Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
3ds-reset transform/scale/pivot
(1/1)
Stele:
Tworzę model pod znak G1-3 skalując dzieło Q. Ustaliłem odpowiednie proporcje, skróciłem słupek, zmergowałem tył i wypadałoby przeliczyć wierzchołki dla uzyskania jednostkowego transforma. Meshuję każdy submodel, resetuję transform,scale i pivot, meshuję ponownie, eksportuję no i lipton. Albo mam przesunięcie albo nawet skalowanie. Co robię źle?
Model w max, t3d i teksturki w załączniku.
dymus:
Trzeba ustawić pivot w środku układu współrzędnych, bo po resetowanie pivotów, skali i innych sie to nie zrobi tak żeby było na środku układu, a po resecie zazwyczaj ustawia się nie tam gdzie powinien. Zrób reset skali (ew. reszty) i wtedy ustaw pivot na (0,0,0) i dopiero wyexportuj.
Stele:
Najwyraźniej resetowanie pivota musiało cofać reset skali. Zostały jakieś szumy przesunięcia po iksie ale to sobie wyzerowałem w notatniku.
szogun:
Nie sprawdze, bo pisze z telefonu. Jezeli ten model ma kilka submodeli, to trzeba resetowac po kolei od najwyzszego w hierarchii do najnizszego. Przesuniecia moga wynikac z roznego rozmieszczenia pivotow.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej