Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 SKP - dyskusja o scenerii

<< < (23/26) > >>

SKP:
Skrajnia.tga to tekstura modelu, który jest w paczce, ale chyba nie ma go na scenerii, więc nie jest nigdzie używany. Zresztą ja nawet do końca nie wiem co to jest. Podejrzewam, że stojak na płozy, ale głowy nie dam.

Mariusz1970:
No wlasnie zapomnialem dopisac, ze nie wiem, czy one sa wykorzystywane. Niemniej jednak warto to poprawic.

joey:
Moje uwagi:

istotne:
- czy koziol nie jest za szeroki? (koziol.jpg, dla porownania dotyczasowy maszynowy wariant, "koziol standard.jpg");
- geometria torow na stacjach (np. geometria1.jpg, geometria2.jpg);
- ogromne odleglosci miedzy W16 a W4 i W8 a W9;
- sygnal odjazdu dostaje czesto zanim sie zatrzymam;
- "niewidzialna" stacja ("niewidzialna stacja.jpg") — jadac w scenerii pierwszy raz przegapilem te stacje. Zanim zatrzymalem sie przed semaforem, dostalem Sr3, wiec jade dalej, a tu gwizdek! Dopiero wtedy zauwazylem W4;
- "niewidzialny" przystanek ("niewidzialny przystanek.jpg"), da sie go przegapic, bo nie ma widocznego peronu.

mniej istotne, glownie estetyczne
- w zaleznosci od kierunku patrzenia znika mi pole w okolicy 16023 10 10515 ("znikajace pole jest.jpg", "znikajace pole nie ma.jpg"). Nie wiem czy to wina exe, scenerii, czy tego, ze uruchamiam symulator przez Wine.
- uwagi odnosnie okolic przystanku, gdzie podpinamy sklad stonki:
 od krawedzi peronu do bialej lini wg. przepisow jest 1m. Tu sa "na oko" 2m. (metr.jpg);
 strome schody (schody.jpg). Jest w 3ds max, przynajmniej w wersji 7, narzedzie do w miare automatycznego tworzenia schodow — z menu z zalacznika "wybor.png" wybieramy Stairs, potem tworzymy Straight Stair (przykladowy efekt: staircase.png);
 bardziej niz stromy podjazd, nasyp i przejazd na poziomie toru (przejazd.jpg) stosowny bylby moim zdaniem wiadukt, tak jak nad "autostrada" pareset metrow wczesniej;
- domy w peronie ("domy w peronie.jpg");
- ogromne sadzonki (saplings po angielsku, nie wiem czy sadzonka to odpowiednie slowo w tym kontekscie) iglakow (sapling.jpg);
- niewidoczne obiekty, glownie trawa i drzewa za scianami z tekstura lasu.

SKP:
1. Nie wiem, czy kozioł nie jest za szeroki, bo robiłem go na oko. Ale to możliwe.
2. Geometria pozostawia wiele do życzenia, to wiem.
3. Odległości - też wiem.
4. Odjazdy - wiem. Trzeba by było zrobić profesjonalny rozkład, obecnie to jest prowizorka i nie trzeba w nią inwestować.

Stacja i przystanek są zarośnięte, ale jak się ma kartę znajomości szlaku, to się wie, że one tam są.

O wszystkich pozostałych błędach też wiem. Zanikanie jest spowodowane trójkątami o zbyt długim boku. Wydawało mi się, że żaden nie przekracza 500m, ale chyba się pomyliłem o parę metrów. Gdybym chciał poprawić wszystkie te błędy, nigdy nie wydałbym trasy. Miałem dylemat, czy publikować ją, czy nie, ale gdybym tego nie zrobił, to przepadłaby na dnie WBT. A tak są jakieś szanse, że zostanie poprawiona. Zresztą naprawa błędów nie zajęłaby bardzo dużo czasu, ale mnie to i tak czasowo przerasta.

Mariusz1970:
Odpalilem kilka tooli (losowo)
1) Do idnetyfikacji nadmiarowych torow (takich, ktore sa polaczane na koncach wiecej niz jeden raz z innym torem - moga powodowac nulltracki lub inne dziwne zachowania).
Nie wiem, czy tamtedy cos przejezdza.
Nazwy torow:
n566
n568
n569
n570
n571
n572

2)Zdegerowane trojkaty w t3d:
models\krzyz_andrzej_nw.t3d - 32
mieszkalne\dom_chechlo1.t3d - 4

3)Nieuzywane eventy - tego bylo duzo. Nie bede wklejal (ogolnie duzo deklaracji dzwiekowych komorek pamieci).
Nie mam tez pewnosci, czy tool prawidlowo wskazuje, ze wzgledu na duze zmiany w exe.
4)Dosyc duzo dupliktow submodeli w plikach t3d np.
models\mieszkalne\domek01.t3d

Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Box02
Anim: false
Ambient: 87.0 224.0 87.0
Diffuse: 87.0 224.0 87.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -3.875 -0.5 -3.7776e-007 1.0
NumVerts: 0

i


Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Object11
Anim: false
Ambient: 87.0 224.0 87.0
Diffuse: 87.0 224.0 87.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -3.875 -0.5 -3.7776e-007 1.0
NumVerts: 0

Nie wiem, czy to celowe dzialanie, czy tak ma byc.
Przepraszam, ze bez znacznikow code, ale pisze z komorki, a nie widze tutaj takiej opcji i nie pamietam tych znacznikow.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod