Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
danniel:
Jest sytuacja jak na rysunku: A oznacza semafor, natomiast dla tarczy ostrzegawczej mam dwa wytypowanie miejsca - B, C. Przy prędkości 100 km/h droga hamowania wynosi 700 m, 120 km/h - 1000 m. Jaką odległość w takiej sytuacji wybrać?
MaciejM:
1000 metrów od semafora. Nie wiem jakie są w tym miejscu warunki, czym podyktowane jest ograniczenie 100 km/h? Bo jeżeli zmniejszona prędkość ze względu na stan toru, to znaczy że wcześniej na całym odcinku była Vmax=120km/h (i tarcza 1000 metrów przed semaforem). I opcja "1000m" jest opcją bezpieczniejszą.
danniel:
Ograniczenie wynika z łuku. A gdyby granica ograniczenia byłaby przesunięta o ~400 m w stronę semafora? Nadal obowiązuje 1000 m?
dymus:
Droga hamowania wynika z prędkości szlakowej. Masz tam 120km/h szlakowej. Ogranicznie na łuku to inna sprawa, mogłoby być do 40km/h, 60km/h czy innej, ale szlakową masz 120 i dajesz 1000m drogi hamowania.
Przykładowo masz szlak na 160km/h, w połowie odległości między sem a to masz ogarniczenie do 100km/h, to nie skracasz drogi hamowania, tylko masz drogę jak dla 160km/h. To samo jest jak szlak był np. projektowany kiedyś na 120km/h, masz drogę hamowania 1000m, a teraz jest tam szlakowa 50km/h, semafory zostaja tam gdzie były.
MaciejM:
Jak ograniczenie wynika z łuku to raczej powinno się kończyć wraz z końcem łuku. Ja bym skłonił się ku opcji bezpieczniejszej, czyli 1000 metrów. @dymus, na LK9/E-65 tuż po zakończeniu modernizacji linię "pocięto" różnymi prędkościami drogowymi (z użyciem W27a) przez co WOS był pusty, a faktycznie ograniczenia wciąż istniały. Widoczne to było głównie w okolicy Trójmiasta.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej