Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe

<< < (203/205) > >>

queuedEU:
No nie nadazam juz ;<. Aktualnie kilka dni przerwy i pewnie znowu bede musial doganiac. DJuzi, olej WM_COPYDATA, kiedys zrobie Ci zdalna diagnostyke pojazdow na protokole TCP i mapa z gpsem ;d. Bym zapomnial... Jeszcze bedziesz mial wysylanie stanu zuzycia energi do PKP ENERGRTYKA co 15min ;)

firleju:
Oficjalnie zostałem dodany jako admin do głównego repo na githubie. Więc jak tylko dojdziemy w końcu do stanu braku poprawek do 475 i wyjdzie oficjalnie to zrzucam wszystko na mastera i będzie podstawa do dalszych prac.

djuzi:
Na razie nie mogę olać, bo to jedyny działający sposób na wymianę parametrów, a bez niego nie będzie mi działać SCS i SimControl ;) Jeśli będzie jakaś alternatywa działająca, to wówczas będziemy mogli się przesiadać. Póki co wolałbym, żeby to zostało i sobie działało.

tmj:
Na dluzsza mete to bardziej rozwojowym podejsciem byloby pewnie wsparcie dla pluginow -- w najprostszym wydaniu pozwalajace np. na odczyt stanu i wysylanie komend dla okreslonego pojazdu. A czy juz potem plugin wewnetrznie uzywa sobie WM_, TCP albo sygnalow dymnych zeby sie laczyc z odbiorca/kontrolerem i przekazywac mu te dane, to jego prywatna sprawa. Jako bonus calkiem latwo mozna by na tym budowac jakies formy multiplayera.

queuedEU:
Od dnia trzeciego jest juz ulepszona obsluga paneli z trescia klawiszologii i obslugi pojazdu. Ulepszenie polegalo na dodaniu mozliwosci przewijania zawartosci scrollem myszy, natomiast scrool z wcisnietym control zmienia stopien przezroczystosci tla. Dzisiaj dodalem kolejny panel pod LMB+8 z zawartoscia pliku errors.txt. Aha, panel z klawiszologia jest pod LMB+K a obsluga pojazdu pod LMB+T.

Przeklejka dziennego logu z pierwszej strony:
03.04.16 - ulepszono panel z trescia obslugi pojazdu o mozliwosc przewijania zawartosci (scrool) i zmiana przezroczystosci tla (ctrl+scrool)
08.04.16 - dodano panel z bledami i ostrzezeniami zawartymi w pliku errors.txt (LMB+8)



Dodaje mozliwosc wyroznienia linii kolorem, gdyby zaszla potrzeba wyszczegolnienia czegos. Znacznik formatujacy linie to <<X>, gdzie x to wielka litera okreslajaca kolor. Dostepne kolory to R G B Y.



--- Kod: ---+---------------------------------------------------------+
|            Poruszanie sie po scenerii             |
+---------------------------------------------------------+

<<B>F4   - Wyjscie oraz powrót do lokomotywy
<<B>HOME - Zmiana pomieszczen pociagu w przod / w strone
<<B>END  - Zmiana pomieszczen pociagu w glab / w strone tylnej kabiny
<<B>INSERT - Sprzeganie skladu (1 wcisniecie - sprzeg mechaniczny, 2 wcisniecie - przewod glowny, 3 wcisniecie - przewod pomocniczy)
<<B>DELETE - Rozprzeganie skladu

<<B>SHIFT+] | ] - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie drzwi
<<B>SHIFT+[ | [ - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie okna

+---------------------------------------------------------+
|          Uruchamianie lokomotywy EU07 oraz EP07:        |
+---------------------------------------------------------+
Kazda opcje mozemywlaczyc uzywajac "SHIFT+klawisz" oraz wylaczyc wciskajac sam "klawisz"

SHIFT+J - Wlaczenie Baterii, nastepuje wlaczenie "Czuwaka"
D / R - zmiana kierunku jazdy Przod / Tyl
SPACJA - Wylaczenie czuwaka (migajacych lampek oraz buczka)
SHIFT+P / SHIFT+O - podniesienie przedniego / tylniego pantografu (poczekaj az woltomierz WN pokaze okolo 3400 V)
W przypadku braku cisnienia (cisnieniomierz "zbiornika glownego") do podniesienia pantografow nalezy:
 Wejsc do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
 Odlaczyc zbiornik pantografow od zbiornika glownego [Ctrl+V]
 Zalaczyc sprezarke pomocnicza [Przytrzymujemy Shift+V]
 Wracamy do kabiny [SHIFT+HOME]
 Podnosimy pantografy [SHIFT+O/P]
 Zalaczamy wylacznik szybki, przetwornice, sprezarke, gdy cisnienie na cisnieniomierzu zbiornika glownego bedzie wieksze niz 0.4 atm:
  Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
  Ponownie laczymy pantografy ze zbiornikiem glownym [SHIFT+CTRL+V]

<<R>SHIFT+M - zalaczenie wylacznika szybkiego (nalezy przytrzymac az zapali sie kontrolka "wylacznik szybki")
<<Y>SHIFT+X - zalaczenie przetwornicy
<<R>SHIFT+C - zalaczenie sprezarki (nalezy odczekac chwile od wlaczenia przetwornicy, inaczej zadziala przekaźnik nadmiarowy)


+---------------------------------------------------------+
|           Jazda lokomotywa EU07 i EP07            |
+---------------------------------------------------------+

<<G>+   -    - zwiekszanie oraz zmniejszanie mocy (zmiana pozycji nastawnika)
<<G>         Najpierw nalezy przestawic nastawnik na pozycje "1" oraz poczekac na zgaszenie sie lampki "styczniki liniowe wyl"
<<G> lokomotywa EU07 i EP07 posiada 43 pozycje nastawnika, 41 oporowych na ktorych nie nalezy za dlugo jechac,
<<G> oraz 2 bezoporowe (pozycja 28 i 43 oznaczona literami S i R, na nich mozna jechac caly czas)
<<G>     Gdy jedziemy na pozycjach oporowych pali sie kontrolka "Jazda na oporach roz."
<<G> Gdy w cylindrach hamulcowych jest wiecej niz 0.2 atm zasilanie silnikow jest odciete
<<G>
<<G>/   \   - zwiekszanie | zmniejszanie bocznikowania
<<G> Bocznikowanie to zwiekszanie predkosci obrotowej silnikow, "bocznikowac" mozna tylko na pozycjach bezoporowych oznaczonych na nastawniku literami "S" oraz "R"
<<G>
<<G>a       - niski ton syreny lokomotywy
<<G>SHIFT+A - wysoki ton syreny lokomotywy "Gwizdek"
<<G>
<<G>ENTER - Likwidowanie poslizgu (gdy zapali sie lampka "Poslizg")
<<G>S   - Zalaczenie piasecznic (stosowane podczas poslizgu oraz hamowania)
<<G>
<<G>SHIFT+F - Tryb wysokiego rozruchu (przekaźnik nadmiarowy ustawiony na 750 A)
<<G>
<<G>SHIFT+H - Zalaczenie ogrzewania
<<G>
<<G>W przypadku uszkodzenia silnikow:
<<G> Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
<<G> Wciskamy [Shift+E]
 
+---------------------------------------------------------+
|          Hamowanie kranem hamulca FV4a            |
+---------------------------------------------------------+

NUM. - Popelnienie, sposob odhamowania uzywanego w dlugich skladach towarowych ("Fala", wzrost cisnienia w przewodzie glownym)
NUM4 - "Jazda", sklad powoli odhamowuje
NUM2, NUM5, NUM8 - pozycje hamowania zasadniczego (obnizanie cisnienie przewodu glownego)
NUM0 - pozycja hamowania naglego (awaryjnego)
NUM3, NUM7  - pozwala plynnie poruszac sie miedzy pozycjami; NUM3 - kran kreci sie w strone maszynisty zmniejszajac cisnienie; NUM9 - kran kreci sie od maszynisty zwiekszajac

cisnienie
[CTRL+NUM5] - pozycja "odciecie" gdy zmieniamy kabiny lub jedziemy w trakcji ukrotnionej

NUM1 | NUM7 - Hamowanie | Odhamowanie hamulca lokomotywy
NUM6 - Odluźniacz

[CTRL+NUM1] - Zahamowanie hamulcem recznym
[CTRL+NUM7] - Odhamowanie hamulca recznego

+---------------------------------------------------------+
|       Zabezpieczenia lokomotyw EU07 i EP07        |
+---------------------------------------------------------+

  Czuwak oraz SHP
Urzadzenie w postaci "buczka" i migajacych lampek
zalaczajace sie podczas jazdy co 60 sekund oraz
przed semaforami, nalezy je "skasowac", inaczej
       nastapi hamowanie awaryjne
SPACJA  - Skasowanie czuwaka
SPACJA [przytrzymanie] - Test czuwaka

  Przekaźnik nadmiarowy
  Podczas jazdy lokomotywa nie nalezy przekraczac 600 A
  na kazdy amperomierz (750 A podczas wysokiego rozruchu)
  inaczej nastapi wylaczenie silnikow, wtedy nalezy ustawic
  nastawnik na '0' oraz odblokowac przekaźnik
N - Odblokowanie przekaźnika

  Przekaźnik nadmiarowy ogrzewania i przetwornic
    Zadziala w przypadku przeciazenia przetwornicy  lub ogrzewania
  Czesto po zadzialaniu tego przekaźnika nalezy wlaczyc wylacznik szybki
CTRL+N - Odblokowanie przekaźnika

        Zabezpieczenie zanikowo-napieciowe
Gdy napiecie w sieci spadnie do okolo 2200 volt zadziala wylacznik szybki,
gdy napiecie ponownie sie pojawi nalezy wlaczyc wylacznik
SHIFT+M - Zalaczenie wylacznika szybkiego

+---------------------------------------------------------+
|                    Oswietlenie                    |
+---------------------------------------------------------+

[CTRL+SHIFT+;] - zalaczenie oswietlenia kabiny
[SHIFT+;]    - zalaczenie podswietlenia wskaźnikow i manomentrow

SHIFT+I|SHIFT+U|SHIFT+Y - Wlaczanie swiatla bialego Prawego|Gornego|Lewego
I|Y         - Wlaczanie swiatla czerwonego Prawego/Lewego
--- Koniec kodu ---

Generalnie takie samo formatowanie mozna zrobic dla zawartosci errors.txt czy log.tx, gdzie np ostrzezenia o ewentach czy brakujace tekstury i inne takie, podswietlane bylyby roznym kolorem.
  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 15:19:18 Podmienilem caly katalog McZapkie oraz driver.cpp i .h i stwierdzam ze pojazdy albo wpadaja w rolowanie albo nabieraja zbyt szybko predkosci. Brakuje przeniesc rzeczy z aktualnego dynobj.cpp i jesli to nic nie zmieni to zabieram sie za tlumaczenie na tym co mam.
  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 19:46:01 Dynobj.cpp przepisany, zestawy nada lroluja. Byc moze jescze cos do zmiany w mover.cpp jest...
A jednak nie, data pliku identyczna. No to juz nie wiem o co chodzi ;/
  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 21:12:15 Niestety musze stwierdzic ze ponownie sprawdzilem zgodnosc train.cpp i rowniez tu wykluczam mozliwosc brakow. W tym wypadku nauwa mi sie jedynie opcja  ze pomiedzy paczka 15.04 na ktorej pracuje (bez patcha), a aktualnymi zrodlami byla jakas zmiana w plikach fizyki.
Innego powodu rolowaina zestawow po kompletnym skopiowaniu fizyki, ja zmiany w samych fizykach sie nie dopatruje ;/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod