Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Linia 356
carmel4a:
Witam. Będę przedstawiał w tym wątku postępy nad tą scenerią.
Najbliższe plany:
Tory: 80-85% -> 95% Brakuje kilku torów na zakładzie w Bydgoszczy, oraz PESY od strony Rynkowa
Niweleta, profil poprzeczny: zbieranie danych wysokościowych, wstępna praca z NMT 100 -> wstępna niweleta dla linii głównej, oraz linii 281
Materiały: udało mi się zdobyć trochę zdjęć. Brakuje jeszcze czterech stacji.
--03.02.15
Przesyłam parę screenów z układu torowego, przy czym zaznaczam, że częściowo ulegnie on poprawie.
Prosiłbym o minimalny OT, jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je na PW, o błędach, uwagach można pisać by nie duplikować wiadomości. Na razie tylko tory, ale kiedy będę wrzucał postępy na Forum będzie mnie to motywować do dalszej pracy :) Pozdrawiam.
--12.03.15
By nie było, że projekt umarł naturalną, przedwczesną śmiercią aktualizuję. Do tego ciekawskich zapraszam na mojego średnio wyglądającego Tumbrla: http://maszynal356.tumblr.com/
Obecnie pracuję nad profilem pionowym pozostałych linii i bocznic. Pozdrawiam.
Ra:
A profil pionowy wg czego ustawiasz?
carmel4a:
Obecnie według topo, część sprawdzam jeszcze z wysokościami od Google, ale topo w tym przypadku wydaje mi się dokładniejsze. Tak jak z głównym szlakiem nie ma większych problemów, bo np. biorę wysokości z końców nasypów przed stacjami, tak wysokości w rowach, na nasypach nie są dokładne. Mam wielki problem z końcowym łukiem przed Bydgoszczą (ok. 122km - 126km oraz cała Bydgoszcz Towarowa), tutaj rozważę kupno dokładniejszych NMT, ale nie chcę jeszcze inwestować. Najpierw chcę mieć wszystko zrobione, jak będzie się to jakoś trzymać, to wtedy może kupię dane dla całej linii i popoprawiam (jako v2). Acha jeszcze jedno: błąd szlaku głównego -0.052% - spory, jeszcze się poprawi. Dla 281 jest to -0.049%.
Ps: Czemu jak poprawiam wysokości to błąd się nie zmienia? Przecież długość toru zależy od wysokości npm. Błąd przy ustawianiu niwelety?
Ra:
Błąd kilometrażu nie powinien przekraczać 0.1%, czyli 1m/1km. Przy liczeniu uwzględniane jest skalowanie PUWG 1992, a także zwiększenie długości wraz z wysokością. Na kilometraż mają wpływ krzywe przejściowe — przy liczeniu po torze są one uwzględniane, na osobno kładzionej niwelecie można robić przejściowe jak dla torów (dodać parametry łuku). Przy liczeniu po torze trzeba przeliczać wysokość toru i dopiero po tym długość niwelety ponownie. Czasami się to stabilizuje po kilku kolejnych przeliczeniach.
olas2005:
Zdjęcia się przydały? Może coś jeszcze potrzebujesz?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej