Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Poprawianie lewitujących słupów kotwowych

(1/2) > >>

Maciej:
Zacząłem się zajmować poprawianiem lewitujących słupów kotwowych. Postanowiłem zmienić tylko parametry słupa (bez naciągu) względem osi Z w pliku t3D. Wszystko niby jest OK, ale gdy stoimy dalej od słupa, to jego wysokość jest taka jak była poprzednio (tj. przed poprawieniem). Z kolei, gdy się zbliżymy jest dobrze, tzn. znajduje się w poprawionej pozycji.

Opisany przypadek przedstawiają screeny:

* Słup widziany z daleka
* Słup widziany z bliska
Dodaję także fragment pliku t3D. Zmienione wartości zaznaczyłem kolorem pomarańczowym. Oto on:
Wersja I:

--- Cytuj ---Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 -5.04768e-005 1.0
--- Koniec cytatu ---
Wersja poprawiona:

--- Cytuj ---Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 --1.0e-005 1.0
--- Koniec cytatu ---

Gdyby kogoś interesowały całe pliki t3D, to je dodaję (są spakowane). Plik, gdzie nazwa to: stb1-kotwa-napr14-nowy.t3D to plik poprawiony, a stb1-kotwa-napr14.t3D to plik oryginalny (czyli niepoprawiony).

Stele:
Większość słupów ma loda, który dla odległości większych od jakichśtam zastępuje cały model odcinkiem prostej. Jej krańce też musisz przesunąć.

Maciej:
Dobra, tylko jaki wpis musiałbym zmodyfikować?

adsim:
Linia jest w pliku inc jako wpis line, ale nie zawsze jest stosowana, więc musiałbyś przejrzeć wszystkie ince słupów, a trochę tego jest. Sam słup ma 2 stopnie LoD: normalny i uproszczony do prostopadłościanu. Lepiej by było chyba nieco rozciągnąć w dół model słupa, albo dodać jakiś fundament, bo załatwiłoby to też sprawę lewitujących słupów z wysięgnikami.

Maciej:
@adsim, ja przesunąłem model słupa w dół.

Jak przesunąć tę linię, tzn. jaki fragment tego inca muszę zmodyfikować:
--- Kod: ---node 800 200 none lines 110 100 50 300.0                                          //linia 20cm zeby byl slup widoczny z daleka
-2.1 -6.0 0.0 -2.1 1.3 0.0
endline
--- Koniec kodu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod