Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Nowa trasa
Marcin E2rD:
Witam.
Jestem w trakcie tworzenia nowej trasy .W tej chwili gotowy jest odcinek Gdynia Główna Osobowa ---> Żukowo Wschodnie --->Gdynia Główna Osobowa.Trasa zacząłem robić w połowie maja , dziś jest 1 lipca i końca prac nie widać :).Głównym atutem trasy jest układ torów zgody z rzeczywistością i ustawienie semaforów,wskaźników itp. - też tak,jak ma to miejsce w rzeczywistości.Cały ten odcinek przebyłem kilkakrotnie rowerem i na nogach ,stąpając niemalże po każdym podkładzie ;).Chyba nie muszę pisać ,jak wielki potenciał niesie w sobie Gdynia Główna Osobowa - pomysłów jest całą masa.Obecnie planuje przedłużenie torów SKM i dalekobieżnych z Gdyni do Sopotu (teraz kończą się kawałek za Wzgórzem Św.Maksymiliana).Do zrobienia jest jeszcze masa rzeczy.To co widać na screenach to oczywiście prowizorka :).
To może tyle prozą,teraz pojadę wierszem:
-zaczynając prace wiedziałem o zmianie endżinu,o edytorze itp itd... Czy jest sens kontynuować to co zacząłem? (GMAX) - tu mała dygresja:echh gdyby tak włożyć wysiłek wkładany w powstanie edytora w stworzenie lepszych skryptów,czy nie można było obrać takiej drogi? Myślę,że wiele osób (oprócz Dżyszli oczywiście :)) opanowało by sztukę robienia tras,wystarczył by tylko dobry przewodnik...
-czy rozwój skryptów został całkowicie zarzucony(szczególnie chodzi mi o GMAX'a,którego skrypty są uboższe)
-szukam osób chętnych do pomocy w tworzeniu trasy-wszelka pomoc mile widziana.O wiele przyjemniej będzie jeździło sie po naprawdę istniejących torach,niż po wyimaginowanych (z całym szacunkiem dla Quarka,Maćka i innych osób).
-czy jest ktoś chętny,kto podiął by się elektryfikacji trasy (na razie na odcinku Gdynia Wzgórze Maksymiliana - Gdynia Główna Osobowa)??? (GMAX)
-mam jeszcze wiele pytań i przemyśleń,ale na razie się wstrzymuje , zobacze ,czy będzie jakiś odzew.
Tu macie pare obrazków:
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot1.jpg <--Gdynia Główna Osobowa
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot2.jpg <--Gdynia Wielki Kack
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot3.jpg <--Okolice Wzgórza Św.Maksymiliana (w oddali widać przystanek SKM)
[%sig%]
lukaszqx:
Ze zrzutów ekranu to super trasa!
Ile ma KM ?
[%sig%]
MAteusz:
super to wygląda ;)
[%sig%]
lkk:
Witaj,
Zapewne każdy doskonale już zna trasę quarkmce, więc informacja o nowej i to doskonale się zapowiadającej trasie z całą pewnością czytelników forum zelektryzowała. Jednakże pewien zawód wywołuje fakt, że rozbudziłeś screenshot'ami nasze apetyty, a nie udostępniłeś chodźby na wpół działającej scenerii...
Mam nadzieję, że w niedługim czasie będzie można ją pobrać i przetestować.
Pozdrawiam serdecznie, lkk
[%sig%]
koltom:
Swietnie to wyglada!
Wydaje mi sie ze nie uzyles na teksturze trawy filtra ucw map, albo nie podzieliles parametrow L/W/H przez 3. Jesli tak zrobiles, a mnie sie tylko wydaje ze nie (moze uzyles innej tekstury niz grassdarkgreen2) to prosze zignoruj to:
Moge Ci tylko jedno poradzic - gdy robisz trawe to musisz uzyc filtra UVW map i podzielic paramatry wielkosci tej calej oteksturowanej przestrzeni przez 3.
Mczapkie lub Pozdze ( nie pamietam :( mi tak kiedys poradzil: (cytat:)
Treba po oteksturowaniu terenu zaznaczyć go i przejść do zakładki edycyjnei czyli naciśnąć drugą ikonę od prawej z grupy ikon po prawej (takie niebieskie coś, nazwa się modify) Tam wybrać z listy modyfikator o nazwie UVW Map zaznaczyć odpowiednio planar albo box i dobrać wartości U title V title i W title wartości te mają być wielokrotnością długości podanych w trzech okienkach .Czyli jak przyjmujesz że dany wycinek tekstury pokrywa teren 3x3m i w okienkach masz napisane
Lenght 300m
Widht 500m
Height 27m
to musisz przyjąć
U title 100,0
V title 166,666
W title 9,0
tamte okienka koło których są flip ja nie zaznacza i jest O.K.
Trawa po tym od razu lepiej wyglada - mozesz to zobaczyc na moich dwoch (pierwszych) trasach testowych, oczywiscie na stronie: <http://www.mkatalog.prv.pl>
Mialbym do Ciebie prosbe - W jaki sposob robisz te znaki z nazwami miejscowosci np. Gdynia Wielki Kack (na 2-gim screenie) ??
Miem, ze trzeba robic to w 3ds albo w gmax, juz edytowalem modele, ale swoich jeszcze nie robilem i nie miem czy bede umial. Moglbys mi wyslac zrodla tego znaku w 3ds (lub w gmax - mam nadzieje ze max 5 obsluguje gmax'a ) ??
[%sig%]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej