> uruchamianie / "wygaszanie" lokomotywy
Komendy
Prepare_engine 1 0 oraz
Prepare_engine 0 0. Ta pierwsza musi być wysłana przez komórkę przypisaną do toru, bo AI w stanie wyłączenia nie skanuje sygnałów przyczepionych do torów. Druga powinna zadziałać również po wpisaniu jej w sygnalizator. Wybudzenie tą komendą nie powoduje zapalenia świateł. W celu wybudzenia AI można też wysłać komendę wyższego rzędu (np. Shunt; ale nadal przez komórkę powiązaną z torem), wtedy AI wykona ją po uruchomieniu się.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_372#Zmiany_w_dzia.C5.82aniu_komend_AI> przełączanie jej w tryb manewrowy
Najprościej podać Ms2 na tarczy manewrowej. Poza tym można wysłać komendę
Shunt, ale parametry zależą od tego, co ma z tym trybem manewrowym dalej zrobić (ma stać w miejscu, czy pojechać w którąś stronę).
> odłączanie lokomotywy od składu
Najprościej wpisać komendę
Shunt 0 0 w sygnalizator, który zatrzymał pociąg.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_372#Komenda_doczep_i_odczep> podłączanie lokomotywy do składu
Komenda Shunt z parametrami zależnymi od sprzęgu i tego, co ma po podczepieniu zrobić. Szczegóły w linku powyżej. Np.
Shunt -3 3 podłączy skład sprzęgiem 3, a następnie będzie oczekiwać w miejscu na podanie sygnału jazdy, a
Shunt -1 55 połączy EZT z innym, po czym całość pojedzie w przeciwną stronę w trybie manewrowym.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_291#14._Doczepianie_AI_do_sk.C5.82adu> zmiana kierunku jazdy lokomotywy (zauważyłem, że lokomotywa zmienia kierunek po podaniu np. Tm "z tyłu", ale tutaj chodzi o obszar bez tarcz manewrowych - rozbudowana bocznica).
Najprościej wstawić niewidzialne/podziemne tarcze, inaczej się zamęczysz. Zmianę kierunku jazdy można wywołać wysyłając komendę
Change_direction 0 0 do toru przez komórkę pamięci. Jeśli komórka pamięci będzie umieszczona z konkretnej strony toru (nie przy nim), to można użyć komend
Change_direction 1 0 oraz
Change_direction -1 0 jako "do mnie" i "ode mnie". Wysyłanie komend do AI wskazanego nazwą nie działa obecnie.
Wiem, że rozchodzi się tutaj o event Putvalues, ale nie wiem w jaki sposób go stosować.
Na siłę dało by się też zrobić przez PutValues, ale wtedy manewry masz zrobione "na sztywno".
Nie wiem też do końca, co oznaczają poszczególne jego elementy. Niestety scenery.doc dużo mi o nim nie mówi.
Nie zawsze dokumentacja 2003 odnosi się do stanu obecnego.