Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Planowane zmiany w exe

<< < (4/11) > >>

firleju:

--- Cytat: tmj w 09 Lutego 2017, 11:26:36 --- Roznice wystepuja, gdy masz aranzacje np

--- Kod: ---Train->
    dynamic, en57a
    dynamic, en57s
    dynamic, en57b
    dynamic, en57a
    dynamic, en57s
    dynamic, en57b

--- Koniec kodu ---
bo taki uklad widziany jest wtedy jako

--- Kod: ---pociag->
    zespol->
        pojazd, en57a
        pojazd, en57s
        pojazd, en57b
    zespol->
        pojazd, en57a
        pojazd, en57s
        pojazd, en57b

--- Koniec kodu ---
Nie sa to byc moze sytuacje czeste, niemniej wystepuja, podobnie jak lokomotywy uokrotnione itp, wiec mysle ze warto miec taki uklad, ktory pozwala na ich obsluge bez wymuszania na pociagu babrania sie z indywidualnymi elementami, i sprawdzania czy sa one pojedyncze, czy w jakis sposob laczone.

--- Koniec cytatu ---
Tylko jeśli mialbyś dwie alternatywy:

--- Kod: ---pociag->
    zespol->
        pojazd, en57a
        pojazd, en57s
        pojazd, en57b
    zespol->
        pojazd, en57a
        pojazd, en57s
        pojazd, en57b

--- Koniec kodu ---
oraz alternatywnie

--- Kod: ---pociąg
    pojazd
    pojazd
    pojazd

--- Koniec kodu ---
W takim układzie zespół jest specjalizowaną odmianą pojazdu, która jest kontenerem do zbierania, przetwarzania i rozsyłania następnie informacji po pojazdach przypisanych do niego.

tmj:

--- Cytat: firleju w 09 Lutego 2017, 22:11:35 ---W takim układzie zespół jest specjalizowaną odmianą pojazdu, która jest kontenerem do zbierania, przetwarzania i rozsyłania następnie informacji po pojazdach przypisanych do niego.

--- Koniec cytatu ---
No ale to jest chyba wlasnie ta teoretyczna alternatywa, ktora opisalem w ostatnim paragrafie -- tzn. masz wtedy sytuacje, ze taki wariant wywiedziony z pojazdu dziedziczy wszystkie struktury i funkcje regularnego pojazdu, mimo ze z nich nie korzysta bo jego funkcja jest ograniczona do rozsylania komend to 'podzespolow'. A jednoczenie takze nie-specjalizowany pojazd trzyma interfejs komunikacji z pociagiem, bo inaczej mamy do czynienia z sytuacja, ze pociag musi komunikowac sie inaczej z pojazdem zwyklym, a inaczej ze specjalizowanym. Tak ze nie wiem, troche wydaje mi sie to bardziej balaganiarskie, a czy zyskujemy cos na tym rozwiazaniu..? Tzn redukujemy abstrakcje/podzial o jeden poziom, ale ja chcialbym go wprowadzic wlasnie dlatego, ze w obecnej sytuacji go brakuje i mamy reczne uzeranie sie ze sztucznymi rozwiazaniami w stylu wskaznikow na pojazd okupowany i kontrolowany, itp.

firleju:
Tylko, że jeśli klasa zespół ma być obecna dla każdego rodzaju pojazdu, to czym będzie się zajmować w przypadku wagonów towarowych, gdzie co najwyżej używasz hamulca? Rozsyłaniem komend do zespołów zajmuje się pociąg. Koniec końców kończysz z ilomaś wersjami klasy zespół, gdyż musisz mieć osobne dla każdego typu zespołu jaki Ci się zdarzy żeby obsługiwać te wszystkie dziwne wyjątki jakie masz obecnie w fizyce i w dynamic + klasa dla wagonu.
Czym interakcja pociąg - zespół ma się różnić od interakcji bezpośredniej pociąg - wagon?
Nie widzę potrzeby trzymania nadmiarowych informacji w zespole w mojej wersji, gdyż pojazdy dla takiego zawsze będą miały dedykowane klasy i można takie napisać w wersji uproszczonej.

tmj:

--- Cytat: firleju w 10 Lutego 2017, 07:24:02 ---Tylko, że jeśli klasa zespół ma być obecna dla każdego rodzaju pojazdu, to czym będzie się zajmować w przypadku wagonów towarowych, gdzie co najwyżej używasz hamulca? Rozsyłaniem komend do zespołów zajmuje się pociąg.
--- Koniec cytatu ---
No zajmowala by sie tym samym, czym zajmuje sie dla zespolow wiecej niz jednego pojazdu -- w tym konkretnym scenariuszu kolejkowaniem i przesylaniem komend do kolejnego zespolu, na podstawie typu sprzegu miedzy nimi (to nie jest imo robota pociagu, pociag wydaje komende raz i szczegoly rozsylania go nie obchodza) jak rowniez, tam gdzie ma to sens, przekazywaniem ich 'w dol' czyli do indywidualnych pojazdow (w tym wypadku jednego pojazdu)

Caly sek wprowadzenia klasy jest w tym, ze mamy elastyczny 'wrapper' ktory dla swoich zadan nie wymaga specjalizowanych wariantow, a ktory przejmuje czesc funkcji zarowno ze specjalizowanych pojazdow jak i nadrzednego pociagu, zmniejszajac obecny stopien skomplikowania tych dwoch elementow; a przy tym sam nie jest jakos specjalnie skomplikowany.

youBy:
Moim zdaniem zespół nie może być pojazdem i trzymać pod sobą pojazdów, bo wtedy jeden z tych tworów będzie musiał być wykastrowany z wózków, osi, hamulców, sprzęgów. Docelowo widzę to w ten sposób, że zespół ma pod sobą zbiór hamulców, zbiór pudeł (pojazdów), zbiór wózków, sprzęgi zewnętrzne i na ich podstawie stara się prowadzić interakcję ze światem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod