Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku

(1/1)

Benek:
Czy można w jakiś sposób wstawić drogę na torze pochylonym tak, by powierzchnia drogi pokrywała się z powierzchnią główki szyny? Wstawiłem drogę na wysokości toru, ale ze względu na pochylenie szlaku, droga wystaje ponad szyny. W 3ds Maxie można spróbować obrać tę drogę i wprowadzać dla niej przechyłkę, ale będzie to metoda prób i błędów, która pochłonie sporo czasu. Może da się w Rainsted dociągnąć drogę do toru/nasypu na którym jest tor.

Sawi:
A gdybyś tą droga podzielił na kawałki? Wtedy szłoby to ładnie spasować.

matek123:
Może wyliczyć przybliżony kąt pochylenia odcinka toru (czyli też drogi) z sinusa kąta BAB'? A,B - krawędź jezdni. |AB'| rzut prostokątny toru (prosta równoległa do płaszczyzny zawierającej oś X.) |BB'| różnica wysokości toru na odcinku AB. Drugie wyjście to: zrobić z boxa model płyt przejazdowych (łatwiej dopasować niż drogę).

Benek:
Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Jest dużo łatwiej, jeśli pod torowiskiem mamy już nasyp, a jeśli nie, to łatwo go tymczasowo wygenerować za pomocą skryptów. Użycie nasypu jest konieczne, jeśli szlak nie jest płaski. Następnie trzeba wykonać następujące kroki:

* Jeśli odcinek drogi jest dłuższy niż fragment górnej podstawy nasypu (1), to należy go skrócić za pomocą opcji Convert to Editable Spline (2), złapać za wierzchołki i ustawić tak, by końcowe punkty drogi pokrywały się z krawędziami górnej podstawy nasypu (3),
* Następnie należy wykonać kopię nasypu, jeśli nie jest to nasyp tymczasowy. Zaznaczamy nasyp i wykonujemy Convert to Editable Poly (4). W sekcji Selection zaznaczamy Vertex (5). Poniżej szukamy polecenia Cut,
* Tniemy górną podstawę nasypu dokładnie tak, jak biegnie droga (6) (na screenie celowo odchyliłem krawędź od drogi),
* Po tej operacji odczytujemy wysokości punktów przecięcia krawędzi nasypu z nowo powstałą krawędzią (7). Te wysokości nadajemy punktom drogi, pamiętając o tym, że należy dodać wysokość podsypki i samej szyny. Oglądamy jak to wygląda w symulatorze. Może zajść potrzeba zmniejszenia wysokości tych punktów o 0.01 metra.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod