowej siodemki.

- sila 'odbic otoczenia' definiowana jest w kanale alfa tekstury dodatkowej; uklad UV jest taki sam jak dla tekstury podstawowek, kolor bialy odpowiada maksymalnej sile odbic. Tutaj uwaga, z sila nie nalezy przesadzac; wystarczajace sa wartosci w granicach 5-20% w zaleznosci od materialu

znane bledy i wypaczenia:

- poniewaz mapa odbic jest statyczna, w nocy moze doprowadzic do niepoprawnego rozjasnienia obiektu (poniewaz ciagle odbija on otoczenie 'dzienne' Efekt bedzie usuniety po wprowadzeniu dynamicznego generowania mapy.

edit: male uaktualnienie do uaktualnienia, poprawka popsutych wyswietlaczy pythona

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod