Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Programy na użytek symulatora. [szczawik]

<< < (79/148) > >>

Joachimowicz:
Nie traktuj moich uwag jako listy życzeń. :P Po prostu użytkując starter dochodzę do pewnych wniosków, że gdyby coś działało inaczej, byłoby lepsze, natomiast jeśli znajdziesz inne rozwiązanie, które będzie jeszcze lepsze, to super.

szczawik:
Właśnie uznałem te uwagi jako sensowne, jednak z tymi porami roku czekam aż zrodzi mi się konkretne rozwiązanie które uznam za zadowalające.

bprog:
Button "Zima" się rozjeżdża. Na końcu suwaków są takie krótkie szare pola, w suwaku wyboru dnia ma szerokość "paru dni" przed Nowym Rokiem, w innych suwakach jest to ledwo widoczne.

szczawik:
Nowa wersja, zmiany:

* Dodawanie do wybranego pociągu składu z magazynu,
* automatyczne dodawanie pojazdów wieloczłonowych wraz ze sprzęgiem,
* automatyczna zmiana tekstury we wszystkich członach wybranego pojazdu.Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201109.7z
Do obsługi pojazdów wieloczłonowych należy w pliku textures.txt danego taboru wieloczłonowego dodać informację ^x gdzie x to ilość kolejnych sprzężonych wpisów.
Przykładowy fragment pliku dla ET41:

--- Kod: ---^2
41-001-A'15.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-B'15.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-A-HIST.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
41-001-B-HIST.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
...
--- Koniec kodu ---
Wpis sprzężający możemy stosować wielokrotnie w tym samym pliku, gdy kolejne wpisy taboru dotyczą pojazdów o innej ilości członów:

--- Kod: ---^3
EN57-001RA.DDS=6BAI,EN57-RA,EN57-001RA//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001S.DDS=6BSI,EN57-S,EN57-001S//v2,EN57-001,PKP,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001RB.DDS=6BBI,EN57-RB,EN57-001RB//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
...
EN57-996'11RA.mat=6BAII_led,EN57-RA,EN57-996'11RA//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11S.mat=6BSII,EN57-S,EN57-996'11S//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11RB.mat=6BBII_led,EN57-RB,EN57-996'11RB//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
^4
EN71-005RA.mat=6BAII_led,EN71-RA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SA.mat=6BSII,EN71-SA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SB.mat=6BSII,EN71-SB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005RB.mat=5bgb_led,EN71-RB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
--- Koniec kodu ---
Wpisy sprzężone powinny być podane w odpowiedniej kolejności- w katalogu EN57 należy na przykład człony końcowe przesunąć za człony środkowe- tak jak w powyższym przykładzie. Ustawiany jest najwyższy pasujący sprzęg.

Joachimowicz:
Brakuje mi trzeciej zakładki O składzie, zaraz obok Ogólne, O teksturze, a w niej takich danych jak ilość pojazdów, długość, brutto, tor, do którego skład jest przypisany. Przy podmianie składów jest to dużym problemem, bo uniemożliwia określenie długość składu, który zamierza się podmienić. Niby mogę zmienić zakładkę, ale jest to szalenie niepraktyczne.
Kolejną fajną funkcją byłaby możliwość przełączenia między dwoma trybami. To, że po kliknięciu w jakiś człon, jakiegoś ezta, zostajemy przeniesieni do innej kategorii jest super, bo znacznie usprawnia proces podmiany składu, natomiast przy podmianie wagonów, owa funkcja doprowadza do szewskiej pasji.
Skoro starter dopuszcza tylko konkretne połączenia i dane bierze z fiza, które są dopuszczalne a które nie, to fajnym bajerem byłoby gdyby uwzględniał również maxload, żeby użytkownik nie musiał grzebać po plikach, w celu dowiedzenia się ile dany wagon mieści ładunku. Byłoby też fajnie gdyby starter blokował możliwość "przeładowania" wagonu, żeby dane, które podaje odnośnie ciężkości, pokrywały się z tym co mamy w symulatorze.
Na koniec najmniej upierdliwy problem, czyli możliwość założenia sprzęgu 1 dla ostatniego wagonu, który to sprzęg uniemożliwia założenie SKP. Starter nie pozwala na żadne połączenie z powietrzem, co jest zrozumiałe, ale byłoby korzystnie móc zadecydować o tym czy końcówki mają być założone czy nie już z pozycji startera.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod