Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Hamowanie kiblem

(1/2) > >>

HTD:
Ostatnio (celem testowania nowych dźwięków) jeżdżę dużo kibelkami. Chociaż z reguły hamują jakby były dużymi pudełkami po butach (czyli szybko), czasami dzieje się coś dziwnego. Jak próbuję trochę ostrzej przyhamować, wpadają w poślizg. Gdyby tak się robiło przy 100km/h to bym się specjalnie nie zdziwił, ale i przy 60 się zdarza. W przypadku innych pociągów raczej nie wpadałem w poślizg przy hamowaniu, więc jak prawidłowo hamować EN57? Na co zwracać uwagę, jakie powinno być prawidłowe maksymalne ciśnienie w cylindrze hamulcowym żeby nie wpaść w poślizg? Z jaką prędkością ogólnie wjeżdża się w perony jak brak ograniczenia poniżej 100 a peron jest z tych dłuższych? W praktyce jak pilnowałem żeby nie przekroczyć 0,2 w cylindrze, to się nie ślizgał. Później próbowałem trochę ostrzej, to było różnie. Przy 0,1 prawie nie hamuje, ledwo zwalnia, a zwalnia tym wolniej im wolniej jedzie. Przy 40 np jak mam 0,1 w cylindrze to nie ma szans stanąć przed W4. Tak 0,18 to już bardziej.

bumer:
EN57 ma dwa rodzaje hamulca. Zasadniczy to pneumatyczny. Działa jak nawrotnik jest w położeniu na "0" lub podczas jazdy gdy włączy się go przełącznikiem w środkowej części pulpitu (pod pokrywą). Z kolei drugi rodzaj hamulca to elektropneumatyczny, którym można hamować gdy nawrotnik jest w pozycji jazda. Pneumatyczny to nic innego jak powietrze z przewodu hamulcowego idzie w cylindry, natomiast w elektropneumatycznym powietrze idzie bezpośrednio ze zbiornika. Tak jest w rzeczywistości. W symulatorze obstawiam hamujesz elektropneumatykiem i nim jest łatwo dobrać ciśnienie w cylindrze hamulcowym i szybko go wyluzować. Co prawda dawno nie jeździłem w rzeczywistości poczciwym kiblem bo je wyparły nowocześniejsze Impulsy, więc dostępu już do nich nie mam. Za to mam wrażenie, że w symulatorze działanie hamulca pneumatycznego w EZT jest dalekie od rzeczywistości.

Krzysiek626:
Co to znaczy ostrzej hamować? Bo jeśli masz na myśli przestawienie zaworu od razu na pozycję 3 ub wyższą to właśnie jest taki efekt.
 Reasumując, ostre hamowanie kiblem to zostawienie zaworu na pozycji 1 i czekanie na napełnienie cylindrów hamulcowych powietrzem. Od długości czasu oczekiwania masz określone ciśnienie w cylindrach, czyli siłę hamowania.

MasterYoda:

--- Cytat: bumer w 31 Sierpnia 2016, 22:06:46 ---Za to mam wrażenie, że w symulatorze działanie hamulca pneumatycznego w EZT jest dalekie od rzeczywistości.

--- Koniec cytatu ---

SPKS się w exeku przewraca....

Niebugoclaw:

--- Cytat: bumer w 31 Sierpnia 2016, 22:06:46 ---gdy włączy się go przełącznikiem w środkowej części pulpitu (pod pokrywą).

--- Koniec cytatu ---
Nie włączy tylko wyłączy WiS-em napięcie na nastawniku hamulcowym, dokładnie to samo dzieje się, gdy ustawimy nastawnik kierunkowy w położenie 0.

--- Cytat: bumer w 31 Sierpnia 2016, 22:06:46 ---Pneumatyczny to nic innego jak powietrze z przewodu hamulcowego idzie w cylindry

--- Koniec cytatu ---
Nie z przewodu głównego, tylko ze zbiorników pomocniczych poprzez zawory rozrządcze Est4d.

--- Cytat: HTD w 31 Sierpnia 2016, 21:46:04 ---Jak próbuję trochę ostrzej przyhamować, wpadają w poślizg. Gdyby tak się robiło przy 100km/h to bym się specjalnie nie zdziwił, ale i przy 60 się zdarza. W przypadku innych pociągów raczej nie wpadałem w poślizg przy hamowaniu, więc jak prawidłowo hamować EN57? Na co zwracać uwagę, jakie powinno być prawidłowe maksymalne ciśnienie w cylindrze hamulcowym żeby nie wpaść w poślizg

--- Koniec cytatu ---
W praktyce przy czynnikach powodujących zmniejszone tarcie między główką szyny a zestawami czyli np. deszcz, liście, trawa, bardzo łatwo jest doprowadzić do zablokowania się kół przy hamowaniu. Dodatkowym czynnikiem jest brak piasecznic i układu p-poślizgowego. W suchych warunkach zazwyczaj hamowałem kiblami w zakresie ok. 0,2MPa na EP. W warunkach niesprzyjających należy zwiększyć drogę hamowania i hamować ostrożnie, tak aby móc w każdej chwili wyluzować cylindry i mieć jeszcze wystarczający margines na zatrzymanie się w wyznaczonym miejscu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod