Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Modyfikacja linii 61
Stele:
Poczytaj o konstrukcji tej krzywej. Dla łuków muszą być policzone bo określają geometrię. Samo rozciągnięcie odcinka w krzywą. Dla prostych mogą być zerowe. Wtedy po prostu krzywa będzie odcinkiem między p1 i p2. Można je też jawnie zdefiniować jako wektory styczne do odcinka o długości 1/3 jego długości. Efekt będzie tan sam, ale jest to wymagane przy składowych skrzyżowania. Jak zerowanie pomaga, to może są źle policzone i droga się degeneruje? Choć to dość dziwne.
Maciej:
Dzięki Stele za wyjaśnienie. Również dziękuję wszystkim, którzy starali się pomóc wymyślając przyczynę zepsucia tej drogi. Została już poprawiona i jest do pobrania w załączniku. Wypakować ją należy do głównego folderu Symulatora.
Sawi:
To w końcu co było zepsute?
Maciej:
No te wektory kontrolne. Trzeba je było wyzerować. Nawet nie wiem co ich wcześniejsze dodanie miało na celu, bo różnicy w wyglądzie drogi nie widać (oprócz tego, że są te brakujące kawałki).
Ra:
Oryginalnie drogi miały wektory kontrolne mimo bycia odcinkami prostymi. Na którymś etapie obracania Rainsted wyzerował składowe poziome, jednak składowa pionowa pozostała. W efekcie jeden koniec był skierowany pionowo w górę, a drugi pionowo w dół, co się źle wyświetlało.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej