Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Włącznik baterii.

<< < (3/7) > >>

Stele:
Nie jestem pewien czy obwody NN są liczone, czy tylko niektóre zmienne ktoś wrzucił w kod tak przyszłościowo jak elementy parowozu, ale na pewno nie jest to wyprowadzone na pulpit. Może kiedyś jak przejdziemy na nowszy kompilator i większe grono będzie miało możliwość zabawy.

mechatronik:
Robiąc "baterie" w exe weźcie też pod uwagę nowy tabor gdzie baterie załącza się pośrednio poprzez stycznik. Do załączenia i wyłączenia stycznika są dwa przyciski impulsowe. Działa to na zasadzie samopodtrzymania. Przykładowo zielony przycisk załączenie, czerwony wyłączenie… ;)

miko22:
Jeśli chodzi o zabezpieczenia prądowe ładowania baterii, to tak: ET21 i EN57 (więc pewnie też EN71) - tylko bezpiecznik topikowy 63A; ET22, ET41 i EU07 (więc pewnie też EP07 i EP08) - wyłącznik WIS 63 i bezpiecznik topikowy 63A; SM30 - tylko bezpiecznik topikowy 80A; SM41 - tylko bezpiecznik topikowy 100A; SM42 - tylko wyłącznik samoczynny baterii (niestety nie wiem ile amperów); SM31 - wyłącznik samoczynny baterii i opornik ładowania baterii (też nie znam wartości); ST44 - tylko bezpiecznik topikowy 125A.
Zabezpieczenia przy poborze prądu z baterii w lokomotywach elektrycznych i w SM42 są te same, w EN57 też, ale tam jest to trochę bardziej skomplikowane, a w pozostałych lokomotywach spalinowych: SM30 - bezpiecznik topikowy 200A do rozruchu silnika i dwa bezpieczniki topikowe 20A do obwodów NN; SM41 - dwa bezpieczniki topikowe 500A od każdej z dwóch grup baterii łączone odpowiednio nastawnikiem rozruchowym (szeregowo lub równolegle) i ten sam co przy ładowaniu bezpiecznik topikowy 100A do obwodów NN; SM31 - tylko wyłącznik samoczynny baterii; ST44 - jeden bezpiecznik topikowy 160A do rozrządu, drugi bezpiecznik topikowy 125A do pompy oleju i "rozrusznik" (czyli prądnica główna) zasilana tylko przez osobne uzwojenie rozruchowe. To tak w skrócie z "VADEMECUM MASZYNISTY". Jeśli przydadzą się schematy, to mogę powstawiać, tylko napiszcie, których konkretnie pojazdów, ale i tak wychodzi dużo sposobów samoczynnego odłączania zasilania baterii, szczególnie tam, gdzie są tylko bezpieczniki topikowe.

Stele:
Czyli tak. Potrzebujemy czterech guzików. Baterie bistabilny+2x impulsowy i zał nadprądówki baterii. Do tego amperomierze NN i sprawdzenie czy woltomierz działa sensownie. W fiz definicja typu włącznika baterii i nastawa zabezpieczenia obwodów NN. Zabezpieczenie rozrusznika bym sobie darował, bo symulacji uszkodzenia obwodów rozruchu i tak nie będziemy mieć a podczas normalnej eksploatacji chyba jest zbędne.

Rudzik:
Na początek można by zrobić sam włącznik bistabilny, bo spora większość pojazdów z symulatora taki ma, a po 2 nie wiele ma go wymodelowany:)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod