Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Działanie modelu mechanika
(1/1)
Stele:
W mmd można zdefiniować model mechanika.
--- Kod: --- else if (str == AnsiString("engineer:"))
{ // nazwa submodelu maszynisty
str = Parser->GetNextSymbol();
smMechanik0 = mdModel->GetFromName(str.c_str());
if (!smMechanik0)
{ // jak nie ma bez numerka, to może jest z numerkiem?
smMechanik0 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "1").c_str());
smMechanik1 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "2").c_str());
}
}
--- Koniec kodu ---
--- Kod: --- if (Mechanik && (Controller != Humandriver))
{ // rysowanie figurki mechanika
if (smMechanik0) // mechanik od strony sprzęgu 0
if (smMechanik1) // jak jest drugi, to pierwszego jedynie pokazujemy
smMechanik0->iVisible = MoverParameters->ActiveCab > 0;
else
{ // jak jest tylko jeden, to do drugiej kabiny go obracamy
smMechanik0->iVisible = (MoverParameters->ActiveCab != 0);
smMechanik0->SetRotate(float3(0, 0, 1), MoverParameters->ActiveCab >= 0 ?
0 :
180); // obrót względem osi Z
}
if (smMechanik1) // mechanik od strony sprzęgu 1
smMechanik1->iVisible = MoverParameters->ActiveCab < 0;
}
--- Koniec kodu ---
Ma on się znajdować w modelu pudła/kabiny/lowpoli? Chciałbym by był tylko w lowpoli, ale nie wiem czy jego animacja działa, bo przy zmianie kabiny się nie obraca i widać go niezależnie od obsady. Po przeniesieniu do pudła to samo.
matek123:
Jak się ustawi jeden model mechanika to się podobno powinien obrócić o 180 stopni.
Lelek:
Here is some description about driver model.
Stele:
But driver model should be only visible if loco have headdriver occupation. I couldn'ty get from source code if it works this way and from my tests it showed always but maybe i've done something wrong. Only other model with driver I used was SU4X unofficial lowpoli cab and as I remember there was the same problem with locos without occupation.
firleju:
If statement is wrong. If you prepare enginner model for wagon it should appear also.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej