Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie

<< < (2/5) > >>

Stele:
Gdzieś tam w teście kiśnie kilka nowych ludzików, co nikt nie wymyślił czemu na dwóch smooth się sypie od kilku miesięcy. Animowany ludzik też jest, to nikt nawet nie skomentował o napisaniu mu animacji obsługiwanej przez maszynę (a się da na upartego, choć tak na standardy sprzed 30 lat) nie wspominając.

Mariusz1970:
Chetnie przeczytam pomysly, jak opisac trajektorie ruchu po peronie zbudowanym z trojkatow dla poszczegolnych postaci, aby wygladalo to w miare realistycznie np. aby przy wsiadaniu zblizali sie przodem do pociagu i poruszali sie ku niemu, nie zderzajac sie. Wiedzieli gdzie sa wagony i drzwi. Przy wysiadaniu, kierunek odwrotny etc.

ST44-003:
Jeżeli taki sokista jest obiektem "dynamic" to podobnie jak pojazdy drogowe powinien mieć możliwość "dojazdu" do poprzedzającego obiektu (w tym wypadku drugiego człowieka) i nie wpadnięcia na tenże obiekt. Patrząc na natężenie ruchu na Zwierzyńcu i to, że auta mijają się wzajemnie i nie powodują kolizji ani przy dojeżdżaniu ani mijaniu, można snuć wniosek, że i z ruchomymi postaciami będzie się dało. O ile dobrze pamiętam "w furmance" koniowi ruszały się nogi całkiem realistycznie, trzeba by tylko spróbować przenieść to do ludzików.
Niestety w przypadku wejścia do wagonu sprawa się komplikuje. Drzwi musiały by być ruchomym "portalem" do którego ludziki by się przemieszczały i znikały, a jak wiemy trajektoria ruchu zaprojektowana dla pojazdów (w tym wypadku służąca ludziom do poruszania się) jeszcze nie jest dopracowana, aby w sposób swobodny i losowy mogli oni zmieniac kierunek przy dochodzeniu do drzwi. Druga sprawa, że pociąg musiałby się zatrzymywać idealnie na trasie poruszania ludzików, nie ma wtedy mowy o "randomowym" torze poruszania się. No chyba, że drogi by się przecinały, ale tu jest możliwość kolizji ludziów i ogólny wysyp poruszania się.

Jako pierwszy punkt (pomysł) można najpierw stworzyć ruchomy model ludzika jako "dynamic" (nadać mu właściwości sokisty). Następnie stworzyć małą planszę z napisanymi torami poruszania się ludzi aby sprawdzić ich zachowanie w praktyce. Potem połączyć to z @Mariuszowym wsiadaniem/wysiadaniem na razie bez przypisanych drzwi (tylko tak, żeby ludzie znikali).

Mariusz1970:
Sorry, ale ladnie brzmi a zero konkretow. Dodatkowo, ja pytalem o peron z trojkatow (takich jest duzo w sceneriach), a nie tracki, gdzie trajektoria wstepnie jest zdefiniowana. No ale moze cos komus sie uda i trzymam kciuki.

Stele:
W furmance to fura stukała konia w zad, bo zestaw źle hamował. ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod