Autor Wątek:  Naprawianie sieci trakcyjnej  (Przeczytany 133405 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Naprawianie sieci trakcyjnej
« dnia: 02 Kwietnia 2014, 15:11:17 »
Po wprowadzeniu współpracy odbieraka z siecią trakcyjną okazało się, że wiele scenerii ma nieprawidłowo rozmieszczoną sieć. Błędy te powodują, że pantograf wysuwa się na bok poza drut. Jeśli przerwa jest niewielka, rozłączy się jedynie wyłącznik szybki, a pantograf zdąży "wejść" pod kolejny drut, zanim się podniesie zbyt wysoko. Jeśli jednak przerwa jest większa, a pantograf podniesie się wyżej niż 15cm, to zostanie połamany. Innym przykładem błędu jest zbyt duża różnica wysokości zawieszenia drutu ponad rozjazdami, która nie powinna przekraczać 3-5cm, a dochodzi do 20cm.

Układy torowe na sceneriach mamy na tyle kiepskiej jakości, że nie ma sensu przykładać dużej uwagi do precyzyjnego zawieszenia sieci. Wystarczające będzie przesunięcie końców przęseł na tyle, żeby pantograf nie spadał. Sposób poprawienia zależy od rodzaju błędu.

1. Na łuku, poprawienie danego miejsca sprowadza się do ustalenia współrzędnych "słupa", a następnie przesunięcia o 0.3 wzdłuż jednej z osi. Przynajmniej tak robiłem na Quarku i uważam to za wystarczające. Przykład:
Cytat: przed zmianą było -6011.36
node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.36 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.36 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.36 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end

node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.36 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.36 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end
Cytat: zmiana na -6011.06, w pięciu miejscach
node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.06 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.06 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.06 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end

node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.06 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.06 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end

2. Zbyt duża różnica wysokości drutu na naprężaniu powoduje wywalenie WS, a nad nad zwrotnicami wjechanie pantografem ponad drut. W tym przypadku trzeba zmienić wysokość zawieszenia drutu. Przykład:
Cytat: przed zmianą było 6.0
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.45 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 6.0 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end

node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.45 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end
Cytat: zmiana na 5.9 w trzech miejscach plus dodatkowo w dwóch obniżenie liny nośnej
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.35 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 5.9 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end

node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.35 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end

3. Czasem końce przęseł się nie stykają. Wtedy trzeba znaleźć w plikach oba końce oraz słup, a następnie ujednolicić im współrzędne. Dobrze się to uwidacznia już po podłączeniu zasilania, ale to jest już kolejny etap ulepszania sieci.

4. Czasem przęsła są zdublowane, wtedy nadmiarowe trzeba usunąć. Mogą się uwidocznić po wykonaniu pierwszych przesunięć albo dopiero po podłączeniu zasilania. Jednak te błędy rzadko mają wpływ na łamanie pantografu.

5. Czasem trzeba słup przesunąć o więcej niż 0.3m. Miałem taki przypadek nad łukiem o promieniu 300m w głowicy stacyjnej. Słup trzeba wtedy ustawić w okolicy wierzchołka kąta tworzonego przez tory proste. Na Quarku było jedno takie miejsce, chyba przesuwałem słup o jakieś 10m. Modyfikowałem te współrzędne kilka razy, zanim pantograf zaczął przechodzić bez problemu. Oczywiście sprawa się komplikuje, jeśli po przestawieniu słupa znajduje się on np. na środku drogi. Wtedy trzeba podejść do tego bardziej kreatywnie, np. dodać dodatkowe przęsło i słup.

Przyklejam.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2014, 17:29:49 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwietnia 2014, 15:21:53 »
Trzeba dodać, że ten post jest napisany po to, byście pomogli w przygotowaniu patcha do obecnej wersji MaSzyny. Jak ktoś czegoś nie rozumie, to może dopytać. Jeśli ktoś będzie poprawiał jakąś scenerię, to warto by dał znać, aby nie duplikować pracy. Bez poprawek sieci patch się nie ukaże, pomimo że są już ulepszone niektóre elementy. Teraz osoby, które chętnie się udzielają na forum mogą się wykazać.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwietnia 2014, 20:18:49 »
@Ra, opisz jeszcze metodą łopatologiczną, jak te współrzędne słupów brać. Tłumaczyłeś to już raz "za kulisami" ale nic pozytywnego z tego nie wynikło. Linia 61 nadal czeka. Nawet na moment zaprzestałem z teksturami działać, bo uznałem, że sieć trakcyjna to bardziej priorytetowa kwestia na ten moment. Jakbyś był uprzejmy jeszcze raz to dokładniej opisać. Skoro temat się ukazał to już publicznie, by i innym służyło.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Kwietnia 2014, 22:38:25 »
No przecież w trybie latania kamerą po mapie masz współrzędne jak wciśniesz F2 (tylko się trzeba odsunąć od pociągu). Podlatujesz nad słup i masz współrzędne.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:28:09 »
A czy można bez przejeżdżania scenerii sprawdzić gdzie jest źle to przęsło, które trzeba przesunąć? Bądź @szczawik mógłbym jakiś program poprawiający te przęsła wykombinować może.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2014, 20:32:10 wysłana przez klimczok_mk »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:33:12 »
Można puścić AI w Debugmode i miejsca połamania pantografu się zalogują (z dokładnością ok. 10m). Można też wykonać skomplikowane obliczenia, jak ktoś jest dobry z geometrii analitycznej, topologii i programowania tego typu algorytmów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:34:44 »
@Ra, a czy np nie było by lepiej jak by sieć wydzielić do oddzielnego pliku?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:35:23 »
Ja spróbuję teraz przejechać samym lokiem na scenerii jako sam na całej scenerii.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:45:24 »
@Ra, a czy np nie było by lepiej jak by sieć wydzielić do oddzielnego pliku?
Trzeba przede wszystkim zacząć poprzesuwać słupy, raczej niż wymyślać jakieś zastępcze tematy. A czy sieć będzie w osobnym pliku, czy nie, to znaczenia większego nie ma. Łatwiej się wyszukuje współrzędne, jak są tylko słupy, aczkolwiek ja Quark poprawiłem bez wydzielania.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:46:44 »
Choć nie ma co ukrywać, że domki, drzewa, lasy itp powinny być w oddzielnych plikach.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Kwietnia 2014, 20:55:29 »
Odpal narzędzie Mariusza i podziel. To nie jest żaden problem. Z resztą, Ra ma rację, to nie ma większego znaczenia.
Równie dobrze można ogarniać sieć w maxie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Kwietnia 2014, 21:01:25 »
W perony i z peronów idzie spokojnie wyjechać. Na wyjeździe WS wywala przed przejazdem.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2014, 21:15:15 wysłana przez hanys »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Kwietnia 2014, 21:04:39 »
Odpal narzędzie Mariusza i podziel.
Może niebawem to zrobię, bo nie ma co się oszukiwać panuje spory bałagan pod tym względem. Pomijam już to, że eventy znajdują się w plikach scn. Widocznie podczas tworzenia panowała wolna amerykanka i wychodzą teraz tego efekty. Przydałoby się to uporządkować, bo się wcale nie dziwę, że ludzie się boją za to zabrać, jak widzą prawie wszystko w jednym pliku.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2014, 21:09:59 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Kwietnia 2014, 21:20:10 »
@Ra, a gdzie zapisują się te połamania?
Przejechałem się L053-4-v2, raz połamało pantograf przed Swoszowicami, potem co jakiś czas WS jak i wcześniej no i drugi pantograf złamało mi przed Os do Sandomierza.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Kwietnia 2014, 21:24:20 »
Krzyżową biorę na siebie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Kwietnia 2014, 21:24:29 »
Klimczuś moja propozycja, nie zaczynaj od środka tylko od początku lub końca, czyli albo od Bałtyku lub Zwierzyńca. Bo się w tym wcześniej czy później pogubisz. Albo po prostu niech @Ra jako autor wątku zrobi listę kto co bierze by uniknąć dublowania roboty i by był porządek.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2014, 21:27:23 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Kwietnia 2014, 23:18:21 »
Można też wykonać skomplikowane obliczenia, jak ktoś jest dobry z geometrii analitycznej [...]
W przypadku odcinka prostego (z pochyleniem/bez) stworzenie automatu wstawiającego słupy wydaje się być zagadnieniem trywialnym. Czy da się wydobyć ze współrzędnych łuku i jego wektorów kontrolnych jakieś dane, na przykład równania parametryczne łuków?
Albo po prostu niech @Ra jako autor wątku zrobi listę kto co bierze by uniknąć dublowania roboty i by był porządek.
Nie popieram.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Kwietnia 2014, 23:54:54 »
Czy da się wydobyć ze współrzędnych łuku i jego wektorów kontrolnych jakieś dane, na przykład równania parametryczne łuków?
Tak, tor jest krzywą Béziera trzeciego stopnia, o ile nie jest prosty. Do tego trzeba uwzględnić przechyłkę i na odpowiedniej wysokości znaleźć punkt przecięcia z drutem, który też trzeba sobie znaleźć wśród setek innych. Tak jest to robione w EXE. Jednak dodatkowo, w przypadku stwierdzenia zbyt dużej odległości od osi pojazdu, trzeba by jeszcze znaleźć odpowiedni słup i go przesunąć, a następnie zapisać zmodyfikowaną scenerię. Obecnie w EXE nie ma mechanizmu poprawiania słupów ani możliwości zapisywania danych.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Kwietnia 2014, 19:24:12 »
Jak ktoś będzie linie 61 przerabiał to: linia61_regio, okolice kilometru 123,2 połamanie pantografu.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2014, 19:28:08 wysłana przez hanys »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Kwietnia 2014, 20:05:51 »
W nawiązaniu do poprzednich postów chciałbym zauważyć, iż jest narzędzie do wyodrębniania/ remowania/ usuwania sieci trakcyjnej, za pomocą innego można nawet dokonać hurtem drobnych działań na parametrach sieci trakcyjnej. Tak samo rozbijanie- stworzyłem program do rozbijania/ remowania/ usuwania dowolnych składowych wg. preferencji.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Kwietnia 2014, 20:35:01 »
...
3. Czasem końce przęseł się nie stykają. Wtedy trzeba znaleźć w plikach oba końce oraz słup, a następnie ujednolicić im współrzędne. Dobrze się to uwidacznia już po podłączeniu zasilania, ale to jest już kolejny etap ulepszania sieci.
...

@Ra, a nie masz kontaktu do Mariusza? Bo to by się dało zrobić jakimś automatem, tak samo jak było z łączeniem torów.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Kwietnia 2014, 23:14:43 »
W załączniku exe, które dodatkowo zapisuje w errors.txt braki napięcia podczas jazydy (miejsca, gdzie dochodzi bądź może dochodzić w przyszłości do wywalania WS).
Loss of voltage: by ep07-424 at 0.40 0.38 127.95 with time 0.01W linijce zapisuje się pojazd, współrzędne w układzie scenerii oraz czas przez jaki nie ma napięcia. Na chwilę obecną czas krytyczny (podtrzymanie napięcia i otwieranie WS) to 0,3 sekundy, jednak w przyszłości może zostać on zostać zmniejszony.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Kwietnia 2014, 05:42:45 »
@Yb, tylko jak czytać te współrzędne z errors, bo na razie dochodzę do wniosku, że prawie całą drogę miałem wiatr w plecy, zamiast prądu. Jakbyś mógł zerknąć w załączony errors. Pojazd to 07-310.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Kwietnia 2014, 10:52:51 »
Więc tak, po kolei:
Kod: (et22-256) [Zaznacz]
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.42 -11.40 -609.44 with time 0.01
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.41 -11.40 -609.44 with time 0.02
...
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.36 -11.40 -609.44 with time 0.39
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.36 -11.40 -609.44 with time 0.40
Odległość między punktem pierwszym i ostatnim to jakieś 0,06 m przebyte w czasie 0,4 sekundy — średnia prędkość wynosi 0,5 km/h. To może być np. sytuacja, w której AI uruchamia się z prędkością rzędu 1 km/h i dopiero podnosi pantografy.

Kod: (eu07-310 1. miejsce) [Zaznacz]
Loss of voltage: by eu07-310 at -15302.67 -8.98 196.41 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -15302.50 -8.98 196.41 with time 0.02
...
Loss of voltage: by eu07-310 at -15148.42 -8.98 206.54 with time 7.26
Loss of voltage: by eu07-310 at -15148.25 -8.98 206.55 with time 7.27
Tutaj odległość to około 150 metrów przebyte w 7,27 sekundy — średnia prędkość około 75 km/h. Jest to więc miejsce, które należałoby poprawić. Początek braku napięcia to -15302.50 -8.98 196.41, a koniec to -15148.25 -8.98 206.55.

Kod: (eu07-310 2.miejsce) [Zaznacz]
Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.56 -8.93 313.09 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.33 -8.93 313.12 with time 0.02
Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.09 -8.93 313.16 with time 0.03
Tutaj odległość to jakieś 0,47 metra przebyte w czasie 0,03 s skundy — średnia prędkość ok. 60 km/h. Jest to miejsce, które może potencjalnie generować problemy w przyszłości albo przy przejeździe z inną szybkością. Miejsce braku napięcia to -8961.33 -8.93 313.12.

Kod: (eu07-310 3. miejsce) [Zaznacz]
Loss of voltage: by eu07-310 at -4433.89 -8.98 233.43 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -4433.80 -8.98 233.41 with time 0.02
...
Loss of voltage: by eu07-310 at -4345.09 -8.98 209.65 with time 8.87
Loss of voltage: by eu07-310 at -4345.09 -8.98 209.65 with time 8.88
Tutaj prędkość zmienia się od ok. 60 km/h na początku do zatrzymania na końcu. Początek braku napięcia -4433.89 -8.98 233.43. W pliku nie ma informacji o połamaniu pantografów. Jeśli dochodzi faktycznie do połamania, to należy uruchamiać scenerię w debugmode, żeby informacja o tym się również zapisała.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Kwietnia 2014, 15:53:10 »
Tylko niech nikt się nie bierze za Zwierzyniec jeżeli nie ogarnia scm, tam większość przechyłek wydaje się być grubo przesadzona (poprawiałem to przy okazji Zwierzyńca TLK ale poprawki objęły tylko mój scenariusz).
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2014, 15:54:11 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Kwietnia 2014, 18:56:00 »
@Ra, a nie masz kontaktu do Mariusza? Bo to by się dało zrobić jakimś automatem, tak samo jak było z łączeniem torów.
@adsim w sensie automatem czyli jakimś programem? Bo tak teraz np takie drawinowo poprawić to by się trochę zeszło.
A można prosić o jakieś wskazówki jak za pomocą 3dsa tego dokonać? Bo wydaje mi się, że to był by szybszy sposób.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Kwietnia 2014, 19:00:41 »
A można prosić o jakieś wskazówki jak za pomocą 3dsa tego dokonać? Bo wydaje mi się, że to był by szybszy sposób.
Nie sądzę...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Kwietnia 2014, 19:52:12 »
@Ra, a nie masz kontaktu do Mariusza? Bo to by się dało zrobić jakimś automatem, tak samo jak było z łączeniem torów.
Kontakt mam, ale za pośrednika robić nie chcę. Akurat przerwy w drutach to najmniejszy problem, bo da się po nich jeździć. Na Quarku było może z 5 takich miejsc, z czego niektóre mogły powstać przez moją nieuwagę podczas przesuwania słupów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Kwietnia 2014, 20:33:42 »
@Klimczok, na razie metoda z maxem nie działa, bo jest pewien problem po ponownym eksporcie scm, ale i tak można stosować to jako podgląd i do ustalania współrzędnych drutów i później szybko wprowadzać zmiany ręcznie w plikach.
@Ra, obyś miał rację, że to rzadkość, niestety ja się obawiam, że w innych scn może być tego więcej.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Kwietnia 2014, 10:32:39 »
W Bałtyku WS wywala na wszystkich nowo zaczynających się przęsłach sieci trakcyjnej. Jak zjeżdżamy z tego pierwszego to ten drugi jest trochę wyżej co obrazuje mój screen poniżej w załączniku.