Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Prędkości i rozkłady - pytanie do mechaników
Niebugoclaw:
Na ciężkich towarach dużym plusem u władzy jest jazda ekonomiczna, tzn. minimalne użycie nastawnika jazdy i hamulca w trakcie normalnej jazdy pociągu po szlaku bez zwolnień. Np. nie ma sensu uparcie na trzech układach ciągnąć równo z kreską, żeby przy spadku znajdującym się 1km dalej hamować. Należy wykorzystywać każdą górkę i dołek na szlaku :) Dobry przykłąd: szlak Słonice - Krzyż - na tym 45km odcinku na "bombie" 3300t używam nastawnika góra 3-4 razy, by podciągnąć do rozkładowej 70-tki, a nawet hamować nie muszę, bo skład sam zwalnia pod górkę, by zaraz złapać rozkładową z górki :)
Inną sprawą jest dobra praktyka 5-10km/h mniej :) Nikt nie zarzuci maszyniście za to wydłużonych czasów jazdy ze względu na rezerwę rozkładową (i tak przeciętne opóźnienie pociągu to +/- 300-600min) więc spieszyć się nie ma po co, a nie jednokrotnie uratowało to tyłek maszyniście, gdy ingerował prokurator :) Oczywiście jadąc po rozjazdach na bok, lub wjeżdżając na tory główne dodatkowe jadę 20-35km, nigdy 40 zostawiając właśnie rezerwę dla prokuratora :) Szczególnie należy uważać na słabo wyjeżdżone tory dodatkowe, gdzie skład przy hamowaniu może nam pójść na "smyku" i już semafor mamy przestrzelony :)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej