Autor Wątek:  Patch 16.08 - problemy  (Przeczytany 51218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1714
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1170
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Grudnia 2016, 15:31:23 »
Sprawdziłem przed chwilą, owszem z tymi ST44 dzieją się cuda. U mnie gdy dojechałem do zwrotnicy przy cysternach, gagarin który jechał przede mną na widoczność (172) dostał semafor a po chwili zjawił się kolejny spod szopy, po czym doszło do zderzenia.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Grudnia 2016, 18:09:27 »
Manewrowo jest do napisania od nowa. Tam są takie cuda zastosowane w oskryptowaniu, że głowa mała. Ja się nie podejmuję debugowania.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Grudnia 2016, 19:45:58 »
Ile osób jest chętnych... Inaczej, jaka jest popularność Manewrowa? Kiedyś przy składaniu paczki testowałem to i nigdy tego do końca nie objechałem. Sceneria długa, z wieloma manipulacjami wsiadania i wysiadania z loka. Teoretycznie powinien tam być manewrowy lub wirtualny pomocnik. Jak dla mnie można wywalić to z paczki. Ja nie widzę osoby która to ogarnie, to raz. Drugi powód taki, że nie mamy dostatecznie dobrze opracowanych eventów na napisanie takiego scenariusza.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Grudnia 2016, 20:36:33 »
Co tam trudnego? To jedna stacja z dwoma odchodzącymi szlakami. Max dwie półgłowice do zabezpieczenia na wjeździe i tylna na manewry loków AI. Manewry wbrew pozorom łatwo się skryptuje. Tylko trzeba by to przejechać od początku do końca żeby spisać co tam się dzieje i to odtworzyć po nowemu. Można też po prostu nową misję manewrową na tej stacji rozpisać wg własnego widzimisię, choć ta ponoć jest inspirowana prawdziwym ruchem. Ja w życiu przejechałem go całego ze trzy razy. Była satysfakcja z dotrwania do końca niemała. Ostatnio był problem z gagarem co nas gonił na pierwszych manewrach i coś tam z Ra poprawialiśmy prowizorycznie, ale ponad manewry z cysternami i węglarką nie testowałem.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Grudnia 2016, 21:01:46 »
Antek, mnie zwyczajnie nudzi wyskakiwanie z loka do podpinania wagonów i innych rzeczy. Jeśli dodatkowo sypie się scenariusz, to zniechęcenie jest ogromne. Swojego czasu Ra naciskał na testy, nawet mam wydrukowany cały scenariusz na papierze...
Rzeczywiście dokończenie takiego scenariusza, to ogromna satysfakcja. Miałem taką po ukończeniu misji ze stonką na Kaliskiej.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #35 dnia: 05 Stycznia 2017, 21:40:31 »
Podczas przeciążenia podstacji (na 60 sekund) lub gdy napięcie w sieci wynosi 0V co chwilę słychać dźwięk pantografu, tak jakby został on podniesiony i zetknął się z siecią.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #36 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:01:01 »
Który to konkretnie jest dźwięk? Wiem o co chodzi, ale poszukałbym dokładnego miejsca w kodzie. Jest to jakiś przekaźnik który samoczynnie próbuje się zamknąć, ale ma warunek napięciowy.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:10:15 »
Chodzi o dźwięk wpisany w mmd jako:
pantographup:

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #38 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:11:47 »
pantup.wav i pantup1.wav, jeśli myślimy o tym samym.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:15:30 »
No to jest dokładnie to samo. One są właśnie wpisane do mmd jako
pantographup:Dla różnych lokomotyw ten dźwięk jest inny. Niekoniecznie są to pantup.wav i pantup1.wav. Wystarczy sobie wziąć traxxa i tu dźwięk jest zupełnie inny.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:28:06 »
Ogólnie to są po 2x jako wewnętrzne i zewnętrzne. Zewnętrzne są zbugowane tak samo jak nowe drzwi i się nie poddają translacji wraz z pojazdem. Wewnętrzne są zmienną-widmo nigdzie nie używaną oprócz parsera.
                else if (MoverParameters->PantRearUp ? (PantDiff < 0.01) : false)
                {
                    if ((MoverParameters->PantRearVolt == 0.0) &&
                        (MoverParameters->PantFrontVolt == 0.0))
                        sPantUp.Play(vol, 0, MechInside, vPosition);
Czyli jak patyk podniesiony na sterowniku i dolega do druta ale nie ma napięcia, to odgrywa dźwięk i tyle. Nie wiem czemu to miało służyć i jakie zjawisko odwzorowywać. Wyłączyć?
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:44:21 »
Jak dla mnie to powinno to działać tak: jeśli pantograf zetknie się z siecią, w której jest napięcie, to odtwarza się dźwięk; jeśli napięcia nie ma to się nie odtwarza. Jeśli dojdzie do przeciążenia podstacji i nie ma napięcia, to dźwięk odtwarza się tylko w przypadku ponownego pojawienia się napięcia. Tak to na logikę biorąc (maszynistą nie jestem i ciężko mi określić jak funkcjonuje to w rzeczywistości).
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2017, 22:46:09 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Stycznia 2017, 22:56:04 »
Przydałoby się to rozbić na dwa dźwięki. Siłownika pantografu i zapłonu łuku między ślizgaczem a przewodem. Teraz zazwyczaj mamy to scalone w jeden. Zanikowi/załączeniu napięcia w sieci przy dociśniętym ślizgaczu i wyłączonych urządzeniach pokładowych raczej nie powinien towarzyszyć żaden dźwięk, ale to niech się jakiś maszynista wypowie.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Stycznia 2017, 21:17:49 »
Po zatrzymaniu się na danej stacji i otwarciu drzwi w wagonach (bdhpumn, 16Xa), drzwi próbują się zamykać co około 10 sekund. Dokładnie wygląda to tak, że na stacji, gdzie uruchamia się misja wszystko jest w porządku. Drzwi otwierają się i dopiero zamykają się, gdy jest godzina odjazdu. Wjeżdżając na kolejne stacje i zatrzymując się na nich, drzwi otwierają się i po około 10 sekundach zaczynają się zamykać (jest animacja drzwi i dźwięk ich zamykania) i natychmiast się otwierają. I tak do końca postoju na stacji. Co około 10 sekund. Po czasie odjazdu, drzwi zamykają się, ale na kolejnej stacji jest ten sam błąd. Sprawdzane na exe z patcha i 482 na nocnym Drawinowie i Bałyku Interregio.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2017, 21:18:58 wysłana przez Maciej »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Stycznia 2017, 21:27:03 »
Manewrowo jest do napisania od nowa. Tam są takie cuda zastosowane w oskryptowaniu, że głowa mała. Ja się nie podejmuję debugowania.

JA to napisalem i ja musialbym to popprawic. Tak zeby byl z nami ustawiacz do zwrotnic i zeby dawal nam komendy przez radio. Rzuce na to okiem.
Łukasz Jachimek

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Lutego 2017, 01:05:47 »
Bałtyk Zima - znowu auta szaleją po Alakowicach.
https://youtu.be/mW3zPxq12f4?t=14m49s
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2017, 02:00:22 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Lutego 2017, 10:03:37 »
Nie znowu tylko ciągle. Metoda obejścia jest znana i wymaga tylko notatnika, a że nikt nie raczy posiedzieć z godzinkę i tego ogarnąć... Sam wszystkiego nie zrobię.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Lutego 2017, 19:01:42 »
Jest ta metoda gdzieś opisana? Co prawda ostatnio mam mało czasu na Maszynę, ale jeżeli nie jest to jakieś skomplikowane, to mógłbym spróbować to naprawić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Lutego 2017, 19:21:34 »
Zrobić to co Trainskei na Całkowie. Oderwać skrzyżowania od dróg, podnieść o kilka cm, w ich miejsce dać zwykłe łuki ze sztywną trajektorią na unvis. Czyli skopiować skrzyżowanie, połowę szablonu przerobić na zwykły łuk, oryginał podnieść by nie wiązało torów. Dobrze by auta jeździły po krzywej zamkniętej, bo pętle zawracające to też wariant skrzyżowania i potrafi psuć skanowanie.
Mój kanał youtube

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Lutego 2017, 23:31:19 »
Czarna magia. To może niech zostaną jako koloryt lokalny. Jeszcze mikoli można wprowadzić

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #50 dnia: 14 Lutego 2017, 09:37:30 »
Załącznik przedstawia korek w scenerii Quark. Zablokowany wjazd korkuje stację także od strony pojedynczego toru. Z innych błędów, nie startuje między innymi EN71. Testowane oczywiście na exe z pacza. Wyszło przy okazji porównywania EXE z pacza do EXE C++. Co ciekawe na exeku C++ wszystkie pociągi dotarły do miejsca przeznaczenia.
Wniosek jest taki, że przy zmianach choćby najdrobniejszych należy przetestować wszystkie scenerie z paczki. O ile wiem, ostatnio cofnięto część zmian co zaowocowało tym, że exe c++ dla scenerii Quark jest lepsze. Jak widać nadal nie ma wypracowanych standardów jednolitego pisania skryptu eventowego.
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2017, 09:45:07 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Lutego 2017, 17:54:53 »
Wgrałeś najnowsze poprawki od Ra przed testem, tak jak polecałem? Wygeneruj loga z bugami i mu podeślij. To jego piaskownica.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #52 dnia: 14 Lutego 2017, 18:06:49 »
Nie wgrywałem najnowszych poprawek od Ra. Robi się błędne koło, skoro na C++ działa poprawnie, to mnie te poprawki potrzebne nie są. Chciałem jedynie zwrócić uwagę, że taki Quark jest w ostatniej PC + ostatni pacz, a chyba nie powinien. No i najważniejsze, skoro tak, to do pacza należy dodać notatkę o potrzebie aktualizacji Quarka u @Ra. To coś nie po kolei jest.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #53 dnia: 14 Lutego 2017, 20:53:39 »
Powiedziałem, że jest aktualizacja. Testujesz starszą wersję i pokazujesz, że coś nie działa. Czego oczekujesz? Że siądę i będę to debugował na podstawie screenów, choć Ra mógł już to zrobić miesiące temu? Quarka aktualizuję gdy dostanę donos o jakiejś większej poprawce, ale fajnie by było to przetestowane. Ostatnio jak testowałem, złapałem jakieś błędy, zgłosiłem Ra i chyba nie wgrywałem, czekając na fixa.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #54 dnia: 14 Lutego 2017, 21:09:21 »
Antek, nie ma się co unosić. Testuję nie starą wersję, a aktualną PC i aktualny do niej pacz, rozumiesz różnicę? Skoro wydawaliśmy pacz i nikt nie sprawdził tej kichy z Quarkiem, to teraz się nie wróci. Nie wspomniałem o tym aby komuś dowalić. Wspomniałem o tym by uświadomić, że jest to także moja porażka (nie testowałem Quarka). Skoro są jakieś poprawki, to może trzeba wydać/podmienić pacz do PC. Jeśli czegoś oczekuję, to nie tego że sam naprawisz, ale przynajmniej spokojnej dyskusji. Jak coś to jestem na czacie/skypie prawie cały czas. Nie ma potrzeby ciągnąć tego tutaj.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 224
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #55 dnia: 31 Marca 2017, 11:54:30 »
Witam.
Po zainstalowaniu patcha ciągle wyświetla się błąd (w załączniku zdjęcie).
Wszystko zrobiłem według instrukcji na stronie.
Czy może być to wina starego systemu Windows XP 32bit?
Błąd się pojawia gdy klikam "uruchom symulator"
Dodam że instalowałem oba pliki po kilka razy.
Pozdrawiam.


Miałem dokładnie ten sam błąd, również na windows XP 32 bit. Winne były (przynajmniej u mnie) aktualizacje a konkretnie Microsoft .NET Framework 4. Trzeba to odinstalować (start/panel sterowania/dodaj lub usuń programy), pobrać wersję Microsoft .NET Framework 3.5, zainstalować i wsio... U mnie zadziałało.
.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #56 dnia: 31 Marca 2017, 17:00:37 »
Niekoniecznie, ale spróbować można. Mam XP sp3, .NET 4 zainstalowany, bo jakaś gra miała leniwie napisany starter na microsoftowych gotowcach i z Maszyną problemów brak.
Mój kanał youtube

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Kwietnia 2017, 09:50:58 »
Wracając do Manewrowa, mogę podjąć się wykonania pulpitu wraz ze scenariuszem do ANP przez SCS, ale ktoś musi przystosować pod to samą scenerie ;).

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Lipca 2017, 00:23:05 »
Witam,
właśnie ukończyłem służbę L61+144_tlk i rzucił mi się w oczy brak wskaźników W8 przed wskaźnikami W27a (zmiana prędkości szlakowej).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Patch 16.08 - problemy
« Odpowiedź #59 dnia: 06 Lipca 2017, 00:25:58 »
A to nie jest nowinka w przepisach, nieobecna w czasach, który oddaje sceneria?
Mój kanał youtube