Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Ciepły guzik

(1/3) > >>

youBy:
Nowe pojazdy pasażerskie (głównie mam na myśli ezt/szt) mają zupełnie inne sterowanie drzwiami niż aktualnie zaimplementowane w maszynie oparte na EN57. Maszynista daje zezwolenie na otwarcie drzwi, a pasażerowie otwierają je sobie sami przyciskiem. Zrobienie takiego sterowania samego w sobie nie jest problemem, natomiast trzeba jakoś zasymulować pasażerów… Na chwilę obecną mam kilka propozycji.
* Klasyczne sterowanie. Po daniu zezwolenia otwierają się wszystkie drzwi i pozostają otwarte. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
* Otwarcie wszystkich, zamykanie losowe. Po daniu zezwolenia otwierają się wszystkie drzwi i pozostają otwarte przez losowy czas. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
* Sterowanie losowe. Po daniu zezwolenia drzwi cyklicznie otwierają się losowo na określony czas i same zamykają. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
* Sterowanie losowe z rozkładem. Na stacji początkowej otwierają się wszystkie drzwi, po czym przechodzą w tryb losowy (2+3). Na stacjach pośrednich sterowanie losowe (3). Na stacji końcowej otwierają się wszystkie (2).

* Sterowanie losowe z rozkładem+. Na stacji początkowej i końcowej j.w. Na stacjach pośrednich z krótkimi postojami (do 0,5, ew. 1 minuty) sterowanie losowe (3). Na stacjach pośrednich z długimi postojami (powyżej 1 minuty) sterowanie jak na stacjach początkowych (2+3).Który wariant będzie najlepszy? A może ktoś ma inny pomysł?

byczek:
Najlepszy byłby chyba 4, na stacjach pośrednich w rzeczywistości otwiera się tylko 4 góra 5 par drzwi. Na większych zazwyczaj wszystkie.

Kacper9:
Najlepszy i chyba najbardziej realistyczny jest wariant 3. Wynika to z moich obserwacji EZT "Elf". Dodatkowo pierwsze drzwi (tam gdzie zazwyczaj jest kierownik) powinny mieć dodatkową symulacje:
 -Na stacjach z długim postojem - tak jak reszta.
 -Na przystankach  osobowych i stacjach z krótkim postojem powinny chcieć się zamknąć, ale zanim się rusza znów powinny się otworzyć. (symulacja kierownika wyglądającego przez drzwi).
Teoretycznie częstszy jest drugi wariant (stacje pośrednie), ale dalej czasami na małych stacyjkach kierownik całkowicie wysiada z pociągu, by po chwili wrócić i podać odjazd (sytuacja jak w składach wagonowych).

--- Cytat: danniel w 14 Czerwca 2015, 21:13:38 ---A co ma to wspólnego z "ciepłym guzikiem"?

--- Koniec cytatu ---
O to właśnie chodzi pasażerowie sami otwierają drzwi.

SKP:
Hmm, z moim obserwacji wynika, że nawet na stacjach początkowych/końcowych drzwi nie otwierają się same. Ponadto po wciśnięciu przycisku są one otwarte przez x sekund, o ile ktoś przez nie nie przechodzi, po czym się zamykają. Moja wizja jest taka:

Składy EZT:
Każde drzwi na absolutnie wszystkich stacjach/przystankach (w tym pocz. i końcowych) powinny się otwierać ze stałym prawdopodobieństwem w jednostce czasu, która powinna wynosić ok. 10 s. Czyli co 10 s dochodzi do losowania. Te, które się otworzą, będą otwarte przez - powiedzmy - 10 (+1-5 - losowo) s. Po czym się zamykają, odlicza się 10 s (główny interwał, do uzgodnienia) i losowanie jest powtarzane.

Składy wagonowe:
Tu tak samo, ale drzwi otwarte zamykają się dopiero po sygnale odjazdu. Tu z reguły drzwi same się nie zamykają.

Zatem mój pomysł jest lekką modyfikacją opcji numer 3, uwzględniającą ich samoczynne zamykanie i ponowne otwieranie. Wydaje mi się, że ten model jest najbliższy rzeczywistości, a przy tym nie trzeba rozróżniać stacji początkowych i końcowych, wystarczy rodzaj pociągu.

youBy:
Sęk w tym, że nie mamy w tym momencie wielkości potoków ruchu, a to by nam pomogło najwięcej. Szczytowe pociągi na dużych stacjach cechują się tym, że wymiana pasażerów trwa tam długo i drzwi zamykają się np. dopiero po minucie. Podobnie na małych przystankach: wszyscy trzej pasażerowie wsiadają, jeden wysiada i nawet stojąc minutę dłużej, nic się nie otwiera. Miło by było również coś takiego zasymulować. W końcu w takiej Krzyżowej, Wielkim Kacu czy Grabówku podróżnych na pewno będzie dużo ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod