Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Kociary podg
youBy:
Na scenerii Zwierzyniec od samego początku istnieje twór o nazwie „Kociary podg”. Od samego początku było wskazywane, że jest to tak naprawdę stacja. Korzystając z okazji, że HTD zamierza wprowadzić drobne poprawki w scenerii (przewijany rozkład jazdy), można by od razu załatwić tę kwestię. Stan obecny wygląda następująco (zał. nr 1 - kociary_2a): mamy „Kociary podg”, które są stacją dla pociągów towarowych (brak peronów) oraz „Kociary po”, które są przystankiem osobowym przed semaforem wjazdowym do Kociary_podg. W związku z tym proponuję przemianować „Kociary podg” na coś innego (np. „Kociary Południe”, bo to jest na południe od zwykłych Kociar). Idąc dalej, pozostaje przystanek poza semaforami. Czy jego nazwa powinna nawiązywać do nazwy stacji? Tego nie wiem, nie kojarzę dokładnie takiego układu stacji w rzeczywistości. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to po prostu „Kociary Południe po” (zał. nr 2 - kociary_2b). Może ma ktoś jakąś inną propozycję?
Z punktu widzenia konstrukcji widziałbym jeszcze w rozkładzie jazdy rozjazd odgałęziającego numer 16 (tam się schodzą obie linie kolejowe), ale na potrzeby MaSzynowe to już chyba będzie przesada.
PiterCC:
Taki układ węzła w Polsce chyba nigdzie nie występuje, gdyż jest on:
-błędny, gdyż nie umieszcza się semaforów wjazdowych za peronami, tylko muszą być one przed nimi - ze względu na drogi ochronne
-nieuzasadniony względami ruchowymi - to rzut beretem od stacji czołowej, odgałęzienie tylko jednego toru szlakowego, brak funkcji ładunkowej; w takich miejscach budowano trójkąt z posterunków odgałęźnych
Jeśli chodzi o perony przed głowicami rozjazdowymi - czyli stacja funkcjonalna tylko dla ruchu towarowego - to są to Czyżew, Mleczewo, Wrocław Żerniki, "nasza" Blachownia i Mysłowice Kosztowy.
MaciejM:
I stacja funkcjonalna tylko dla ruchu towarowego to u nas Żerniki na L053.
matek123:
U mnie w okolicy po modernizacji powstało coś prawie podobnego. Jest stacja przez którą przechodzą linie Podmiejska i Dalekobieżna, jest bocznica PKP Energetyki i bocznica na plac ładunkowy. Za wyjazdem jest p.o. na P, za przystankiem są semafory wjazdowe na posterunek zdalnie sterowany na którym są 2 tory postojowe, a za nimi P się łączy z D.
SKP:
Przez chwilę myślałem, że na Sołtysowicach są perony przed wjazdowymi. Sprawdziłem schemat na Semaforku i jednak się myliłem - te widoczne z peronów to sem. drogowskazowe. Więc wydaje mi się, że najrozsądniejszą opcją byłoby przemianowanie obecnego wjazdowego na drogowskazowy i dostawienie wjazdowego. Byłaby to wtedy jedna stacja - np. Kociary Południe.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej