Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Zabawy z OpenGL 3.2/3.3+
ShaXbee:
@Ra: Mozesz zawsze zapytac? Naprawde oczekiwalbym choc odrobine wspolpracy...
Edit: Po drobnych zmianach i aktualizacji sterownikow projekt kompiluje sie i uruchamia u Q
ABu:
Postuluję dodanie do "notatnika" listy kroków prowadzących do przeprowadzenia poprawnej kompilacji (łącznie ze wskazaniem narzędzi). Z tego co widzę na shoutBoxie trochę tam się z tym trzeba pobawić.
ShaXbee:
Ok, wrzuce instrukcje po powrocie z pracy.
Kolejna obserwacja - obecnie w wydaniach MaSzyny umieszczamy modele binarne, ktore sa juz zoptymalizowane konkretna wersja EXE - powoduje to problemy przy zmianie optymalizacji / sposobu wyswietlania / formatu e3d.
Wobec tego proponuje zeby format binarny byl domyslnie niezoptymalizowany, nastepnie optymalizacja powinna byc wykonywana przy pierwszym ladowaniu modelu, a zoptymalizowany model zawieral sume kontrolna, ktora byla by tworzona na podstawie wersji EXE i ewentualnie sum kontrolnych zaleznych plikow (.mmd w YAMLu etc). Dzieki temu jakakolwiek zmiana powyzszych parametrow spowoduje ponowne wygenerowanie zoptymalizowanego modelu.
Ra:
Nie potwierdzam. Format binarny zapisu modeli nie jest "keszem". Optymalizacja polega na wyjedynkowaniu transformów submodeli, które nie mają flagi animacji, i odpowiednim przeliczeniu wierzchołków tych submodeli, oraz ich potomnych. Nie bardzo widzę zakres, w jakim ta optymalizacja miała by być zmieniona. Gdyby wszystkie modele miały wyjedynkowane transformy wszędzie tam, gdzie faktycznie są one zbędne, to optymalizacja w EXE nie była by potrzebna. Ale na poprawienie modeli w tym zakresie można by się i po paru latach nie doczekać.
Jeśli chodzi o zmianę sposobu wyświetlania, to póki co nie padła żadna wiążąca propozycja, która by wymagała modyfikacji plików modeli. Nie widzę specjalnie sensu w robieniu rzeczy dla sztuki samej w sobie.
Zmian formatu E3D nie przewiduję, ponieważ z jednej strony włożyłem dużo pracy w jego optymalne opracowanie, a z drugiej przewidziany jest prosty mechanizmy rozbudowy. Można by ewentualnie zmienić sposób zapisu długości kromki, aby nie zawierała ona 8 bajtów długości nagłówka (dążąc do jakiejś tam zgodności ideologicznej np. z PNG), ale to jest sztuka dla sztuki i żadnych praktycznych korzyści z tego nie będzie.
Niezoptymalizowanym formatem jest T3D, który nie ma policzonych wektorów kontrolnych, wyjedynkowanych zbędnych transformów ani nie ma flag określających sposób wyświetlenie submodelu. Nie widzę korzyści z tworzenia osobnego bytu w postaci niby "niezoptymalizowanego formatu binarnego". Większym problemem są błędy w modelach T3D, w postaci niepotrzebnie namnożonych submodeli, źle ustawionych flagach przezroczystości, braku oznaczenia animowanych submodeli. Ponadto, przeprowadzanie dodatkowych operacji na modelach podczas ich wczytywania jest zbędnym marnowaniem czasu. Jeszcze większym problemem jest brak elastyczności w animacjach — dodanie chociażby nastaw hamulców w wagonach, czy ukrywanie zbędnych submodeli z poziomu MMD jest na razie niewykonalne.
ShaXbee:
Fakt ze uzytkownicy musza usuwac E3D swiadczy ze jakis mechanizm trzeba dostarczyc - chociazby sume kontrolna. T3D sa ciezkie do dystrybucji i parsowania, E3D sa wzbogacane o informacje o chociazby animowanych submodelach.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej