Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Programy na użytek symulatora. [szczawik]

<< < (84/148) > >>

Kermit:
Czy da sie dolozyc wyliczenie masy hamowatej i procentu rzeczywistego?

szczawik:
O ile się nie mylę brak wymaganych informacji do wyliczeń. Ponadto wirtualny rewident pozmienia nastawy.
Nowa wersja testowa, zmiany:

* sortowanie bazy taboru (po kliknięciu w nazwę kolumny),
* uproszczenie panelu pogody,
* narzędzie losowania taboru.Narzędzie losowania taboru dokonuje też wymiany brakujących pojazdów na posiadane; narzędzie działa dla wszystkich składów na scenerii. Narzędzie uwzględnia typ pojazdu, rodzaj, właściciela oraz datę rewizji. Proces doboru jest skomplikowany, wymaga jeszcze kalibracji. Algorytm przedstawię w uproszczeniu.

* Dla danego pojazdu tworzone są filtry startowe: typ, rodzaj, właściciel oraz ewentualnie data rewizji.
* Filtr daty rewizji działa z zadaną tolerancją (min. 2 lata) względem bieżącej daty rewizji pojazdu lub podanego roku (wybiera użytkownik).
* W przypadku braku pasujących pojazdów, filtry są zmieniane w kolejnych krokach, a po każdym kroku wyszukiwanie jest ponawiane- do momentu znalezienia pasujących tekstur.
Kroki:
* filtr daty rewizji jest rozszerzany o 2 lata. Proces szukania jest powtarzany maksymalnie dwa razy, każdorazowo rozszerzając tolerancję filtru daty rewizji o kolejne 2 lata,
* filtr daty rewizji jest usuwany,
* usuwany jest filtr właściciela (np. PKPIC),
* usuwany jest filtr rodzaju (np. EU07),
* usuwany jest filtr typu (np. lokomotywy elektryczne).
* Dla pojazdu wieloczłonowego (lokomotywy, EZT, szynobusy) losowanie tekstur działa pod warunkiem istnienia wpisu sprzężającego w textures.txt . Jeśli wpisu brak, pojazd wieloczłonowy jest pomijany.
* Jeśli brak jest danej tekstury (lub innych niezbędnych elementów jak np. plik charakterystyk) wyszukiwany jest pojazd wg takich samych filtrów jak wyżej wymienione, przy czym:

* dla pojazdów obsadzonych (headriver, reardriver) filtr ustawiany jest na: lokomotywy spalinowe, ST44.
* Dla pozostałych pojazdów sprawdzany jest pojazd poprzedzający i następujący- jeśli któryś jest pojazdem bez braków i bez obsady filtr jest nadawany jak dla tego pojazdu. Jeśli żaden z nich się nie nadaje (np. te pojazdy też mają błędy), filtr ustawiany jest na: wagon A, A_112A.Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201201.7z

Przywracam rangę DEVS.
@MaciejM

jakubg1:
Jak można aktywować losowanie pojazdów? Szukam w menu kontekstowym składu, w bazie taboru i w ustawieniach, ale nie ma nigdzie takiej opcji.

del, aczkolwiek sam przycisk jest schowany w dosyć nieintuicyjnym miejscu.

Stele:
Pole na wpisanie FoV jest w zakładce fizyka a to ustawienie graficzne.

jakubg1:
Taki pomysł, który wpadł mi na szybko do głowy ale nie jest taki całkiem głupi: do scn dyrektywa

--- Kod: ---//$r wydajnosc dekoracja
--- Koniec kodu ---
gdzie podaje się liczby całkowite od 1 do 5.
Po wybraniu scenerii pojawiłby nam się jej "rating", np. mniej wymagające scenerie będą miały większą liczbę gwiazdek w wydajności, a mniej w otoczeniu (uboga sceneria, płaski teren itp.). W ten sposób niezorientowani użytkownicy będą wiedzieli, na której scenerii będą mieli więcej FPS-ów, a na której mogą spodziewać się wodotrysków kosztem utraty wydajności.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod